Nye tog til DSB? (Generelt)
Jeg læser idag på lok-report.de at Siemens skal levere 100 stk Velaro tog til DSB. Har andre yderligere oplysninger.
Med venlig hilsen
Simon
af Simon1906, Hedehusene, 26/6 2018, 14:34 (2102 dage siden)
Jeg læser idag på lok-report.de at Siemens skal levere 100 stk Velaro tog til DSB. Har andre yderligere oplysninger.
Med venlig hilsen
Simon
af andersj, Aalborg, 26/6 2018, 14:45 (2102 dage siden) @ Simon1906
Jeg læser idag på lok-report.de at Siemens skal levere 100 stk Velaro tog til DSB. Har andre yderligere oplysninger.
Med venlig hilsen
Simon
Så læser du dårligt tysk, der står nemlig at det sandsynligvis ikke bliver Velaro da de er overdimensionerede.
Artiklen handler om at DSB har sendt udbudsmaterialet ud til de potentielle leverandører: https://www.lok-report.de/news/europa/item/5544-daenemark-dsb-haben-ausschreibungsunter...
--
Mvh Anders
af Lasse Toylsbjerg-Petersen, 26/6 2018, 15:40 (2102 dage siden) @ andersj
...og mere præcist har DSB offentliggjort udbuddet på EUs udbudsportal (TED Europa), så må interesserede leverandører selv søge at blive prækvalificeret...
Lasse
af andersj, Aalborg, 26/6 2018, 21:52 (2102 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen
Der er bl.a. følgende krav for at blive prækvalificeret:
The applicant must meet all the minimum requirements below:
Regarding train solution
1) The applicant has delivered an electric mainline regional and/or fast passenger train solution with (a) AC or multi-system (combination of AC/DC), (b) track width 1435 mm, (c) operational speed of min. 160 km/h and (d) a 25 kV 50 Hz voltage system.
2) The applicant has delivered an electric mainline regional and/or fast passenger train solution with (a) AC or multi-system (combination of AC/DC), (b) track width 1435 mm and (c) operational speed of min. 200 km/h.
3) The applicant has delivered an electric mainline regional and/or fast passenger train solution with (a) AC or multi-system (combination of AC/DC), (b) track width 1435 mm, (c) operational speed of min. 160 km/h and (d) low floor that allows level access from 550 mm platforms.
4) The applicant has delivered an electric mainline regional and/or fast passenger train solution with (a) AC or multi-system (combination of AC/DC), (b) track width 1435 mm, (c) operational speed of minimum 160 km/h and (d) multiple operation of minimum 3 trainsets.
Deliveries in minimum requirement 1) - 4) shall have been made within the past 5 years prior to the deadline for submission of application for prequalification. By “delivered” in minimum requirement 1) - 4) and section III.1.3), 1st para., is understood when a train is under production for or taken over and put in commercial service by an external customer.
--
Mvh Anders
af mikkelwf, 26/6 2018, 16:04 (2102 dage siden) @ andersj
Der står helt præcist at det nok bliver et mere beskedent tog, ledende tilbage til omtalen af Velaro Novo's tophastighed på 360km/t, og at København - Ringsted kun bliver max 250 km/t..
Der står ikke noget om overdimensioneret direkte, og Velaro er desuden kun omtalt i billedteksten..
Så dit tysk er altså heller ikke helt fejlfrit.. :)
af Jens Hansen, 27/6 2018, 12:36 (2101 dage siden) @ Simon1906
Andre mener tilsyneladende også, at der skal købes Siemens tog:
Spørgsmål 697
Vil ministeren som opfølgning på svaret på TRU alm. del spørgsmål 560 oplyse, hvornår el-togsættene fra Siemens, som forventes sat i drift fra 2024, indsættes på strækningen mellem Nykøbing Falster og København, og hvad vil det betyde for rejsetiden på strækningen?
Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Lennart Damsbo-Andersen (S).
JH
af Gæst1, 27/6 2018, 12:46 (2101 dage siden) @ Jens Hansen
Andre mener tilsyneladende også, at der skal købes Siemens tog:
Spørgsmål 697
Vil ministeren som opfølgning på svaret på TRU alm. del spørgsmål 560 oplyse, hvornår el-togsættene fra Siemens, som forventes sat i drift fra 2024, indsættes på strækningen mellem Nykøbing Falster og København, og hvad vil det betyde for rejsetiden på strækningen?
Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Lennart Damsbo-Andersen (S).
...som iøvrigt er formand for folketingets Transportudvalg. Gad vide hvad DSB egentlig har præsenteret for politikerne, og om det denne gang er muligt for andre end Siemens at vinde?
af Scharfenberg, 27/6 2018, 13:28 (2101 dage siden) @ Gæst1
Andre mener tilsyneladende også, at der skal købes Siemens tog:
Spørgsmål 697
Vil ministeren som opfølgning på svaret på TRU alm. del spørgsmål 560 oplyse, hvornår el-togsættene fra Siemens, som forventes sat i drift fra 2024, indsættes på strækningen mellem Nykøbing Falster og København, og hvad vil det betyde for rejsetiden på strækningen?
Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Lennart Damsbo-Andersen (S).
...som iøvrigt er formand for folketingets Transportudvalg. Gad vide hvad DSB egentlig har præsenteret for politikerne, og om det denne gang er muligt for andre end Siemens at vinde?
Det kan også bare være, at politikerne blander fakta sammen:
* 2021: DSB indsætter litra EB fra Siemens
* 2022-23: Nye personvogne til 200 km/t sættes i drift - måske også på Sydbanen
* 2024: De første nye eltogsæt sættes i drift - måske på Sydbanen fra 2025
af Michaelmy, 27/6 2018, 13:27 (2101 dage siden) @ Jens Hansen
Der referer til 560 og det er her og der benævnes det fremtidens tog
http://www.ft.dk/samling/20171/almdel/tru/spm/560/svar/1489524/1895448.pdf
Men du skriver det er 697,men det er om aflysninger hos Arriva
http://www.ft.dk/samling/20161/almdel/tru/spm/697/svar/1424767/1789409.pdf
Kan du sende det link du har klippet fra
af Jens Hansen, 27/6 2018, 20:51 (2101 dage siden) @ Michaelmy
af krabsen, 27/6 2018, 14:35 (2101 dage siden) @ Jens Hansen
Vil ministeren som opfølgning på svaret på TRU alm. del spørgsmål 560 oplyse, hvornår el-togsættene fra Siemens, som forventes sat i drift fra 2024, indsættes på strækningen mellem Nykøbing Falster og København, og hvad vil det betyde for rejsetiden på strækningen?
Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Lennart Damsbo-Andersen (S).
Tror da pokker, at det kniber med at få DSB til at køre fornuftigt. Det spørgsmål er ren og skær mobberi på børnehaveniveau eller derunder.
Det er - pardon my french - "¤%"#¤%"#%!! ikke hverken politikere eller ministres opgave at sidde og nittetælle i køretider og -planer. Hvad har man et køreplankontor til?
Det er lige før man bliver tilhænger af at privatisere DSB, så de slipper for en bestyrelse med 166 medlemmer!
Gott im himmell!