Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Frederikssundbanen - Måløv (Generelt)

af Erik Andersen, Stenløse, 24/4 2018, 21:54 (2165 dage siden)

Det er efterhånden sjældent jeg kører med S-toget på Frederikssundsbanen. MEN i søndags gik turen til København, og jeg kunne se, at ved Måløv er der bygget et stykke nyt spor på en stor grusplads. Der er opmagasineret en stor mænge betonsveller.
Mit gæt er at det er arbejdspladsen for det kommende sporarbejde på banen. Jeg syntes ikke at have hørt noget om hvordan det skal foregå, bortset fra at der er meldt ud at banen er lukket i juni og juli måned og erstattet af togbusser.
Er der nogle her, der har flere detaljer?
Mvh Erik Andersen

Frederikssundbanen - Måløv

af steenth, 25/4 2018, 10:12 (2164 dage siden) @ Erik Andersen

Det er efterhånden sjældent jeg kører med S-toget på Frederikssundsbanen. MEN i søndags gik turen til København, og jeg kunne se, at ved Måløv er der bygget et stykke nyt spor på en stor grusplads. Der er opmagasineret en stor mænge betonsveller.

Kunne det være Pederstrup, som er i udkanten af Ballerup, som du har set?

Mit gæt er at det er arbejdspladsen for det kommende sporarbejde på banen. Jeg syntes ikke at have hørt noget om hvordan det skal foregå, bortset fra at der er meldt ud at banen er lukket i juni og juli måned og erstattet af togbusser.
Er der nogle her, der har flere detaljer?

Pederstrup er hovedarbejdspladsen for sporarbejdet. Det er gjort plads til det ved Vinge, men jeg ved ikke om det bliver brugt. Det er Pederstrup som det skal håndtere meste af trafikken til/fra sporarbejdet. Men Herlev og Ballerup station bruges også i mindre omfang.

Mvh
Steen

Mvh Erik Andersen

Frederikssundbanen - Måløv

af Erik Andersen, Stenløse, 25/4 2018, 10:22 (2164 dage siden) @ steenth

Det er helt sikkert Pederstrup jeg har set. Det ser ret stort ud, så det bliver spændende at følge, når nu det skal være sådan.
/Erik Andersen



Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak