Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Ny luft til Billundbanen - eller...

af Schienenwolf, Læsø, 12/10 2018, 18:46 (1995 dage siden) @ kme

Nogen tænker store tanker og vil lave en forlystelsespark til 10 mia. med 2 mio besøgende per år.
https://www.dr.dk/nyheder/indland/vilde-planer-om-forlystelsespark-til-10-mia-i-billund...

Så har Billund lufthavnen, Legoland, Lalandia og nu denne park. Det burde "hands down" kvalificere til en jernbane.

Så mangler vi bare lige en lokalplan og et par gravemaskiner...

De vilde planer om en forlystelsespark til 10 mia. kvalificerer umiddelbart kun til vilde planer om en jernbane.

--
Hilsen
S

Strør ægte Læsø sydesalt i dine sår.

Ny luft til Billundbanen - eller...

af Peter Linaa, 12/10 2018, 19:10 (1995 dage siden) @ kme

Nogen tænker store tanker og vil lave en forlystelsespark til 10 mia. med 2 mio besøgende per år.
https://www.dr.dk/nyheder/indland/vilde-planer-om-forlystelsespark-til-10-mia-i-billund...

Så har Billund lufthavnen, Legoland, Lalandia og nu denne park. Det burde "hands down" kvalificere til en jernbane.

Så mangler vi bare lige en lokalplan og et par gravemaskiner...

Mon ikke det er noget af et luftkastel? Læs her:
https://stiften.dk/oestjylland/Idemand-til-forlystelsespark-har-stribevis-af-konkurser-...
Hvad er det lige der står i overskrifte til artiklen? Det mener jeg siger alt om dette projekt.

M v h
Peter L

Ny luft til Billundbanen - eller...

af ivar, 12/10 2018, 19:23 (1995 dage siden) @ Peter Linaa

Nu ikke så skeptisk. Den gode mand bedyrer jo, at han har en underskrevet aftale med en investor - så what's not to like?

Men det havde måske været mere troværdigt, om investoren var stået frem og i den forbindelse havde takket idemanden for det store forarbejde.

Ny luft til Billundbanen - eller...

af Scharfenberg, 12/10 2018, 22:45 (1995 dage siden) @ kme

Nogen tænker store tanker og vil lave en forlystelsespark til 10 mia. med 2 mio besøgende per år.
https://www.dr.dk/nyheder/indland/vilde-planer-om-forlystelsespark-til-10-mia-i-billund...

Så har Billund lufthavnen, Legoland, Lalandia og nu denne park. Det burde "hands down" kvalificere til en jernbane.

Så mangler vi bare lige en lokalplan og et par gravemaskiner...

Jeg vælger at være optimistisk på Billund Kommunes og Billund-banens vegne. Men jeg hæfter mig ved, at det kun er én investor, der lægger de 10 mia. kr. Det havde været bedre, hvis risikoen var spredt ud over 4-5 investorer, når det er så mange penge. Det hele står og falder med den ene investor. Desuden henviser idemanden til flere møder med kommunen, mens nogle af kommunens toneangivende folk nærmest først har hørt om projektet i dagens nyhedstrøm. Nu får vi at se.

I Brande vil Bestseller bygge et højhus på 300 meter, og i Høje Taastrup godkendte man i april 2018, at verdens femtestørste vandland kan blive bygget. Dejligt at nogen tør tænke - og handle - stort.

--
Med venlig hilsen
Scharfenberg

Kobler din kollektive trafik sammen efter bedste evne

Ny luft til Billundbanen - eller...

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 12/10 2018, 23:21 (1995 dage siden) @ Scharfenberg

Jeg vælger at være optimistisk på Billund Kommunes og Billund-banens vegne. Men jeg hæfter mig ved, at det kun er én investor, der lægger de 10 mia. kr. Det havde været bedre, hvis risikoen var spredt ud over 4-5 investorer, når det er så mange penge. Det hele står og falder med den ene investor. Desuden henviser idemanden til flere møder med kommunen, mens nogle af kommunens toneangivende folk nærmest først har hørt om projektet i dagens nyhedstrøm. Nu får vi at se.

Hele projektet lyder lidt for fantastisk og til at være udtænkt af en fantast.

Det er jo langt fra første gang en kommune udråber et kæmpeprojekt som den nye fremtiden i kommunen. Esbjerg Kommune havde iflg. den tidligere borgmester Johnny Søtrup, solgt et kæmpe areal til Siemens, der ville etablerer en ny produktion til vindmøller - men Siemens kom aldrig til Esbjerg..

I Kolding mente borgmesteren også at Danmarks største Outlet ville komme til byen - igen måtte en borgmester se sig overhalet af virkeligheden...

Alene prisen på projektet i Billund på 10 mia. kr. lyder komplet urealistisk og nok mere end en forlystelsespark kan forrente. 10 mia. svarer til omtrent en halv Metrocityring...

Ny luft til Billundbanen - eller...

af Michaelmy, 13/10 2018, 18:05 (1994 dage siden) @ Scharfenberg

Det Høje Tåstrup projekt har misset den ene deadline efter den anden. Det ligner en dødssejler

Billige jernbane T-shirts

DSB F441

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak