Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Beredskab S-tog (Generelt)

af EH6762, Birkerød, 10/10 2018, 09:52 (1997 dage siden)

Både i går og i forgårs oplevede jeg, at det tog mere end en time at flytte et nedbrudt S-tog. Hvad er årsagen til, at det er så kompliceret.

For år tilbage oplevede jeg et nedbrudt s-tog på Ryparken, hvor den efterfølgende stamme blev koblet på og vi kørte med 10 minutters forsinkelse. Min datter sad i tirsdags mellem Allerød og Birkerød i et nedbrudt sæt, og det tog 75 minutter at få flyttet det nedbrudte sæt. Igår var man ligeledes mere end en time om at få flytte et nedbrudt sæt mellem Vesterport og Hovedbanen. Der var enormt mange ventende på Nørreport. Båndsløjfen var til stor hjælp. "Eneste S-tog er linie E", men der kørte intet i 90 minutter. Til gengæld var der intet personale.

Hvis DSB skal overleve, kræver det, at man kan håndtere disse situationer mere professionelt og hurtigt. Selv med en vis indsigt i baner som tidligere togbetjent virker denne håndtering helt amatøragtig - især fordi det virker, som om det er en systemfejl og ikke en enkeltstående hændelse.

Vh

Kristian
Der kom hjem via Kystbanen og line 500 S

Beredskab S-tog

af glade-koege ⌂, køge, 10/10 2018, 11:08 (1997 dage siden) @ EH6762

Mandags skulle være pga af cbtc og nedbrud på en dør efter hvad jeg fik af info.

Igår afventer vi stadig grunden, men passagere skulle være løbet ud af toget og derved brød alt ned da man måtte indstille driften og først efter dette kunne flytte toget.. stod selv og hygget mig en time på nørreport st og talte med passagere og lkf på e toget ;-) han skulle være kørt 15.47 fra nørreport.. det blev først flyttet efter kl 17 og aflyst på kbh h...

Beredskab S-tog

af KimEast, 12/10 2018, 15:50 (1995 dage siden) @ glade-koege

Kunne man ikke køre på det andet spor - i begge retninger?+ der er jo vekselspor mellem Kbh H og Østerport..

Beredskab S-tog

af Frank Poulsen, 12/10 2018, 16:05 (1995 dage siden) @ KimEast

Ikke når personer først begynder at åbne døre og forlade toget. Fjerntog holdt også stille da en decideret evakuering gik i gang

Beredskab S-tog

af Svend, 12/10 2018, 21:50 (1995 dage siden) @ KimEast

....der er jo vekselspor mellem Kbh H og Østerport..

.
Ikke på S-banen .....

--
Svend

Beredskab S-tog

af KimEast, 13/10 2018, 00:51 (1994 dage siden) @ Svend

Hej igen... Well.. Der er hastighedstavle ved PU-sign Kbh mod Østerport. Den runde med rød kant. De er der kun hvis der er vekselspor. - De er der nemlig ikke ved PU fra Østerport og frem. Det samme modsat vej. - De blev sat op samtidigt med at HKTstop mærker blev sat op på begge spor begge veje.... OG en anden sag: Fjerntog, PU Østerport mod Nørreport. Den runde hastighedstavle viser én hastighed, og så er der den almindelige firkantede gule tavle, der viser noget andet. Og det betyder jo, at højre spor er lig med den gule, skal man over i venstre spor, er det den runde. -- Det samme S-banen..

Hej igen.
Kim

Beredskab S-tog

af Jens N, Fredericia, 13/10 2018, 06:23 (1994 dage siden) @ KimEast

Well.. Der er hastighedstavle ved PU-sign Kbh mod Østerport. Den runde med rød kant. De er der kun hvis der er vekselspor. - De er der nemlig ikke ved PU fra Østerport og frem. Det samme modsat vej. - De blev sat op samtidigt med at HKTstop mærker blev sat op på begge spor begge veje....


Svend har, for en gangs skyld, ret. Der er ikke vekselspor på S-banen mellem København H og Østerport. Se TIB-S for strækning 820 her:
https://www.bane.dk/da/Jernbanevirksomhed/Sikkerhed/Trafikale-regler/SR/TIB_S/-/media/C...

Mvh. Jens

Beredskab S-tog

af AndreasM, 13/10 2018, 07:13 (1994 dage siden) @ KimEast

OG en anden sag: Fjerntog, PU Østerport mod Nørreport. Den runde hastighedstavle viser én hastighed, og så er der den almindelige firkantede gule tavle, der viser noget andet. Og det betyder jo, at højre spor er lig med den gule, skal man over i venstre spor, er det den runde. -- Det samme S-banen..

Du vrøvler. Der er vekselspor mellem Østerport og København H (på fjernbanen), og dermed ikke noget “venstre spor” som du skriver. Standsignalet(den gule “tavle”) er gyldigt for alle tog, hastighedstavlen(med den røde kant) har kun betydning for tog der ikke er fuldt ATC overvågede, men uanset hvilket spor de skal ud af.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak