Køreledningsproblemer... (Generelt)
Ikke engang et år holdt det sprit nye køreledningsanlæg imellem Lunderskov og Esbjerg:
Men pyt - der er vel stadig garanti på udstyret fra leverandøren....
af Henrik Hansen , Vejen, 23/4 2018, 17:14 (2188 dage siden)
Ikke engang et år holdt det sprit nye køreledningsanlæg imellem Lunderskov og Esbjerg:
Men pyt - der er vel stadig garanti på udstyret fra leverandøren....
af Jens N, Fredericia, 23/4 2018, 17:38 (2188 dage siden) @ Henrik Hansen
Ikke engang et år holdt det sprit nye køreledningsanlæg imellem Lunderskov og Esbjerg:
Men pyt - der er vel stadig garanti på udstyret fra leverandøren....
Et køreledningsnedfald kan også skyldes en defekt på et tog.
Og nu er der også personpåkørsel i Kolding...
Mvh. Jens
af Henrik Hansen , Vejen, 23/4 2018, 19:26 (2188 dage siden) @ Jens N
Her er lidt billeder fra den nedfaldne køreledning.
Det er tilsyneladende bæretovet der er så sprunget og har ødelagt ca. 200 m køreledning.
af glade-koege , køge, 23/4 2018, 21:11 (2188 dage siden) @ Jens N
S-tog kørt ind i sporstopper og ca 200 meter køreledning revet ned på Frederikssund St. Ingen trafikale konsekvenser her til aften. Men kan få konsekvenser for morgentrafikken, alt afhængig af skadernes omfang. Hold dig opdateret på Rejseplanen
af Svend, 23/4 2018, 22:59 (2188 dage siden) @ glade-koege
S-tog kørt ind i sporstopper og ca 200 meter køreledning revet ned på Frederikssund St. Ingen trafikale konsekvenser her til aften. Men kan få konsekvenser for morgentrafikken, alt afhængig af skadernes omfang. Hold dig opdateret på Rejseplanen
.
I morgen den 24.04.2018 er linje H eneste tog til og fra Frederikssund.
--
Svend
af Peter Linaa, 23/4 2018, 23:36 (2188 dage siden) @ Svend
S-tog kørt ind i sporstopper og ca 200 meter køreledning revet ned på Frederikssund St. Ingen trafikale konsekvenser her til aften. Men kan få konsekvenser for morgentrafikken, alt afhængig af skadernes omfang. Hold dig opdateret på Rejseplanen
.
I morgen den 24.04.2018 er linje H eneste tog til og fra Frederikssund.
Og fra DSB Trafikændringer:
http://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-d...
af krabsen, 24/4 2018, 13:37 (2187 dage siden) @ Peter Linaa
Det er åbenbart vigtigt at dele sol og vind lige, så et bogstav ikke føler sig forfordelt:
af Rørvig Station, 24/4 2018, 14:41 (2187 dage siden) @ krabsen
Det er åbenbart vigtigt at dele sol og vind lige, så et bogstav ikke føler sig forfordelt:
H kører i dag, C i morgen og overmorgen.
af Erik H, Frederikssund, 24/4 2018, 16:21 (2187 dage siden) @ Rørvig Station
En IKKE planlagt afbrydelse på Frederikssund Station: nedfalden køreledning.
https://dinoffentligetransport.dk/trafikinformation/nu-og-her/trafikken-nu/
Der står "fejl på en køreledning.... det tør sgu antydes.
Med venlig hilsen
Erik H
--
Erik H
af Simon1906, Hedehusene, 25/4 2018, 16:46 (2186 dage siden) @ Erik H
Ja og det er vist ikke første gang at en køreledningsmast står på et strategisk uheldigt sted. (sker også i udlandet)
Med venlig hilsen
Simon
af Erik H, Frederikssund, 25/4 2018, 17:15 (2186 dage siden) @ Simon1906
Man kan sige, at hvis ikke masten havde stået der, så kunne S-toget være banket ind i perronkanten for enden af sporet, og der går der personer lige op ad, så når det nu skulle være, så var det godt at det kun var en mast der blev ramt.
Med venlig hilsen
Erik H
--
Erik H
af Svend, 25/4 2018, 17:21 (2186 dage siden) @ Simon1906
Ja og det er vist ikke første gang at en køreledningsmast står på et strategisk uheldigt sted. (sker også i udlandet)
Med venlig hilsen
Simon
Kan du nævne tilfælde hvor det er sket andre steder?
--
Svend
af Jørgen Schwartz, Tranbjerg J, 25/4 2018, 17:50 (2186 dage siden) @ Svend
Kan du nævne tilfælde hvor det er sket andre steder?
Kolding, udtrækssporet i nordenden for nogle år siden. Rangeruheld med godstog fra Hectorrail.
Mvh Jørgen
af Svend, 25/4 2018, 19:37 (2186 dage siden) @ Jørgen Schwartz
Kan du nævne tilfælde hvor det er sket andre steder?
Kolding, udtrækssporet i nordenden for nogle år siden. Rangeruheld med godstog fra Hectorrail.
.
Jo, men der stod køreledningmasterne ikke for enden af sporet. Man kan vel ikke ligefrem sige, at de er opstillet strategisk uheldigt, når de står ved siden af sporet - hvor skulle de ellers stå?
Og hvad med vejbroen? Var/er den så også opstillet strategisk uheldigt?
--
Svend
af Jørgen Schwartz, Tranbjerg J, 26/4 2018, 09:56 (2185 dage siden) @ Svend
Jo, men der stod køreledningmasterne ikke for enden af sporet.
Hvad synes du selv det ligner på dette billede i BT...?
Mvh Jørgen
af Svend, 26/4 2018, 10:30 (2185 dage siden) @ Jørgen Schwartz
Jo, men der stod køreledningmasterne ikke for enden af sporet.
Hvad synes du selv det ligner på dette billede i BT...?
.
Du har ret, der stod/står også en for enden ... som blev ramt.
Uanset hvad: man kan ikke sikre sig mod alt. Ingen sporstopper, mast, bro eller hvad som helst, kan modstå at blive påkørt med stor hastighed/stor vægt.
--
Svend
af Jørgen Schwartz, Tranbjerg J, 26/4 2018, 11:39 (2185 dage siden) @ Svend
Jo, men der stod køreledningmasterne ikke for enden af sporet.
Hvad synes du selv det ligner på dette billede i BT...?
.
Du har ret, der stod/står også en for enden ... som blev ramt.
Uanset hvad: man kan ikke sikre sig mod alt. Ingen sporstopper, mast, bro eller hvad som helst, kan modstå at blive påkørt med stor hastighed/stor vægt.
Det har jeg heller ikke påstået. Jeg forholder mig til dit udsagn i øverste linie.
Mvh Jørgen
af OD, Od , 26/4 2018, 11:59 (2185 dage siden) @ Jørgen Schwartz
Jo, men der stod køreledningmasterne ikke for enden af sporet.
Hvad synes du selv det ligner på dette billede i BT...?
.
Du har ret, der stod/står også en for enden ... som blev ramt.
Uanset hvad: man kan ikke sikre sig mod alt. Ingen sporstopper, mast, bro eller hvad som helst, kan modstå at blive påkørt med stor hastighed/stor vægt.
Det har jeg heller ikke påstået. Jeg forholder mig til dit udsagn i øverste linie.Mvh Jørgen
Svend indrømmer aldrig en fejl...
af Svend, 26/4 2018, 16:34 (2185 dage siden) @ OD, Od
Jo, men der stod køreledningmasterne ikke for enden af sporet.
Hvad synes du selv det ligner på dette billede i BT...?
.
Du har ret, der stod/står også en for enden ... som blev ramt.
Uanset hvad: man kan ikke sikre sig mod alt. Ingen sporstopper, mast, bro eller hvad som helst, kan modstå at blive påkørt med stor hastighed/stor vægt.
Det har jeg heller ikke påstået. Jeg forholder mig til dit udsagn i øverste linie.Mvh Jørgen
Svend indrømmer aldrig en fejl...
.
Så, så Ole, det har jeg da lige gjort
--
Svend
af Simon1906, Hedehusene, 27/4 2018, 10:42 (2184 dage siden) @ Svend
Hej Svend jeg tror bare at jeg tænkte på at visse steder står masten et forkert sted, på det forkerte tidspunkt, Med det bevirker at en hel del køreledninger bliver revet ned i faldet.
Med venlig hilsen
Simon
af Henrik Hansen , Vejen, 9/5 2018, 13:53 (2172 dage siden) @ Henrik Hansen
redigeret af Henrik Hansen, 9/5 2018, 14:12
Så er den gal igen med det spritnye køreledningsanlæg mellem Lunderskov og Esbjerg:
https://www.jv.dk/regionalt/Fejl-paa-koereledning-Togene-fra-Esbjerg-koerer-ikke/artike...
Alle tog er aflyste og der skal køres med 'togbusser' - måske Banedanmark og DSB i fællesskab snart burde genoplive 'Combus', for der er snart mere brug for busser end for nye moderne el-tog...
Denne gang skulle en køreledning ml. Bramming og Esbjerg være revet ned - måske er 100 m imellem masterne alligevel for meget !!!
Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.
Læs mere