Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Mange modelting (Generelt)

af Eriksdatter, 23/8 2018, 20:48 (2065 dage siden)

Jeg har desværre mistet min far, Erik Schou Andersen, som var en passioneret modelbanesamler og bygger. Vi står nu med alle hans togting, og ved ikke hvad vi skal stille op med dem. Kan man sætte ting til salg i dette forum? Der er mange togbøger, togblade, værktøj m.m. til modelbyg, dele og dimser, skinner, vogne og lokomotiver m.m.
Min far har desuden taget billeder af danske jernbaner helt tilbage fra 1950'erne (flere hundrede negativer). Hvor gør vi af disse, så flest mulige kan få glæde af dem?

Jeg undskylder på forhånd, hvis indlægget ikke er relevant for jeres forum.

Mange modelting

af Steff, 23/8 2018, 22:03 (2065 dage siden) @ Eriksdatter

Kære Eriksdatter

Først vil jeg kondolerer med din fars død.

Modeltog er en lidenskab, men desværre holder ønsker og forventning ikke altid mål med virkeligheden. Folk tror på at egen affektionsværdi = markedsprisen. Og det er det normalt IKKE!!!

Så mit forslag er, at hvis du har en du kan stole på, få ham/hende til at se på modeltoget og dan dig et overblik. Dernæst gå til en STOR modeltogsforhandler i nærheden af hvor du bor (altså en af dem der har åbent hver dag og ikke kun en dag om ugen eller over nettet) og få vedkommende til at vurdere tingene. Men forvent IKKE at du bliver rig, med mindre din far havde virkeligt sjældne ting blandt sin samling, f.eks. Märklin fra før eller lige efter krigen, bliktog, størrelserne 0 eller 1 eller ting af mærkerne FULGUREX, PHILOTRAIN etc.

Min erfaring er, IKKE henvende sig til et auktionshus med MINDRE du har noget der er VURDERET MEGET SJÆLDENT. Det er SJÆLDENT det går til vurderingsprisen og det er stort set de samme forhandlere af brugt legetøj der møder op, med mindre altså! Og så er det til salg på QXL.

Med hensyn til fotografier har du fået et udmærket svar, Industribaneklubben. Jeg vil dog tilføje Danmarks Jernbanemuseum, hvor alle i Danmark på et senere tidspunkt vil kunne få glæde af billederne. Men det kan jo være, at der her på siderne dukker en samler op der vil betale for fotografierne. Men tænk dig om først og få - igen - en du stoler på til at se på tingene.

God fornøjelse

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

--
Steffen Dresler

Mange modelting

af William Skov ⌂, 23/8 2018, 22:06 (2065 dage siden) @ Eriksdatter

Jeg har desværre mistet min far, Erik Schou Andersen, som var en passioneret modelbanesamler og bygger. Vi står nu med alle hans togting, og ved ikke hvad vi skal stille op med dem. Kan man sætte ting til salg i dette forum? Der er mange togbøger, togblade, værktøj m.m. til modelbyg, dele og dimser, skinner, vogne og lokomotiver m.m.
Min far har desuden taget billeder af danske jernbaner helt tilbage fra 1950'erne (flere hundrede negativer). Hvor gør vi af disse, så flest mulige kan få glæde af dem?

Jeg undskylder på forhånd, hvis indlægget ikke er relevant for jeres forum.

Når du skriver togbøger og togblade, er det om rigtige tog eller modeltog?

Kan du ikke lægge billeder af de togrelaterede bøger, blade osv. op i dette forum og billeder af modeltog-delen i det andet forum?

--
William S.
Arktisk bygningsingeniørstuderende på DTU
[image]
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling

Mange modelting

af Eriksdatter, 23/8 2018, 22:13 (2065 dage siden) @ William Skov

Skal forsøge at få taget nogle fotos. Pt er tingene i flyttekasser i et kælderrum, - vender tilbage. Var ikke klar over forskellen på de to forums, - tak for info.

Mange modelting

af Eriksdatter, 24/8 2018, 16:43 (2064 dage siden) @ Eriksdatter

Ang. blade og bøger, så har vi knap 5 flyttekasser med jernbanebøger, både modelbane og almindelig jernbane, - både ældre og nyere. Vi har danske jernbaneblade 'Signalposten, 'Lokomotivet' samt nogle gamle danske fra 60'erne. Jeg har ikke mulighed for at tage billeder, men du er velkommen til at komme og kigge og give et bud her i løbet af weekenden. De står på Østerbro.

Mange modelting

af TeamBaumann, Hjordkær, 25/8 2018, 17:25 (2063 dage siden) @ Eriksdatter

Har du mulighed at liste bøgerne op i stedet for?
sådan som Bogtitel, forfatter og stand?

Mange modelting

af Eriksdatter, 25/8 2018, 20:44 (2063 dage siden) @ TeamBaumann

Det kan vi desværre ikke nå, men du er velkommen til at komme og kigge her søndag eller mandag eftermiddag.

Mange modelting

af William Skov ⌂, 26/8 2018, 12:43 (2063 dage siden) @ Eriksdatter

En sådan liste haster ikke. Så hvis du kan lave den løbende over nogle uger, vil det være fint.

--
William S.
Arktisk bygningsingeniørstuderende på DTU
[image]
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling

Mange modelting

af 29022012, 8/11 2018, 16:54 (1988 dage siden) @ Eriksdatter

Hej Eriksdatter
Jeg skriver til dig her fordi jeg for nogle år siden talt med din far, vi talte om nogle gamle postkort som han havde, men vi fik aldrig handlet/byttet, hvis det har din interesse må du gerne kontakte mig.
med venlig hilsen
Jens
29022012@odensevej.dk

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak