Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tyveri og hærværk ved MHVJ (Generelt)

af Ole Juhl, Skovby, 2/7 2018, 08:38 (2096 dage siden)

Hej

Nok lidt uden for forums rammer, men alligevel ikke.
Jeg er i tvivl om rette forum er jernbanehistorisk forum, men da hændelsen lige er sket må det være her.

Meningen med indlæg er at pege på uheldige elementer og oplevelser, således dette (og andre foras) ordentlige medlemmer ikke ufovarrent ryger i en fælde og ufovarrent kommer til at købe "varme" varer.

Indlæg er også på FB, men ikke alle færdes der, så derfor tillader jeg at poste indlæg her.

---
En både flot og trist dag ???? dag ved MHVJ.

Ved MHVJ bruger vi meget af vores fritid på ulønnet og frivilligt, at vedligeholde og køre med veterantog.

I søndags opdagede vi, at nogle have været "gæster" en eller to dage før og både stjålet og lavet hærværk i flere af vores vogne og motorvogne.
2 askebægere i HFHJ B51 var sparket af og stjålet, samtidig blev trælister og karm ødelagt.

Flere ting var forsøgt stjålet og helt sikker var der stjålet effekter der er meget jernbanespecifikke til Triangel motorvogne.
Af narturlige årsager har jeg desværre ikke et billede af askebægerne, men det kommer når vi finder et reserve på "lageret".

Undskyld mig, disse mennesker er totalt respektløse og ligeglade med at andre bruger fritid og penge på at gøre ting flotte.

Nu må vi bruge tid og penge på reparationer, så det går fra alt det andet vi også gerne vil glæde de velkomne gæster med.

Håber vi kan undgå det fremover, hjælp os gerne med at sprede budskabet, så rammer vi måske også de formastelige.

Mvh Ole

PS! Skulle en af jer ligge inde med et billede af de originale askebægere fra 1. Kl kupeerne i HFHJ B51 så post dem gerne :-)
[image]
[image]

--
Vild med tog, store som små - og dykning.
Drøm: Dykke på vraget af SS Thistlegorm, der sejlede med materiel til de Ægyptiske jernbaner.
PS! Jernbanefærgen Ærøsund har det efter omstændighederne godt.

Avatar

Tyveri og hærværk ved MHVJ

af Erik H, Frederikssund, 2/7 2018, 21:10 (2096 dage siden) @ Ole Juhl

Jeg forstår godt din harme.
Det er noget forbandet svineri, at ødelægge andres ting, og det gælder over alt.
Der er desværre en tendens til egoisme og ligegyldighed mange steder.

Mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]


Jernbanebøger

På sporet af Italien

På sporet af Italien. Pris 60 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak