Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hammelbanen ryddet mellem Ormslev og Harlev (Generelt)

af TB1977, 23/5 2018, 21:11 (2162 dage siden)

Jeg har bemærket at der er blevet ryddet på Hammelbanens tracé mellem Ormslev og Harlev, der hvor den svinger mod nord umiddelbart efter Ormslev og så svinger stik vest mod Harlev. Skal der etableres en natursti?

Hammelbanen ryddet mellem Ormslev og Harlev

af Mester, 23/5 2018, 23:30 (2162 dage siden) @ TB1977

Det blev ryddet sommeren 2016. Tror det skyldtes, at der er penge i træ. Banen ligger nu som indhegnet nedlagt privatbane ;-)

[image]

Hammelbanen ryddet mellem Ormslev og Harlev

af Mester, 23/5 2018, 23:34 (2162 dage siden) @ Mester

[image]


[image]

Hammelbanen ryddet mellem Ormslev og Harlev

af Simon1906, Hedehusene, 25/5 2018, 09:30 (2160 dage siden) @ Mester

Ja her lå engang en bane, hvis man ikke havde været så hurtig kunne der måske have været en letbane fra Århus midtby, måske er der forsvundet for mange baner rundt omkring. i dag tror jeg det ville have været dejligt, hvis f.eks Slangerupbanen ikke var blevet forkortet til Farum. Slangerupbanen kunne så have været videreført til Hillerød (måske) Nærumbanen skulle stadig køre til Vedbæk. Jeg kunne fortsætte Laurbjerg Silkeborg ingen og nævnt ingen glemt.

Med venlig hilsen

Simon

Hammelbanen ryddet mellem Ormslev og Harlev

af kme, 25/5 2018, 09:53 (2160 dage siden) @ Simon1906

... måske er der forsvundet for mange baner rundt omkring. i dag tror jeg det ville have været dejligt, hvis f.eks Slangerupbanen ikke var blevet forkortet til Farum. Slangerupbanen kunne så have været videreført til Hillerød (måske) Nærumbanen skulle stadig køre til Vedbæk. Jeg kunne fortsætte Laurbjerg Silkeborg ingen og nævnt ingen glemt.

Lur mig om ikke en del strækninger bliver genoplivet. Ikke fordi det er nogen guldgrube - der er bare ikke noget alternativ. Vejtrafikken er ved at kollapse og udbygning af denne er håbløs. En bil har typisk kun føreren ombord men kræver 32 m vej ( fire m bil + to sekunders reaktionstid ved 50 km/t). Det er håbløst.

Avatar

Hammelbanen ryddet mellem Ormslev og Harlev

af gaest, 28/5 2018, 14:38 (2157 dage siden) @ kme

... måske er der forsvundet for mange baner rundt omkring. i dag tror jeg det ville have været dejligt, hvis f.eks Slangerupbanen ikke var blevet forkortet til Farum. Slangerupbanen kunne så have været videreført til Hillerød (måske) Nærumbanen skulle stadig køre til Vedbæk. Jeg kunne fortsætte Laurbjerg Silkeborg ingen og nævnt ingen glemt.


Lur mig om ikke en del strækninger bliver genoplivet. Ikke fordi det er nogen guldgrube - der er bare ikke noget alternativ. Vejtrafikken er ved at kollapse og udbygning af denne er håbløs. En bil har typisk kun føreren ombord men kræver 32 m vej ( fire m bil + to sekunders reaktionstid ved 50 km/t). Det er håbløst.

Letbanen har uden tvivl udfordringer nok i at få de eksisterende strækninger sat i drift, der er slet ikke behov for nye problemer. Grunden til at vejtrafikken er ved at kollapse er at jernbanetrafikken er endnu mere ved at kollapse. Så fik man strøm til Esbjerg og nu kører der slet ingen tog mere. Snart lukker signalsystemet resten, det vil uden tvivl fjerne den indenlandske godstrafik. Formålet med at drive en jernbane i Danmark er trods alt primært at holde DSB i live. Bevares der kører lidt godstog, men dét og så Arrivarisering er noget man må finde sig i fra EU's side.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak