1023 + 1146 på Tønder H (Generelt)
På vej fra arbejde her til aften var der besøg på Tønder H af 1023 og 1146, samt diverse.
--
mvh
Søren Rødgaard Henriksen
af SBRH, Tønder, 19/9 2018, 20:59 (2045 dage siden)
På vej fra arbejde her til aften var der besøg på Tønder H af 1023 og 1146, samt diverse.
--
mvh
Søren Rødgaard Henriksen
af Jens Peter, 19/9 2018, 21:32 (2045 dage siden) @ SBRH
Kørte igennem Brøns i aften kl. 21,25 på vej nordpå
af Michael Deichmann , Gribskov kommune, 19/9 2018, 21:35 (2045 dage siden) @ SBRH
Det er nok det mest fotograferede tog i disse dage, snart det ene sted i Danmark og snart det andet.
Det er vel vilkårene for et måletog...
--
Venligst
Michael Deichmann
af Johnni Christensen, 19/9 2018, 21:42 (2045 dage siden) @ Michael Deichmann
Det er nok det mest fotograferede tog i disse dage, snart det ene sted i Danmark og snart det andet.
Det er vel vilkårene for et måletog...
Det bliver også bemærket af andre end entusiaster - dog ved Banedanmark tilsyneladende ikke noget om toget: https://www.fyens.dk/faaborg-midtfyn/Kender-du-til-det-Mystisk-tog-paa-Svendborgbanen/a...
Johnni
af Jonas1983, 19/9 2018, 22:10 (2045 dage siden) @ SBRH
I går eftermiddags (tirsdag) ved en ca. 16-tiden buldrede det igennem Valby st. ind mod København. Jeg stod på naboperronen og ventede på S-toget, da jeg hørte noget usædvanlig motorlyd nærme sig, og frem dukkede de gamle GM-arbejdsheste i rask trav.
Det var en uventet "treat"!
af Anders Madsen, 19/9 2018, 22:21 (2045 dage siden) @ SBRH
Kære Søren
Nu vi er på disse kanter, vil du være venlig at give en opdatering på Tønder-Tinglev-strækningen efter Banedanmark udsendte høringsbrevet ”Høring om en eventuel nedlæggelse af Tønder-Tinglev banen”?
Det er muligt, at jeg sover i timen og det tidligere har været fremme her i forummet, men hvad er der sket efter at Styregruppen STTS og de gæve folk i Landsforeningen Danmarks Jernbaner mfl. har sendt høringssvar?
af SBRH, Tønder, 19/9 2018, 23:14 (2045 dage siden) @ Anders Madsen
Kære Søren
Nu vi er på disse kanter, vil du være venlig at give en opdatering på Tønder-Tinglev-strækningen efter Banedanmark udsendte høringsbrevet ”Høring om en eventuel nedlæggelse af Tønder-Tinglev banen”?
Det er muligt, at jeg sover i timen og det tidligere har været fremme her i forummet, men hvad er der sket efter at Styregruppen STTS og de gæve folk i Landsforeningen Danmarks Jernbaner mfl. har sendt høringssvar?
Vi har i STTS ikke hørt noget nyt eller modtaget nogen form for tilbagemelding. Til gengæld arbejder vi ihærdigt videre og vinder stadig små politiske landvindinger, små ja, men de er der.
Jeg kan dog løfte sløret for, at vi arbejder på en ny høring først i 2019 med forskellige udviklingsperspektiver, som kommer til at handle om mere end Tønder-Tinglev-banen, selvom banen vil være omdrejningspunktet.
--
mvh
Søren Rødgaard Henriksen
af tgpedersen, 20/9 2018, 18:09 (2044 dage siden) @ SBRH
Kære Søren
Nu vi er på disse kanter, vil du være venlig at give en opdatering på Tønder-Tinglev-strækningen efter Banedanmark udsendte høringsbrevet ”Høring om en eventuel nedlæggelse af Tønder-Tinglev banen”?
Det er muligt, at jeg sover i timen og det tidligere har været fremme her i forummet, men hvad er der sket efter at Styregruppen STTS og de gæve folk i Landsforeningen Danmarks Jernbaner mfl. har sendt høringssvar?
Vi har i STTS ikke hørt noget nyt eller modtaget nogen form for tilbagemelding. Til gengæld arbejder vi ihærdigt videre og vinder stadig små politiske landvindinger, små ja, men de er der.
Jeg kan dog løfte sløret for, at vi arbejder på en ny høring først i 2019 med forskellige udviklingsperspektiver, som kommer til at handle om mere end Tønder-Tinglev-banen, selvom banen vil være omdrejningspunktet.
Tønder-Tinglev vil være interessant hvis man beslutter at bygge en Als - Fyn forbindelse med bane.
af LHJ, 20/9 2018, 18:14 (2044 dage siden) @ tgpedersen
Kære Søren
Nu vi er på disse kanter, vil du være venlig at give en opdatering på Tønder-Tinglev-strækningen efter Banedanmark udsendte høringsbrevet ”Høring om en eventuel nedlæggelse af Tønder-Tinglev banen”?
Det er muligt, at jeg sover i timen og det tidligere har været fremme her i forummet, men hvad er der sket efter at Styregruppen STTS og de gæve folk i Landsforeningen Danmarks Jernbaner mfl. har sendt høringssvar?
Vi har i STTS ikke hørt noget nyt eller modtaget nogen form for tilbagemelding. Til gengæld arbejder vi ihærdigt videre og vinder stadig små politiske landvindinger, små ja, men de er der.
Jeg kan dog løfte sløret for, at vi arbejder på en ny høring først i 2019 med forskellige udviklingsperspektiver, som kommer til at handle om mere end Tønder-Tinglev-banen, selvom banen vil være omdrejningspunktet.
Tønder-Tinglev vil være interessant hvis man beslutter at bygge en Als - Fyn forbindelse med bane.
Men det ligger næppe lige for ...
/LH
af tgpedersen, 20/9 2018, 20:01 (2044 dage siden) @ LHJ
Kære Søren
Nu vi er på disse kanter, vil du være venlig at give en opdatering på Tønder-Tinglev-strækningen efter Banedanmark udsendte høringsbrevet ”Høring om en eventuel nedlæggelse af Tønder-Tinglev banen”?
Det er muligt, at jeg sover i timen og det tidligere har været fremme her i forummet, men hvad er der sket efter at Styregruppen STTS og de gæve folk i Landsforeningen Danmarks Jernbaner mfl. har sendt høringssvar?
Vi har i STTS ikke hørt noget nyt eller modtaget nogen form for tilbagemelding. Til gengæld arbejder vi ihærdigt videre og vinder stadig små politiske landvindinger, små ja, men de er der.
Jeg kan dog løfte sløret for, at vi arbejder på en ny høring først i 2019 med forskellige udviklingsperspektiver, som kommer til at handle om mere end Tønder-Tinglev-banen, selvom banen vil være omdrejningspunktet.
Tønder-Tinglev vil være interessant hvis man beslutter at bygge en Als - Fyn forbindelse med bane.
Men det ligger næppe lige for ...
/LH
Sikke mange response jeg får. Jeg må have ramt noget i tiden.
af SBRH, Tønder, 20/9 2018, 19:04 (2044 dage siden) @ tgpedersen
Tønder-Tinglev vil være interessant hvis man beslutter at bygge en Als - Fyn forbindelse med bane.
En Als-Fyn-forbindelse er der ikke opbakning til - og jeg tror heller ikke der på noget tidspunkt kommer det. Tanken er interessant og nærliggende i forhold til at sammenkoble Sydfyn og det sydøstlige Sønderjylland med Sønderborg som et kraft- og udviklingscentrum, men jeg ser det alene som et tankeeksperiment, hvad angår en jernbaneforbindelse.
Forbindelsen Tønder-Tinglev har en berettigelse - ikke set i forhold til en Fyn-Als-forbindelse, men i to andre perspektiver:
a) som et infrastrukturmæssigt bindeled mellem centerbyerne Tønder, Sønderborg og Flensborg på et snævert niveau og i større perspektiv som det store grænselands-H med Tinglev og Tønder som fikspunkter, hvor Tinglev-Sønderborg-forbindelsen er en naturlig del den nord-syd-gående jernbanetrafik på både den østlige og vestlige længdebane.
b) som en transportlinje Thyborøn-Esbjerg-Tønder-Tinglev-Padborg, der understøtter både person- og godstrafik.
Til b) er der yderligere det element, at der i Tønders nordlige industriområde er 60 ha som kan anvendes til produktions- og/eller terminalaktivitet, som er direkte forbundet med jernbane og med mulighed for udvidelse af bestående infrastruktur. Mig bekendte er dette det eneste sted på den jyske vestkyst hvor der er et ledigt industriareal af denne størrelse samlet med direkte adgang til jernbanen. En godskorridor mellem Tønder og Tinglev er således af vital betydning for etablering af virksomheder med stort transport behov i dette område. I denne sammenhæng skal også anføres at der fortsat er aktører der har interesse i at der bliver etableret en transportkorridor fra nordvest og langs den jyske vestkyst via Tønder-Tinglev til Padborg - Tønders nordlige industriområde er af interesse i denne sammenhæng.
Dette er sagt for at understrege den betydning det har for bevarelsen og reaktiveringen af jernbanen mellem Tønder og Tinglev, at denne strækning fastholdes i et større regionalt perspektiv og ikke betragtes alene som en lokal infrastruktur.
--
mvh
Søren Rødgaard Henriksen
af Togbus, Foldingbro, 20/9 2018, 19:28 (2044 dage siden) @ SBRH
Tønder-Tinglev har nok mere berettigelse som eventuel alternativ placering af det omtalte vildsvinehegn. Her har staten et ret grundstykke lige til at opsætte et 1,5 m højt hegn på tværs af Jylland uden ekspropriationsforretning. Der mangler nogle stumper i enderne, men mon ikke man kunne finde en løsning på det.
--
- busser når det er billigst
af tgpedersen, 20/9 2018, 20:04 (2044 dage siden) @ Togbus
Tønder-Tinglev har nok mere berettigelse som eventuel alternativ placering af det omtalte vildsvinehegn. Her har staten et ret grundstykke lige til at opsætte et 1,5 m højt hegn på tværs af Jylland uden ekspropriationsforretning. Der mangler nogle stumper i enderne, men mon ikke man kunne finde en løsning på det.
Man kan jo bare tippe banen 90 grader. Så er det svin barberet.
af Svend, 20/9 2018, 19:33 (2044 dage siden) @ SBRH
af tgpedersen, 20/9 2018, 19:59 (2044 dage siden) @ SBRH
Tønder-Tinglev vil være interessant hvis man beslutter at bygge en Als - Fyn forbindelse med bane.
En Als-Fyn-forbindelse er der ikke opbakning til - og jeg tror heller ikke der på noget tidspunkt kommer det. Tanken er interessant og nærliggende i forhold til at sammenkoble Sydfyn og det sydøstlige Sønderjylland med Sønderborg som et kraft- og udviklingscentrum, men jeg ser det alene som et tankeeksperiment, hvad angår en jernbaneforbindelse.
sagde han, og foreslog et andet tankeeksperiment.
De der 'det er der ikke opbakning til' argumenter er underligt cirkulære. Ting bliver til hvis tilstrækkelig mange beslutter det skal gøres. Foreløbig er der ved at danne sig en ophobning af tilhængere til en Als-Fyn bro, som fortvivlede folketingspolitikere søger at slå ned, foreløbig med hån og arrogance (jvf. mediernes panikoverskrifter à la 'Kattegatbroen er alligevel ikke død!'). Dog ikke med tog endnu.
af SBRH, Tønder, 20/9 2018, 20:08 (2044 dage siden) @ tgpedersen
Tønder-Tinglev vil være interessant hvis man beslutter at bygge en Als - Fyn forbindelse med bane.
En Als-Fyn-forbindelse er der ikke opbakning til - og jeg tror heller ikke der på noget tidspunkt kommer det. Tanken er interessant og nærliggende i forhold til at sammenkoble Sydfyn og det sydøstlige Sønderjylland med Sønderborg som et kraft- og udviklingscentrum, men jeg ser det alene som et tankeeksperiment, hvad angår en jernbaneforbindelse.
sagde han, og foreslog et andet tankeeksperiment.De der 'det er der ikke opbakning til' argumenter er underligt cirkulære. Ting bliver til hvis tilstrækkelig mange beslutter det skal gøres. Foreløbig er der ved at danne sig en ophobning af tilhængere til en Als-Fyn bro, som fortvivlede folketingspolitikere søger at slå ned, foreløbig med hån og arrogance (jvf. mediernes panikoverskrifter à la 'Kattegatbroen er alligevel ikke død!'). Dog ikke med tog endnu.
For at undgå eventuelle misforståelser ift det jeg skrev, så var det alene en jernbaneforbindelse mellem Fyn og Als, jeg utalte mig om, ikke planerne om en broforbindelse!
--
mvh
Søren Rødgaard Henriksen
af Schienenwolf, Læsø, 21/9 2018, 08:31 (2044 dage siden) @ tgpedersen
Tønder-Tinglev vil være interessant hvis man beslutter at bygge en Als - Fyn forbindelse med bane.
En Als-Fyn-forbindelse er der ikke opbakning til - og jeg tror heller ikke der på noget tidspunkt kommer det. Tanken er interessant og nærliggende i forhold til at sammenkoble Sydfyn og det sydøstlige Sønderjylland med Sønderborg som et kraft- og udviklingscentrum, men jeg ser det alene som et tankeeksperiment, hvad angår en jernbaneforbindelse.
sagde han, og foreslog et andet tankeeksperiment.De der 'det er der ikke opbakning til' argumenter er underligt cirkulære. Ting bliver til hvis tilstrækkelig mange beslutter det skal gøres. Foreløbig er der ved at danne sig en ophobning af tilhængere til en Als-Fyn bro, som fortvivlede folketingspolitikere søger at slå ned, foreløbig med hån og arrogance (jvf. mediernes panikoverskrifter à la 'Kattegatbroen er alligevel ikke død!'). Dog ikke med tog endnu.
"Dog ikke med tog endnu". Nej, og heller ikke med hverken letbane, gokart-bane eller plads til hopebolde. Morskab er ikke fortvivlelse, og intet kan berige ens dag som et stort og billigt grin.
--
Hilsen
S
Strør ægte Læsø sydesalt i dine sår.
af tgpedersen, 21/9 2018, 09:51 (2043 dage siden) @ Schienenwolf
Tønder-Tinglev vil være interessant hvis man beslutter at bygge en Als - Fyn forbindelse med bane.
En Als-Fyn-forbindelse er der ikke opbakning til - og jeg tror heller ikke der på noget tidspunkt kommer det. Tanken er interessant og nærliggende i forhold til at sammenkoble Sydfyn og det sydøstlige Sønderjylland med Sønderborg som et kraft- og udviklingscentrum, men jeg ser det alene som et tankeeksperiment, hvad angår en jernbaneforbindelse.
sagde han, og foreslog et andet tankeeksperiment.De der 'det er der ikke opbakning til' argumenter er underligt cirkulære. Ting bliver til hvis tilstrækkelig mange beslutter det skal gøres. Foreløbig er der ved at danne sig en ophobning af tilhængere til en Als-Fyn bro, som fortvivlede folketingspolitikere søger at slå ned, foreløbig med hån og arrogance (jvf. mediernes panikoverskrifter à la 'Kattegatbroen er alligevel ikke død!'). Dog ikke med tog endnu.
"Dog ikke med tog endnu". Nej, og heller ikke med hverken letbane, gokart-bane eller plads til hopebolde. Morskab er ikke fortvivlelse, og intet kan berige ens dag som et stort og billigt grin.
Tak for dit illustrative eksempel.
af tgpedersen, 20/9 2018, 20:07 (2044 dage siden) @ SBRH
Forbindelsen Tønder-Tinglev har en berettigelse - ikke set i forhold til en Fyn-Als-forbindelse, men i to andre perspektiver:
a) som et infrastrukturmæssigt bindeled mellem centerbyerne Tønder, Sønderborg og Flensborg på et snævert niveau og i større perspektiv som det store grænselands-H med Tinglev og Tønder som fikspunkter, hvor Tinglev-Sønderborg-forbindelsen er en naturlig del den nord-syd-gående jernbanetrafik på både den østlige og vestlige længdebane.
b) som en transportlinje Thyborøn-Esbjerg-Tønder-Tinglev-Padborg, der understøtter både person- og godstrafik.
Dette er sagt for at understrege den betydning det har for bevarelsen og reaktiveringen af jernbanen mellem Tønder og Tinglev, at denne strækning fastholdes i et større regionalt perspektiv og ikke betragtes alene som en lokal infrastruktur.
Den stikker jeg med
Thyborøn-Esbjerg-Tønder-Tinglev-Sønderborg-Fåborg-Odense-København
Den er endnu mindre alene infrastruktur.
af Togbus, Foldingbro, 20/9 2018, 20:17 (2044 dage siden) @ tgpedersen
Hvorfor ikke supplere med en ny bane til Højer Sluse og dæmning til List. Autotog til Tinglev og videre over Fyn, Tåsinge og Langeland til Femern. Jo T-T har potentiale, når svinehegnet har tjent sit formål.
--
- busser når det er billigst