Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Siemens Vectron er allerede i DK....... (Generelt)

af bth, 17/3 2018, 10:32 (2225 dage siden)

......
Måtte finde på en overskrift der fangede :-)

Men hvis man er i nærheden af Padborg idag mellem 16-18

Eller i nærheden af Glostrup søndag mellem 16-17 vil det være muligt at fange 7 spritnye Vectroner på gennemrejse.

/Bjørn

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af TeamBaumann, Hjordkær, 17/3 2018, 11:44 (2225 dage siden) @ bth

er det ca. ankomst som er beskrevet?
der må være mere info eller kød der :-P

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af bth, 17/3 2018, 12:04 (2225 dage siden) @ TeamBaumann

er det ca. ankomst som er beskrevet?
der må være mere info eller kød der :-P

Planmæssig ankomst 16:05, men lige nu realistisk ankomst ml 18-19 pga uvejr i Tyskland.

/Bjørn

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af OD, Od ⌂, 17/3 2018, 13:07 (2225 dage siden) @ bth

er det ca. ankomst som er beskrevet?
der må være mere info eller kød der :-P


Planmæssig ankomst 16:05, men lige nu realistisk ankomst ml 18-19 pga uvejr i Tyskland.

/Bjørn

Nok nærmere efter kl. 20... men så kommer vi da en tur i Fleggaard :-|

Avatar

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af jhcn, Århus, 17/3 2018, 17:19 (2225 dage siden) @ OD, Od

Nok nærmere efter kl. 20... men så kommer vi da en tur i Fleggaard :-|

Så er der jo lidt at varme sig på.... :)

Er der nogen opdateret info om den videre færd mod øst? Eller passer planen, bare x antal timer senere?

--
Henrik
[image]

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af TeamBaumann, Hjordkær, 17/3 2018, 12:31 (2225 dage siden) @ bth

Jeg søgte og fandt tider langs Jylland / Fyn via Drehscheibe
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?006,8500953

** Planfahrzeiten - Ohne Gewähr **
42798 - RailAdventure
17/03/2018

Mönchengladbach 07.12
Duisburg Hbf 07.49
Münster Pbf 08.59/09.05
Osnabrück Hbf Po 09.53
Bremen Hbf 11.40
Maschen Rbf 12.48/13.14
Hamburg Barmbek 13.38
Neumünster Gbf 14.42
Rendsburg 15.11
Flensburg Weiche 15.50/55
Flensburg Friedensweg 15.58


Samstag 17/3 fährt ein Transport mit angeblich sieben Hector Vectron’s nach Schweden ab Padborg.
17/3 Zug HM 36802
Padborg 18:41
Vojens 19:14
Kolding 19:40
Odense 20:31
Slagelse 21:14 - 21:35
Høje Taastrup 22:31
Hier bleibt der Zug bis Sonntag denn der Øresundsbrücke ist wegen Gleisarbeiten gesperrt von Samstag 17/3 13:00 bis Sonntag 18/3 13:00.
18/3 Zug HM 36802
Høje Taastrup 16:49
Malmö G 17:43

Avatar

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af Futanders, Vejle, 17/3 2018, 23:49 (2224 dage siden) @ TeamBaumann

Ank. til Pa kl. 22:40.
V.h.
Anders

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af Niels Kruse, 18/3 2018, 11:50 (2224 dage siden) @ Futanders

Ankomst Vojens 11:42
--
niels

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 18/3 2018, 12:22 (2224 dage siden) @ Niels Kruse

Tænker om der kommer lidt foto
Ikke så tit med 6 loko. På en gang

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af Steen Nielsen ⌂, Faaborg, 18/3 2018, 15:38 (2224 dage siden) @ hummel_62

Tænker om der kommer lidt foto
Ikke så tit med 6 loko. På en gang


Hvis man tæller det "trækkende" lokomotiv med giver det hele 9 stk. :-D

Hector Rail Vectron - Levering

af Langelandsbanen, 17/3 2018, 18:40 (2225 dage siden) @ bth

Vides det hvilke numre der er tale om?
De Vectron der allerede er leveret, kom de også igennem Danmark? og i så fald hvornår? :)

--
Mikkel Fagerli
www.Langelandsbanen.dk
[image][image]

Hector Rail Vectron - Levering

af OD, Od ⌂, 17/3 2018, 20:11 (2224 dage siden) @ Langelandsbanen

Vides det hvilke numre der er tale om?


243.106-243.112 og 243.001. Sidstnævnte blev leveret til Sverige i 2016, så der er blot tale om transport.

De Vectron der allerede er leveret, kom de også igennem Danmark?


Ja.

og i så fald hvornår? :)


28.01.2017, 13.11.2017 (to stk) og 09.12.2017.

Hector Rail Vectron - Levering

af Langelandsbanen, 17/3 2018, 20:50 (2224 dage siden) @ OD, Od

Det har du da ret i! den snød mig lige :-D

--
Mikkel Fagerli
www.Langelandsbanen.dk
[image][image]

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af Niels Kruse, 15/4 2018, 10:43 (2196 dage siden) @ bth

Så en sending mere på vej mod nord ved Vojens ca. 10:30.
Så kun den bagerste så jeg ved ikke hvor mange der er.

--
niels

Avatar

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 15/4 2018, 16:25 (2196 dage siden) @ Niels Kruse
redigeret af Kaj Aage Holdt, 15/4 2018, 16:58

Så en sending mere på vej mod nord ved Vojens ca. 10:30.
Så kun den bagerste så jeg ved ikke hvor mange der er.



2 stk (HCTOR 243 113 og 243 114)

[image]

Her ankommer toget til Padborg fra syd med D-SIEAG 91 80 6192 001-6 som trækkraft.


[image]

HCTOR 241.011 + 243 114 + 243 113 klar til afgang mod Malmö i Padborg.

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af Svend, 15/4 2018, 17:17 (2196 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Kørsel og ud af Padborg er et spændende emne. Vi må gå ud fra at alle danske licenser er på plads, både hvad angår lokomotivet/jernbanevirksomheden og lokomotivføreren (som jo skal have "kørekortet" i orden for at køre fra grænsen ind på Padborg station).
Men det kan være kompliceret. TXL mistede deres rettigheder til at køre helt ind på Padborg station i f m at de mistede deres ret til at køre tog i Danmark, Sverige og Norge. Herefter kørte man ind på Hectorrails licens.

--
Svend

Avatar

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 15/4 2018, 17:29 (2196 dage siden) @ Svend

Kørsel og ud af Padborg er et spændende emne. Vi må gå ud fra at alle danske licenser er på plads, både hvad angår lokomotivet/jernbanevirksomheden og lokomotivføreren (som jo skal have "kørekortet" i orden for at køre fra grænsen ind på Padborg station).



Det problem kan let løses ved at optage en dansk lokomtivfører/lods i Flensburg, der har ansvaret for kørslen ind på og ud fra Padborg station fra/til den sydlige stationsgrænse, som det var tilfældet her. ;-)

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af Gæst1, 15/4 2018, 17:42 (2196 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Så er der jo blot tilbage at håbe, at Siemens spritnye Smartron BR 192 allerede har fået gældende papirer til kørsel for kommercielle jernbanevirksomheder som Hector Rail her :-)

Så vidt jeg har forstået er det første kørsel med Smartron, og helt klart første kørsel, hvor det ikke er på Siemens eget sikkerhedscertifikat, der som bekendt ikke gælder i Danmark.

Men det er jo "et nydeligt lokomotiv, så det er der næppe nogen, der tager anstød af...".

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af Jens N, Fredericia, 15/4 2018, 17:50 (2196 dage siden) @ Gæst1

Så er der jo blot tilbage at håbe, at Siemens spritnye Smartron BR 192 allerede har fået gældende papirer til kørsel for kommercielle jernbanevirksomheder som Hector Rail her :-)

Så vidt jeg har forstået er det første kørsel med Smartron, og helt klart første kørsel, hvor det ikke er på Siemens eget sikkerhedscertifikat, der som bekendt ikke gælder i Danmark.

Men det er jo "et nydeligt lokomotiv, så det er der næppe nogen, der tager anstød af...".


Du kan køre ind i Padborg sydfra med stort set alt, så længe køretøjet ikke skal benytte dansk kørestrøm, ikke skal længere nordpå og så længe køretøjet har en tysk tilladelse. Det kræver ikke en speciel dansk tilladelse.

Mvh. Jens

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af Svend, 15/4 2018, 18:00 (2196 dage siden) @ Jens N

Så er der jo blot tilbage at håbe, at Siemens spritnye Smartron BR 192 allerede har fået gældende papirer til kørsel for kommercielle jernbanevirksomheder som Hector Rail her :-)

Så vidt jeg har forstået er det første kørsel med Smartron, og helt klart første kørsel, hvor det ikke er på Siemens eget sikkerhedscertifikat, der som bekendt ikke gælder i Danmark.

Men det er jo "et nydeligt lokomotiv, så det er der næppe nogen, der tager anstød af...".

Du kan køre ind i Padborg sydfra med stort set alt så længe køretøjet ikke skal længere nordpå og så længe køretøjet har en tysk tilladelse. Det kræver ikke en speciel dansk tilladelse.

Ja køretøjet (lokomotivet som er godkendt i Tyskland), men ikke jernbanevirksomheden.
Det er bl a forklaringen på at TXL som jernbanevirksomhed kun må køre til grænsen, og hvor en lokomotivfører med "det fornødne kørekort" må køre toget resten af vejen ind på Padborg station på Hectorrails tilladelse/licens.
Men det er (åbenbart) noget, der ikke skal rodes for meget op i...... ;-)

--
Svend

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af re20000, 15/4 2018, 18:50 (2196 dage siden) @ Svend

Det er bl a forklaringen på at TXL som jernbanevirksomhed kun må køre til grænsen, og hvor en lokomotivfører med "det fornødne kørekort" må køre toget resten af vejen ind på Padborg station på Hectorrails tilladelse/licens.

Vil det sige at man rent praktisk kaster anker lige på grænsen og bytter stol???

Nold

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af Svend, 15/4 2018, 18:55 (2196 dage siden) @ re20000

Det er bl a forklaringen på at TXL som jernbanevirksomhed kun må køre til grænsen, og hvor en lokomotivfører med "det fornødne kørekort" må køre toget resten af vejen ind på Padborg station på Hectorrails tilladelse/licens.


Vil det sige at man rent praktisk kaster anker lige på grænsen og bytter stol???

Nold

.
Hvis ikke lokomotivføreren må køre længere end til indkørselssignalet, må der stå en kollega klar til at overtage toget der (eller han kan have været stået på i Flensburg). Hvordan det sker i praksis må en af forummets Hectorrail-lokomotivførere svare på.

--
Svend

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af jmp ⌂, Vejle, 15/4 2018, 19:02 (2196 dage siden) @ Svend

Det er helt normalt at se en lokomotivfører tage en fodtur ud til Padborgs sydlige indkørselssignal(er) for at lodse et tog ind. Og det er ikke kun Hector, der gør dette.

Jan

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af esni, Frederikssund, 17/4 2018, 20:09 (2194 dage siden) @ jmp

Det er helt normalt at se en lokomotivfører tage en fodtur ud til Padborgs sydlige indkørselssignal(er) for at lodse et tog ind. Og det er ikke kun Hector, der gør dette.

Jan

Hvordan med afgående tog?
For der skifter reglerne vel også nogle 100 m fra U-signalet?

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af Gæst1, 15/4 2018, 18:10 (2196 dage siden) @ Jens N


Du kan køre ind i Padborg sydfra med stort set alt, så længe køretøjet ikke skal benytte dansk kørestrøm, ikke skal længere nordpå og så længe køretøjet har en tysk tilladelse. Det kræver ikke en speciel dansk tilladelse.

Den er jeg helt med på. Jeg rejste blot spørgsmålet om den nye Smartron faktisk har en tysk godkendelse ud over kørsel på Siemens eget sikkerhedscertifikat, og om det dermed har været helt efter bogen, at Hector Rail har lagt licens til lokomotivet...

Avatar

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 15/4 2018, 18:38 (2196 dage siden) @ Gæst1

Den er jeg helt med på. Jeg rejste blot spørgsmålet om den nye Smartron faktisk har en tysk godkendelse ud over kørsel på Siemens eget sikkerhedscertifikat, og om det dermed har været helt efter bogen, at Hector Rail har lagt licens til lokomotivet...


Det spørgsmål skal du vel rette til de tyske myndigheder og den tyske jernbanevirksomhed der stod for transporten til landegrænsen. Det er hverken Hector Rail eller de danske myndigheder der udsteder tyske sikkerhedscertifikater.

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af Gæst1, 15/4 2018, 19:19 (2196 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Det spørgsmål skal du vel rette til de tyske myndigheder og den tyske jernbanevirksomhed der stod for transporten til landegrænsen. Det er hverken Hector Rail eller de danske myndigheder der udsteder tyske sikkerhedscertifikater.

Tråden handler ikke om, hvorvidt toget er fremført efter reglerne i Tyskland eller fra Padborg til Malmø. Min tvivl handler om, hvorvidt Smartron er godkendt efter alle tyske regler, eller om Smartron kører på en specifik midlertidig tilladelse, der kun dækker med Siemens som operatør - hvilket jeg har forstët er almindelig praksis for lokomotiver, der er under godkendelse.

Hvis Smartron kører med en tysk betingelse om, at lokomotivet kun må anvendes af Siemens, så er jeg nysgerrig efter, om lokomotivet rent faktisk måtte komme ind i Padborg, da kørslen jo ikke er sket på Siemens licens (de har ikke nogen i Danmark), mens på Hector Rails licens - hvor Hector altså er ansvarlig for, hvilke sydfra kommende lokomotiver, de lægger navn og rygte til.

Hvis godkendelsen af Smartron er helt på plads, så er alt i skønneste orden, men så er det godt nok også gået hurtigt med at få maskinen godkendt.

Jeg er ikke helt sikker på, at Hector Rail faktisk var klar over, at det var Smartron der kom med transporten, og jeg er derfor også lidt skeptisk ved, om det nu også er helt efter bogen, at toget kom ind på Padborg station. Men det er ikke det, som min mail reelt handler om:

Så mit spørgsmål - der var afledt af Svends kommentarer - er sådan set mere, om nogen ved, hvorvidt Smartron er godkendt til "kommerciel" kørsel i Tyskland?

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af jmp ⌂, Vejle, 15/4 2018, 19:56 (2196 dage siden) @ Gæst1

Operatør syd for grænsen på dagens transport var RailAdventure.

Og ifølge railcolor.net er 192 001 "operated" af RailAdventure. Hvad det præcist dækker over, ved jeg ikke.

Lokomotivet er fra 2016, så der har vel været tid nok til godkendelser.

Jan

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af Gæst1, 15/4 2018, 20:15 (2196 dage siden) @ jmp

Så er alt jo godt.
Troede Smartron var et nyt lokomotiv, der først "kom på skinnerne" da det blev præsenteret i blåt for nogle uger siden. Jeg har klart mere tillid til Railadventure ift regelhåndhævelse på Padborg - der har de jo været et par gange før.

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af jmp ⌂, Vejle, 15/4 2018, 21:12 (2195 dage siden) @ Gæst1

192 961 og 192 962 har været der siden 2013. Jeg går ud fra, at nogen hos Siemens har fået øje på et lokomotiv bagerst i fabrikshallen og tænkt: i stedet for at opgradere, så nedgraderer vi det til kun 15 kV, kun 5.6 MW og kun til Tyskland -- og så giver det er smart, nyt navn og kalder der 192 001.

Jan

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af bth, 15/4 2018, 20:13 (2196 dage siden) @ Gæst1

Kære Gæst1 og Svend!

Jeg er oprigtigt glad for at I vælger at dele jeres bekymringer, og gætterier med læserne i jernbaneforum. Netop jeres indlæg gør jo at den udenforstående nu ved at der dygtige folk og holder øje med trafikken og jernbanevirksomhederne i Danmark. Tak for det :-)

Ja kørsel ind og ud af Padborg er en situation hvor alle jernbanevirksomheder skal holde tungen lige i munden, da der her er en kompliceret situation hvor der dels ligger en landegrænse og dermed myndighedsområde, og dels en stationsgrænse, som ikke er identiske. Derudover skal personalet have de rette kompetencer til at kører på hver sin side af stationsgrænsen.

Men jeg kan berolige alle bekymrede om at både de ca 1000km Smarton kørte i Tyskeland, samt de 800meter den kørte i Danmark var helt efter bogen. BR 192 som den hedder i tyskland er godkendt til trafik af de tyske myndigheder.

Med venlig Hilsen
Bjørn

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, 16/4 2018, 08:53 (2195 dage siden) @ bth

Tak til Bjørn for at rette ubegrundede bekymringer ud - og ja BR 192 er der ikke rigtig noget nyt i. Smartron konceptets nye geniale feature er derimod, at der "altid er een fast pris", hvilket både reducerer besværet for kunderne, og tvinger de andre leverandører til at gøre noget lignende - til gavn for jernbanegodset, og det er godt!

Omkring forholdene i Padborg, så skal man ganske rigtigt holde tungen lige i munden. Men det var bedste løsning, vi kunne blive enige om, dengang i 2011 jeg med DB Netz, Trafikstyrelsen og EBA repræsenterede Banedanmark i diskusionerne.

Forhistorien er, at Padborg på et tidspunkt omkring årtusindeskiftet ophørte med at være en "grænsestation" og istedet en "Dansk station beliggende på grænsen". Formentlig en juridisk afklaring ift den nye sydligere stationsgrænse, der blev etableret dengang.

Således ligger landegrænsen i sydenden af Padborg station, mens Padborg stationsgrænse ligger syd for landegrænsen.

Ved togkørsel (heldigvis ikke rangering), gælder der forskellige forsikringsregler for operatører i hhv. Tyskland og Danmark. Det er både krav om forsikringssum, dækning og objektivt/subjektivt erstatningsansvar, der er forskellige (også selv om bestemmelserne udgår fra samme EU direktiv).

Hvis en tysk operatør kører ind til Padborg, er der dermed ingen dækkende forsikring eller juridisk ansvarligt firma, for det tilfælde der skulle ske noget - herunder evt. personskade.

Da min gode ven og kollega i DB Netz ikke mente, at han kunne få opbakning til mit umiddelbare forslag om at flytte landegrænsen tilbage til Ejderen (og infrastrukturgrænsen til Altona - Kiel), forsøgte vi kort, om vi kunne få optaget Flensburg som grænsestation, men det døde hurtigt, da der så skulle etableres danske togvejssignaler til og fra Nord.
Istedet blev det løsningen med, at enhver tysk operatør, der kører til Padborg skal have en dansk operatør som samarbejdspartner, der påtager sig ansvaret for at materiel og personale lever op til de danske krav.

Konceptet blev efterfølgende kopieret, og skulle være indført ved flere af de "tyske stationer beliggende op til den tysk-polske grænse"

/Lasse

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af Svend, 15/4 2018, 18:42 (2196 dage siden) @ Gæst1


Du kan køre ind i Padborg sydfra med stort set alt, så længe køretøjet ikke skal benytte dansk kørestrøm, ikke skal længere nordpå og så længe køretøjet har en tysk tilladelse. Det kræver ikke en speciel dansk tilladelse.

Den er jeg helt med på. Jeg rejste blot spørgsmålet om den nye Smartron faktisk har en tysk godkendelse ud over kørsel på Siemens eget sikkerhedscertifikat, og om det dermed har været helt efter bogen, at Hector Rail har lagt licens til lokomotivet...

.
Så længe der ikke sker noget, er der ingen der opdager noget. For der føres (vist) ingen form for kontrol, om alle overholder reglerne.
Der må foreligge en toganmeldelse på togets kørsel ind på Padborg station og heraf må det fremgå, hvem (hvilken jernbanevirksomhed) der har bestilt kørslen.
Vi må gå ud fra, at Hectorrail har helt check på at/om lokomotiverne på transporteres "på egne hjul" gennem Danmark (men det er sikkert i orden).

--
Svend

Avatar

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 15/4 2018, 18:52 (2196 dage siden) @ Svend

Så længe der ikke sker noget, er der ingen der opdager noget. For der føres (vist) ingen form for kontrol, om alle overholder reglerne.
Der må foreligge en toganmeldelse på togets kørsel ind på Padborg station og heraf må det fremgå, hvem (hvilken jernbanevirksomhed) der har bestilt kørslen.
Vi må gå ud fra, at Hectorrail har helt check på at/om lokomotiverne på transporteres "på egne hjul" gennem Danmark (men det er sikkert i orden).


Nu synes jeg dine beskyldninger (spørgsmål) bliver en anelse injurierende. Hvis du har et problem med tingenes tilstand eller en mistanke, så synes jeg da du skal kontakte Banedanmark (som du vist kender godt) eller Trafik- Bygge- og Boligstyrelsen. Der kan du få undersøgt din mistanke hvis du mener Hector Rail AB er så slemme som du, i flere indlæg her, kraftigt antyder....

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af Svend, 15/4 2018, 19:09 (2196 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Så længe der ikke sker noget, er der ingen der opdager noget. For der føres (vist) ingen form for kontrol, om alle overholder reglerne.
Der må foreligge en toganmeldelse på togets kørsel ind på Padborg station og heraf må det fremgå, hvem (hvilken jernbanevirksomhed) der har bestilt kørslen.
Vi må gå ud fra, at Hectorrail har helt check på at/om lokomotiverne på transporteres "på egne hjul" gennem Danmark (men det er sikkert i orden).


Nu synes jeg dine beskyldninger (spørgsmål) bliver en anelse injurierende. Hvis du har et problem med tingenes tilstand eller en mistanke, så synes jeg da du skal kontakte Banedanmark (som du vist kender godt) eller Trafik- Bygge- og Boligstyrelsen. Der kan du få undersøgt din mistanke hvis du mener Hector Rail AB er så slemme som du, i flere indlæg her, kraftigt antyder....

.
Alle overholder naturligvis reglerne om certifikater og licenser, ligesom på vejene. Men der er tale "selvkontrol".

--
Svend

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af Svend, 15/4 2018, 22:58 (2195 dage siden) @ RasmusS

Syntes nu ikke der mangler kontrol med selvkontrollen :-)

http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/Dokumenter/07%20Jernbane/06%20Tilsyn/Plan%20for%2...

/Rasmus

.
Ja, det er disse jernbanevirksomheder, som har et dansk sikkerhedscertifikat og godkendelse til at køre i Danmark, der må køre ind på Padborg station (men nok ikke letbanen i Aarhus).
Lokomotivføreren skal have et lokomotivførercertifikat udstedt af jernbanevirksomheden - ud over sin lokomotivførerlicens.

Alt det kan man, hvis man har lyst, læse mere om på nettet.

--
Svend

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af Svend, 17/4 2018, 09:36 (2194 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Så længe der ikke sker noget, er der ingen der opdager noget. For der føres (vist) ingen form for kontrol, om alle overholder reglerne.
Der må foreligge en toganmeldelse på togets kørsel ind på Padborg station og heraf må det fremgå, hvem (hvilken jernbanevirksomhed) der har bestilt kørslen.
Vi må gå ud fra, at Hectorrail har helt check på at/om lokomotiverne på transporteres "på egne hjul" gennem Danmark (men det er sikkert i orden).


Nu synes jeg dine beskyldninger (spørgsmål) bliver en anelse injurierende. Hvis du har et problem med tingenes tilstand eller en mistanke, så synes jeg da du skal kontakte Banedanmark (som du vist kender godt) eller Trafik- Bygge- og Boligstyrelsen. Der kan du få undersøgt din mistanke hvis du mener Hector Rail AB er så slemme som du, i flere indlæg her, kraftigt antyder....

.
Der er ikke nogen der beskylder de jernbanevirksomheder, der har tilladelse til at køre i Danmark for noget som helst. Det er der overhovedet ingen grund til!
Spørgsmålet og debatten gik alene på, hvordan jernbanevirksomheder der ikke har tilladelse til at køre tog i Danmark, kommer ind på Padborg station sydfra. Hvilke regler der gælder og hvordan det sker rent praktisk.
Til almindelig information: Materieltoget den 15.04.2018 fra Padborg mod Sverige var tillyst fra Padborg som HG37896. Hvilket tognummer det er ankommet til Padborg med sydfra, vides ikke.

--
Svend

Avatar

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 17/4 2018, 09:59 (2194 dage siden) @ Svend

Til almindelig information: Materieltoget den 15.04.2018 fra Padborg mod Sverige var tillyst fra Padborg som HG37896. Hvilket tognummer det er ankommet til Padborg med sydfra, vides ikke.


Materieltog er måske så meget sagt. Toget er netop ikke blevet tillyst som et materieltog, hvilket også fremgår af toganmeldelsen og togkategorien 'HG'.

Transporten til Padborg sydfra hed Tfzf 42790 og solomaskinen mod syd hed Tfzf 42792.

Siemens Vectron er allerede i DK.......

af Svend, 17/4 2018, 11:00 (2194 dage siden) @ Kaj Aage Holdt
redigeret af Svend, 17/4 2018, 11:44

Til almindelig information: Materieltoget den 15.04.2018 fra Padborg mod Sverige var tillyst fra Padborg som HG37896. Hvilket tognummer det er ankommet til Padborg med sydfra, vides ikke.


Materieltog er måske så meget sagt. Toget er netop ikke blevet tillyst som et materieltog, hvilket også fremgår af toganmeldelsen og togkategorien 'HG'.

Transporten til Padborg sydfra hed Tfzf 42790 og solomaskinen mod syd hed Tfzf 42792.

.
Tak for informationerne!
Forøvrigt kunne toget have været tillyst som materieltog (hvis de nye lokomotiver vel at mærke er overtaget af Hectorrail) ;-)

--
Svend

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak