Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

El-system: Jeg synes det fortjener en egen tråd (Generelt)

af dr42 ⌂, 19/5 2018, 16:15 (2140 dage siden)
redigeret af dr42, 19/5 2018, 17:12

Min opmærksom er for nylig blevet henledet til en vis sceptisicime herinde overfor det traditonelle køreledningssystem, jeg tror i forbindelse med de aktuelle problemerne og det dito brint-hype. Jeg læste argumenter lignende dem man hyppigt hører i den sfære, hvor de anglo-autistiske narrer bor: 'Køreledning ødelægger landskabet.'

[image]

[image]

Mit svar, igen: Det afhænger af leverandøren. Hvis man køber det skrot englænderne lige har købt, så stemmer det faktiskt - se her. Men hvorfor i alverden gjorde de det? De har jo allerede mange linjer med Siemens-, eller Siemens-lignende master, som ser ud som her.

Prøv nu lige en gang at holde styr på jer. 'Am englischen wesen soll die welt genesen'? I ville finde ud af at I kommer fra asken i ilden, siger jeg som nogen som kender dem & jer meget godt .)


PS

Skulle nogen tage anstød ved det klare ordvalg i min videokommentar, så lad mig oplyse: Lang erfaring har vist, at det er den bedste måde at bryde de engelske myter. Og så kommer de faktisk ud af det som nye, bedre mennesker .)

El-system: Jeg synes det fortjener en egen tråd

af krabsen, 19/5 2018, 17:40 (2140 dage siden) @ dr42

Øh - hvad er det egentligt for et budskab, du prøver at formidle?

Selv hvis man prøver at kompensere for nogle tydelige, men meningsforstyrrende skrivefejl lyder det i bund og grund som en gang volapyk uden sammenhæng eller konsistens. :-(

El-system: Jeg synes det fortjener en egen tråd

af dr42 ⌂, 19/5 2018, 17:53 (2140 dage siden) @ krabsen

Ja jeg ser, du har åbenbart problemer med det, det er jo ikke den 1. gang at du beklager dig. Andre derimod ikke, sådan som det virker.

Så måske overdriver du bare lidt, pga den ene eller anden baggrundsmotivation du har? Vil du måske lette din sjæl og fortælle lidt mere om det? Det kunne jo også i den grad lette den gensidige forståelse fremover .)

El-system: Jeg synes det fortjener en egen tråd

af Peter Linaa, 19/5 2018, 19:40 (2140 dage siden) @ dr42

Totalt sort snak.

El-system: Jeg synes det fortjener en egen tråd

af Niels, Aarhus, 19/5 2018, 20:22 (2140 dage siden) @ dr42

- hvad i alverden handler det her indlæg om? - det virker mest af alt som en dårlig Google-oversættelse af noget, der også i forvejen er noget vrøvl.....?

Vh.

Niels H.

--
Niels

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak