Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MY 1104 (Jernbanen i dag)

af William Skov ⌂, 30/6 2018, 15:14 (2126 dage siden)

Er der nogen her der ved noget om MY 1104?

Har Peter Malmquist stadig planer om at den skal ud at køre?

--
William S.
Arktisk bygningsingeniørstuderende på DTU
[image]
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling

Avatar

MY 1104

af gaest, 30/6 2018, 17:44 (2126 dage siden) @ William Skov

Er der nogen her der ved noget om MY 1104?

Har Peter Malmquist stadig planer om at den skal ud at køre?

Planer er en ting. Muligheder for at gennemføre dem noget helt andet.

MY 1104

af Peter Christensen, 1/7 2018, 07:37 (2125 dage siden) @ gaest

Planer er en ting. Muligheder for at gennemføre dem noget helt andet.

Tror mere at en faldefærdig remise sluger penge...og at opbevare materiel udenfor er hårdt ved materiellet; det har andre klubber erfaret gennem årene. Uanset tilstanden af 1104 ved ankomsten til Tønder, så er den på ingen måde blevet bedre gennem årene. Nok mere det modsatte og det gør ikke en fremtidig istandsættelse billigere.
Alt det fine med tilladelser og Trafikstyrelsen kan vi tage en anden dag.

MY 1104

af Jens N, Fredericia, 30/6 2018, 18:40 (2126 dage siden) @ William Skov

Er der nogen her der ved noget om MY 1104?

Har Peter Malmquist stadig planer om at den skal ud at køre?


Mon ikke du får det mest sandsynlige svar ved at kontakte ejeren, frem for at spørge bredt i et forum?

Mvh. Jens

MY 1104

af William Skov ⌂, 30/6 2018, 19:43 (2126 dage siden) @ Jens N

Jo, men det er da meget nemt når det viste telefonnummer er spærret.

--
William S.
Arktisk bygningsingeniørstuderende på DTU
[image]
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling

MY 1104

af SBRH, Tønder, 30/6 2018, 20:18 (2126 dage siden) @ William Skov

Den officielle mail til Tønder Remise og kontakt til Peter Malmqvist er: remisen@bbsyd.dk.

Hvorvidt remisens telefonnummer (6465 9390) fortsat er i anvendelse ved jeg ikke, måske er det dette du refererer til.

--
mvh
Søren Rødgaard Henriksen

MY 1104

af William Skov ⌂, 30/6 2018, 21:29 (2126 dage siden) @ SBRH

Den officielle mail til Tønder Remise og kontakt til Peter Malmqvist er: remisen@bbsyd.dk.

Tak, så vil jeg spørge ham derover.

Hvorvidt remisens telefonnummer (6465 9390) fortsat er i anvendelse ved jeg ikke, måske er det dette du refererer til.

Det var netop dette nummer.

--
William S.
Arktisk bygningsingeniørstuderende på DTU
[image]
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling

MY 1104

af Bent Larsen, Kalundborg, 1/7 2018, 10:02 (2125 dage siden) @ William Skov

Hej
MY 1104 har da foreløbig ikke lidt samme skæbne som MX1040 der også var ved norske GM, men hvad fremtiden bringer ?
Vh
Bent Larsen

Avatar

MY 1104

af gaest, 1/7 2018, 13:44 (2125 dage siden) @ Bent Larsen

Hej
MY 1104 har da foreløbig ikke lidt samme skæbne som MX1040 der også var ved norske GM, men hvad fremtiden bringer ?
Vh
Bent Larsen

Om den bliver klipper op i løbet af et par dage med en metslskærer eller langsomt ruster væk over en årrække får i sidste ende samme resultat.

MY 1104

af William Skov ⌂, 1/7 2018, 14:44 (2125 dage siden) @ gaest

Om den bliver klipper op i løbet af et par dage med en metslskærer eller langsomt ruster væk over en årrække får i sidste ende samme resultat.

Hvis den bliver klippet op, så har den ikke nogen god fremtid. Mens at hvis den bare henstår er der mulighed for i fremtiden at den kan sættes i drift igen.

--
William S.
Arktisk bygningsingeniørstuderende på DTU
[image]
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling

Avatar

MY 1104

af mss ⌂, 13/8 2018, 15:28 (2082 dage siden) @ William Skov

Om den bliver klipper op i løbet af et par dage med en metslskærer eller langsomt ruster væk over en årrække får i sidste ende samme resultat.


Hvis den bliver klippet op, så har den ikke nogen god fremtid. Mens at hvis den bare henstår er der mulighed for i fremtiden at den kan sættes i drift igen.


Præcis!

Det kan desværre være MEGET svært at forstå for visse personer...

--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

MY 1104

af GM567, 30/9 2018, 12:27 (2034 dage siden) @ William Skov

Hej med jer.

Jeg kan oplyse om, følgende, i gennem en længer periode, har jeg jeg forsøgt at finde ud af hvad der "op og ned" i <sagen> omkring MY 1104, da jeg stort set IKKE har kunne finde svar på dette, var jeg D 5/9 ende ved Tønder jernbanestation og den remise der ligger der nede, jeg havde naturligvis taget mit Sony Alpha 68 hus samt div sigma objektiver med der ned...

Det syn der møde mig, var alt andet end morsomt, hele området liner en ro in (!) og ganske rigtig de lokomotiver der befinder sig der mede, desværre ude i det fir, unde nogen form overdækning, og er dermed total udsat for vejrlig...! MY 1104 ser ganske forfærdelig ud, det er tydlig den er voldsom påvirket af den ekstreme opbevaring den er udsat for...! hvad så med E 987 tja den ser også (øh naturligvis) meget grim ud...

Efterfølgende, har jeg endda flere gange, forsøgt at kontakte remisen@bbsyd.dk men dette fik jeg intet ud af idet, man ikke kan komme i kontakt med Peter Malmgvist på denne adresse, den besked fik jeg af en hvis Sune Nielsen, som efter ekstrem lang til kom med denne oplysning (!) det hele bliver ikke mindre mystisk af, det er en "Joannes" som står for denne adresse (????)

Så prøve jeg denne her i stedet peter.maimqvist@egr.se her sendte jeg en mail D 19/9 men har indtil dags dato IKKE modtaget noget tilbagesvar (!)

Ja hvad det er der foregår er mig et total mysterium, men Peter Malmqvist vil åbenbart ikke tale med nogen...

Dem jeg har talt med siger <du skal havde fat i Peter Mamqvist selv idet det er ham som står for det> ja det er jo meget godt man han vil jo helt åbenbart IKKE tale med nogen

Mvh.
GM567.

MY 1104

af SBRH, Tønder, 30/9 2018, 16:02 (2034 dage siden) @ GM567

Hej GM567,

Hvis du i en mail sender dine kontaktoplysninger til mig på denne mail info@91-440.com, sender jeg dem videre til Peter Malmqvist med besked om, at du ønsker at komme i kontakt med ham.

--
mvh
Søren Rødgaard Henriksen

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak