Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

TRAXX AC2 godkendt til Danmark, Sverige og Tyskland (Generelt)

af esni, Frederikssund, 22/4 2018, 12:45 (2194 dage siden)

DB Cargo Scandinavia A/S har så vidt jeg kan forstå Tommys liste 17 stk registreret i Danmark som BR185
Hector har så 12 stik registreret i Sverige som Hector type 241

Hvor gemmer TXLogistiks maskiner sig, og er der andre?

TRAXX AC2 godkendt til Danmark, Sverige og Tyskland

af jmp ⌂, Vejle, 22/4 2018, 15:36 (2194 dage siden) @ esni

Følgende er godkendt i DK:

DBCSC 185 321-185 337
DB 185 401-185 403
GC 185 404-185 406
MRCE 185 407, 185 408
TXL 185 417, 185 418
Hector 241.001-241.012

Nogle af dem har givetvis ikke kørt i DK længe og skal derfor have fornyet godkendelsen af ATC, før de igen kan køre i DK.

Jan

TRAXX AC2 godkendt til Danmark, Sverige og Tyskland

af QN903Qnr0779, 22/4 2018, 17:13 (2194 dage siden) @ jmp

Nogle af dem har givetvis ikke kørt i DK længe og skal derfor have fornyet godkendelsen af ATC, før de igen kan køre i DK.

Har du en reference til et dokument fra Trafik-, Bygge og Boligstyrelsen som indeholder et krav om fornyelse af en ATC-godkendelse, blot fordi et køretøj har opholdt sig en periode i udlandet? Jeg har ledt, men kan ikke finde et sådant krav. Jeg ved det engang var et Banedanmark-krav, men det er da vist ikke flyttet med over til den nuværende myndighed?

TRAXX AC2 godkendt til Danmark, Sverige og Tyskland

af jmp ⌂, Vejle, 22/4 2018, 20:35 (2193 dage siden) @ QN903Qnr0779

Nogle af dem har givetvis ikke kørt i DK længe og skal derfor have fornyet godkendelsen af ATC, før de igen kan køre i DK.


Har du en reference til et dokument fra Trafik-, Bygge og Boligstyrelsen som indeholder et krav om fornyelse af en ATC-godkendelse, blot fordi et køretøj har opholdt sig en periode i udlandet? Jeg har ledt, men kan ikke finde et sådant krav. Jeg ved det engang var et Banedanmark-krav, men det er da vist ikke flyttet med over til den nuværende myndighed?


Nej. Sådan noget bureaukrati gider jeg ikke bruge tid på!

Jeg har tidligere, flere gange, hørt, at hvis et køretøjs ATC ikke har været brugt i et år, skulle der lige en prøvekørsel til, før køretøjets ATC kunne tages i brug igen. Altså ikke kun hvis det har været i udlandet; men også hvis det har været henstillet i DK.

Om reglen stadig gælder -- eller jeg har fået forkert fat i den, aner jeg ikke!

Jan

TRAXX AC2 godkendt til Danmark, Sverige og Tyskland

af QN903Qnr0779, 22/4 2018, 21:32 (2193 dage siden) @ jmp

Nej. Sådan noget bureaukrati gider jeg ikke bruge tid på!

Så håber jeg ikke du på nogen måde arbejder ved jernbanen......

TRAXX AC2 godkendt til Danmark, Sverige og Tyskland

af Søren Jakobsen, Randers, 22/4 2018, 21:47 (2193 dage siden) @ QN903Qnr0779

Nej. Sådan noget bureaukrati gider jeg ikke bruge tid på!


Så håber jeg ikke du på nogen måde arbejder ved jernbanen......

Det handler vel bare om det årlige ATC eftersyn? Det har en maskine der ikke har kørt i DK i lang tid, jo
næppe fået

TRAXX AC2 godkendt til Danmark, Sverige og Tyskland

af QN903Qnr0779, 22/4 2018, 22:27 (2193 dage siden) @ Søren Jakobsen

Det handler vel bare om det årlige ATC eftersyn? Det har en maskine der ikke har kørt i DK i lang tid, jo
næppe fået

Nåmen spørgsmålet er så hvor der står at der skal foretages et årligt ATC eftersyn? Er det et gammelt Banedanmark-dokument som ikke længere har formel gyldighed, er det leverandørens egne retningslinjer (som har ligget til grund for TBBST's godkendelse, og derfor er gældende), eller er det et specifikt krav fra TBBST?

Glem "for 5 år siden", og forhold jer til hvorledes lovgivningen er i dag.

TRAXX AC2 godkendt til Danmark, Sverige og Tyskland

af Jens N, Fredericia, 23/4 2018, 11:34 (2193 dage siden) @ QN903Qnr0779

Nåmen spørgsmålet er så hvor der står at der skal foretages et årligt ATC eftersyn? Er det et gammelt Banedanmark-dokument som ikke længere har formel gyldighed, er det leverandørens egne retningslinjer (som har ligget til grund for TBBST's godkendelse, og derfor er gældende), eller er det et specifikt krav fra TBBST?


Det fremgår af leverandørens vedligeholdelsesforskrift for ZUB123 - både det årlige ATC eftersyn og kravet om mindst en årlig kørsel på ATC strækning for at holde anlæggets godkendelse oppe.

Mvh. Jens

TRAXX AC2 godkendt til Danmark, Sverige og Tyskland

af QN903Qnr0779, 23/4 2018, 11:45 (2193 dage siden) @ Jens N

Det fremgår af leverandørens vedligeholdelsesforskrift for ZUB123

OK, tak!

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak