Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Godstog til København H (Generelt)

af Bruger4711, 16/5 2018, 19:57 (2169 dage siden)

Fra i morgen d. 17/5 til 22/5 skal godstog ind og vende på Københavns Hovedbanegård. Dog ikke i morgen- og eftermiddagsmyldretid.

Det skyldes en totalspærring ved Vigerslev, hvor den nye Ringstedbane skal sluttes til. Da det ikke har været planlagt, er DSB's regionaltog i 41/43/45-systemet blevet aflyst.

Godstog til København H

af Svend, 17/5 2018, 20:43 (2168 dage siden) @ Bruger4711

Fra i morgen d. 17/5 til 22/5 skal godstog ind og vende på Københavns Hovedbanegård. Dog ikke i morgen- og eftermiddagsmyldretid.

Det skyldes en totalspærring ved Vigerslev, hvor den nye Ringstedbane skal sluttes til. Da det ikke har været planlagt, er DSB's regionaltog i 41/43/45-systemet blevet aflyst.

.
båp, båp .... selvfølgelig har arbejdet været planlagt .......;-) ;-)

--
Svend

Godstog til København H

af Peter Linaa, 17/5 2018, 21:20 (2168 dage siden) @ Svend

Fra i morgen d. 17/5 til 22/5 skal godstog ind og vende på Københavns Hovedbanegård. Dog ikke i morgen- og eftermiddagsmyldretid.

Det skyldes en totalspærring ved Vigerslev, hvor den nye Ringstedbane skal sluttes til. Da det ikke har været planlagt, er DSB's regionaltog i 41/43/45-systemet blevet aflyst.

.
båp, båp .... selvfølgelig har arbejdet været planlagt .......;-) ;-)

Men aflysninger har så åbenbart ikke været bestilt, mon ikke det er det, Christian2010 mener?

Godstog til København H

af Bruger4711, 17/5 2018, 23:30 (2167 dage siden) @ Peter Linaa

Men aflysninger har så åbenbart ikke været bestilt, mon ikke det er det, Christian2010 mener?


Jeg har hvert i fald ladet mig fortælle, at det skete i sidste øjeblik onsdag eftermiddag.

Godstog til København H

af Jens N, Fredericia, 18/5 2018, 08:21 (2167 dage siden) @ Bruger4711

Jeg har hvert i fald ladet mig fortælle, at det skete i sidste øjeblik onsdag eftermiddag.


Der er flere eksempler på at Banedanmark i øjeblikket trækker allerede tildelte kanaler tilbage pga. sporarbejde. Der tildeles enten nye kanaler med meget længere og ofte ubrugelige køretider, eller det meddeles at der ikke kan tildeles nye kanaler.

Den må jo være gal med langtidsplanlægningen i Banedanmark, og samme har åbenbart glemt at de er til for at stille sporplads til rådighed for operatører.

Mvh. Jens

Godstog til København H

af Svend, 18/5 2018, 11:24 (2167 dage siden) @ Jens Hansen

Der er kun en ting at gøre, klage til Jernbanenævnet!

Man kan da altid forsøge at optræde som "klageberettiget aktør":

"
Jernbanenævnets rolle og opgaver
Behandling af klagesager
Jernbanenævnet er klageinstans på en række områder indenfor jernbanetransport. En klageberettiget aktør kan således indgive en klage til Jernbanenævnet. Jernbanenævnet har blandt andet behandlet klagesager vedrørende baneafgifter, Banedanmarks kanaltildeling, vilkår for benyttelse af kombiterminaler, m.v.
"

http://www.jernbanenaevnet.dk/DA/~/media/FC0751106422423391AF8AE4A1B4030D.ashx

--
Svend

Godstog til København H (3 fotos)

af Niels Buch, 18/5 2018, 08:18 (2167 dage siden) @ Bruger4711

Hej

Tog lige lidt billeder af Hectorrail godstog på Kh her til morgen (gad vide hvordan man egentlig definerer myldretid, siden der er plads til et godstog kl. 7:15). Det var TX Logistic lokomotivet der kørte godstoget til Kh, mens Hector Rails "Kenobi" kørte det videre mod Sverige.

[image]

[image]

[image]

Hilsen
Niels

Godstog til København H (3 fotos)

af Simon1906, Hedehusene, 19/5 2018, 10:55 (2166 dage siden) @ Niels Buch

Super billeder, Er der nogen der kan tage billeder af arbejdet ved Vigerslev. Spørgsmål, er det kun sporene eller er det også kørelednings arbejdet? Ved man noget om hvornår tilslutningen i Ringsted bliver lavet, så vidt jeg har forstået er det ikke helt færdigt endnu?

Med venlig hilsen og på forhånd tak

Simon

Godstog til København H (3 fotos)

af Rail, 19/5 2018, 11:17 (2166 dage siden) @ Simon1906

Super billeder, Er der nogen der kan tage billeder af arbejdet ved Vigerslev. Spørgsmål, er det kun sporene eller er det også kørelednings arbejdet? Ved man noget om hvornår tilslutningen i Ringsted bliver lavet, så vidt jeg har forstået er det ikke helt færdigt endnu?

Det meste i Ringsted er sparet væk, så der skal næsten ikke laves noget - sporplanen bliver fuldkommen håbløs.

Godstog til København H (3 fotos)

af Svend, 19/5 2018, 14:42 (2166 dage siden) @ Rail

Super billeder, Er der nogen der kan tage billeder af arbejdet ved Vigerslev. Spørgsmål, er det kun sporene eller er det også kørelednings arbejdet? Ved man noget om hvornår tilslutningen i Ringsted bliver lavet, så vidt jeg har forstået er det ikke helt færdigt endnu?


Det meste i Ringsted er sparet væk, så der skal næsten ikke laves noget - sporplanen bliver fuldkommen håbløs.

.
... takket være ..... (siger ikke mere)

--
Svend

Godstog til København H (3 fotos)

af Claus N, 23/5 2018, 08:35 (2162 dage siden) @ Simon1906

Man kan selv se en del af arbejderne ved Gammel Køge Landevej-viadukten. TP72-kontrakten, som arbejdet hedder, betjener sig af to byggepladser: Vigerslev Godsvej og Torveporten ved det gamle grønttorv. Arbejdet består af sporkasse, kabel- og signalarbejde, køreledning og spor.
[image]
Sporkassearbejde ved Vigerslev. Fra Aarsleff Rail LinkedIn
[image]
Sporskifte lastet på SUM-udstyr klar til transport til ilægningssted. Foto: Aarsleff Rail

Mvh
Claus N

Godstog til København H (3 fotos)

af Simon1906, Hedehusene, 23/5 2018, 09:35 (2162 dage siden) @ Claus N

Hej Claus N, Tusinde tak for billederne, jeg kan godt se når jeg er færdig med havearbejde og kan tage mig en fridag, så må jeg ind og se det arbejde de går og llaver derinde i Vigerslev, og så en gåtur fra Vigerslev S-tog station ad Kulbanevej, Vigerslevparken til Hvidovrevej. Det er jo ikke hverdag man ser en helt ny banestrækning, bortset fra metroen inde i København.

Med venlig hilsen

Simon

Godstog til København H (3 fotos)

af Simon1906, Hedehusene, 23/5 2018, 09:40 (2162 dage siden) @ Niels Buch

Hej Niels, tak for de fine billeder, dejligt at se godstogslokomotiver i flere farver.

Med venlig hilsen

Simon

Godstog til København H

af Bruger4711, 22/5 2018, 23:39 (2162 dage siden) @ Bruger4711

Lidt fra Vesterport den anden dag: [image]

Godstog til København H

af Simon1906, Hedehusene, 23/5 2018, 09:37 (2162 dage siden) @ Bruger4711

Hej Christian2010, det er et meget sjældent billede, selvom jeg har passeret Vesterport mange gange, kan jeg ikke mindes at have set et godstog der før.

Med venlig hilsen

Simon

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak