Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

"Et trist syn, men ... (Generelt)

af LHJ, 13/4 2018, 15:29 (2198 dage siden)

... godt at se, at det gamle materiel kan køre", skrev min kone i dag i en mms til mig, sendt fra toget et sted på Sjælland på vej til Hovedstaden i embeds medfør.
Og hun vedhæftede dette aktuelle billede af ME 1515:
[image]

Det kunne jeg jo kun give hende ret i - det er absolut ikke noget kønt syn, men det er måske netop betegnende for DSB i dag: snavset, luvslidt og afskallet :-(

Jeg måtte dog som svar minde hende om, at DSB i det mindste har til hensigt at opmale lokomotiverne i en pæn (synes jeg) rød farve, men om man nogensinde når at få dem alle malet, kan ingen vide. Og når en del alligevel står hensat med revnede aksler eller mistanke herom, kan det jo også være lige meget ...

Men konklusionen er vi enige om: Godt at se, at "det gamle materiel" (i al fald noget af det) kan køre :-)

God weekend!

/LH (og Helle)

PS: Fredagens "gætter" kunne jo være: Hvor er billedet taget?
Jeg ved det ikke, men jeg kan nok få fruen til at afsløre det ...

"Et trist syn, men ...

af AndreasM, 13/4 2018, 15:42 (2198 dage siden) @ LHJ

PS: Fredagens "gætter" kunne jo være: Hvor er billedet taget?
Jeg ved det ikke, men jeg kan nok få fruen til at afsløre det ...

Spor 74 ;-)

"Et trist syn, men ...

af Peter Christensen, 13/4 2018, 16:04 (2198 dage siden) @ AndreasM

Spor 74 ;-)

På Belvedere (eller hvordan man nu staver til det).

"Et trist syn, men ...

af LasseG, 13/4 2018, 18:56 (2198 dage siden) @ LHJ

PS: Fredagens "gætter" kunne jo være: Hvor er billedet taget?
Jeg ved det ikke, men jeg kan nok få fruen til at afsløre det ...

Det er taget imens hun, højst sandsynligt, har holdt for stop ved I-signalet til København H fra Valby.

--
[image]

"Et trist syn, men ... - bekræftelse på løsning

af LHJ, 14/4 2018, 11:10 (2197 dage siden) @ LasseG

PS: Fredagens "gætter" kunne jo være: Hvor er billedet taget?
Jeg ved det ikke, men jeg kan nok få fruen til at afsløre det ...


Det er taget imens hun, højst sandsynligt, har holdt for stop ved I-signalet til København H fra Valby.


God formiddag!
Fruen bekræftede sent i aftes det, som de tre gættere - hver på deres måde - var nået frem til.
Så der er altså tre vindere af "konkurrencen", og præmien (til dem og alle andre) er retten, ja nærmest forpligtelsen, til at lade pc'en, Ipad'en, eller hvad det må være, stå/ligge for i det mindste nogle timer og så gå udenfor og nyde forårsvejret.
Jeg slukker i al fald nu og går ud for at rive græsplænen fri for nedfaldne grene og visne blade ...:-)
God fornøjelse!
/LH

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak