Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DOT afskaffer mobilklippekortet (Trafikpolitik)

af mikedk2100, 22/10 2018, 13:58 (1985 dage siden)

Jeg har netop fået en mail fra Metro om den sædvanlige prisstigning i den kollektive trafik fra januar næste år.

Samtidig oplyser de, at DOT afskaffer mobilklippekortet. Nyheden er åbenbart ikke lagt ud endnu, så jeg sakser det fra mailen:

"Farvel til mobilklippekortet
DOT tager også mobilklippekortet af markedet. Mobilklippekortet blev indført i 2011 som en pendant til det gamle papklippekort. Det er nu tre år siden, at papklippekortet udgik af billet-sortimentet.

”Klippekortet harmonerer dårligt med vores ønske om at gøre rejseoplevelsen så enkel og problemfri for vores kunder som muligt. Samtidig kan vi se, at mere end 1,1 million passagerer på Sjælland allerede benytter rejsekort og er glade for det. Derfor mener vi, at tidspunktet er rigtigt til at tage mobilklippekortet ud af salget,” siger Rebekka Nymark på vegne af DOT."

Som københavner kan jeg kun beklage, at det nu bliver endnu mere besværligt at være kunde i den kollektive trafik. Reelt skal man have et Rejsekort med dens tjek-ind, tjek-ind, tjek-ud eller mønter nok til at betale buschaufføren for en enkeltbillet.

Mvh
Michael

DOT afskaffer mobilklippekortet

af RasmusD, 22/10 2018, 14:04 (1985 dage siden) @ mikedk2100

Som københavner kan jeg kun beklage, at det nu bliver endnu mere besværligt at være kunde i den kollektive trafik. Reelt skal man have et Rejsekort med dens tjek-ind, tjek-ind, tjek-ud eller mønter nok til at betale buschaufføren for en enkeltbillet.

Du kan også bare købe en enkeltbillet på mobilen? Det er vel kun mobilklippekortet, de udfaser - ikke mobilbilletter som helhed.

DOT afskaffer mobilklippekortet

af krabsen, 22/10 2018, 14:07 (1985 dage siden) @ mikedk2100

Som københavner kan jeg kun beklage, at det nu bliver endnu mere besværligt at være kunde i den kollektive trafik. Reelt skal man have et Rejsekort med dens tjek-ind, tjek-ind, tjek-ud eller mønter nok til at betale buschaufføren for en enkeltbillet.

Den reelle forskel er vel for de fleste blot check-ud?
Det skal så opvejes mod den lettelse der ligger i, kun at skulle have eet kort i stedet for tre-fire stykker pap (eller et 'mange-zoners', hvor man så de fleste gange betalte for meget.)

DOT afskaffer mobilklippekortet

af mikedk2100, 22/10 2018, 14:24 (1985 dage siden) @ krabsen

Som københavner kan jeg kun beklage, at det nu bliver endnu mere besværligt at være kunde i den kollektive trafik. Reelt skal man have et Rejsekort med dens tjek-ind, tjek-ind, tjek-ud eller mønter nok til at betale buschaufføren for en enkeltbillet.


Den reelle forskel er vel for de fleste blot check-ud?
Det skal så opvejes mod den lettelse der ligger i, kun at skulle have eet kort i stedet for tre-fire stykker pap (eller et 'mange-zoners', hvor man så de fleste gange betalte for meget.)

Nu er det jo et elektronisk klippekort på mobilen, det med pap blev udfaset for 3 år siden. Så det var allerede "et kort".

Men du har da ret - det er kun at tjekke-ind, huske at tjekke-ind ved skift og huske at tjekke-ud. Så det er slut med at løbe efter toget eller styrte ud af bussen, når der er forsinkelser. Det var det smarte ved mobilklippekortet. Et køb, og så ellers kun vise på forlangende. I min verden er det ikke blevet nemmere.

Og ja, jeg kan jo bare købe en enkeltbillet til 25 kroner i stedet for til de 2 zoner fra Østerport til Vanløse (eller hvor rejsen nu går hen). Det er så bare en prisstigning på ca 66% i forhold til mobilklippekortet.

Mvh
Michael

DOT afskaffer mobilklippekortet

af Mads, 22/10 2018, 14:34 (1985 dage siden) @ mikedk2100

Men du har da ret - det er kun at tjekke-ind, huske at tjekke-ind ved skift og huske at tjekke-ud. Så det er slut med at løbe efter toget eller styrte ud af bussen, når der er forsinkelser.

Nej, det kan man sagtens. Selvom det kan føles langsomt at foretage check-in eller -ud, er det i praksis ganske hurtigt. Du kan tjekke ud i bussen inden den holder ved stoppested, så der er ingen problemer med at vælte ud når dørene åbnes.

DOT afskaffer mobilklippekortet

af Rail, 22/10 2018, 15:23 (1985 dage siden) @ mikedk2100

Som københavner kan jeg kun beklage, at det nu bliver endnu mere besværligt at være kunde i den kollektive trafik. Reelt skal man have et Rejsekort med dens tjek-ind, tjek-ind, tjek-ud eller mønter nok til at betale buschaufføren for en enkeltbillet.


Den reelle forskel er vel for de fleste blot check-ud?
Det skal så opvejes mod den lettelse der ligger i, kun at skulle have eet kort i stedet for tre-fire stykker pap (eller et 'mange-zoners', hvor man så de fleste gange betalte for meget.)


Nu er det jo et elektronisk klippekort på mobilen, det med pap blev udfaset for 3 år siden. Så det var allerede "et kort".

Men du har da ret - det er kun at tjekke-ind, huske at tjekke-ind ved skift og huske at tjekke-ud. Så det er slut med at løbe efter toget eller styrte ud af bussen, når der er forsinkelser. Det var det smarte ved mobilklippekortet. Et køb, og så ellers kun vise på forlangende. I min verden er det ikke blevet nemmere.

Man behøver ikke stoppe op for at hverken tjekken ind eller ud men kan gøres imens man går forbi standeren.

Jeg kan tjekke ind på 1 sekund (eller under), hvor hurtigt kan du købe et klip på dit mobilklippekort ?

DOT afskaffer mobilklippekortet

af mikedk2100, 22/10 2018, 15:35 (1985 dage siden) @ Rail

Jeg kan tjekke ind på 1 sekund (eller under), hvor hurtigt kan du købe et klip på dit mobilklippekort ?

Det tager længere tid, men det står jeg jo og gør mens jeg alligevel venter på bussen eller toget ankommer. Eller ja, det gør jeg jo så ikke mere efter januar 2019.

DOT afskaffer mobilklippekortet

af Rail, 22/10 2018, 16:18 (1985 dage siden) @ mikedk2100

Jeg kan tjekke ind på 1 sekund (eller under), hvor hurtigt kan du købe et klip på dit mobilklippekort ?


Det tager længere tid, men det står jeg jo og gør mens jeg alligevel venter på bussen eller toget ankommer. Eller ja, det gør jeg jo så ikke mere efter januar 2019.

Men var argumentet ikke at du med rejsekortet ikke kan løbe efter toget ?

DOT afskaffer mobilklippekortet

af mikedk2100, 22/10 2018, 18:54 (1985 dage siden) @ Rail

Men var argumentet ikke at du med rejsekortet ikke kan løbe efter toget ?

Jo, når man skal tjekke ind ved skift eller tjekke ud ved endt rejse. Ikke ved starten, som du sammenligner med ved at spørge til, hvor længe jeg er om at købe et klip på mobilklippekortet.

Det kunne f.eks være skiftet mellem Lille Syd og Østbanen i Køge. Det er der 2 min til. Godt nok holder de oftest ved samme perron, men der skal ikke meget forsinkelse til, at man ikke kan nå både at drøne til automaten ved trapperne og nå med Østbanen. Resultatet en lørdag kan blive en times ventetid i Køge.

Mvh
Michael

DOT afskaffer mobilklippekortet

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 22/10 2018, 17:17 (1985 dage siden) @ mikedk2100

”Klippekortet harmonerer dårligt med vores ønske om at gøre rejseoplevelsen så enkel og problemfri for vores kunder som muligt. Samtidig kan vi se, at mere end 1,1 million passagerer på Sjælland allerede benytter rejsekort og er glade for det. Derfor mener vi, at tidspunktet er rigtigt til at tage mobilklippekortet ud af salget,” siger Rebekka Nymark på vegne af DOT."

Argumentet med enkelthed holder ganske simpelt ikke, og det er nok ikke her årsagen skal findes til afskaffelsen af mobilklippekortet. Det er vel kundens eget ansvar om man vil gøre det 'enkelt' eller 'mere besværligt', det behøves de færreste nok Rebekka Nymark's hjælp til. Årsagen skal snarest findes i at Rejsekortet giver selskaberne et helt unik indblik i rejsevaner og så muligheden for at fordele rejsens pris efter millimeter retfærdigheds princippet - og hertil duer det mobile klippekort åbenbart ikke.

Driftsudgifterne til det mobile klippekort må være minimale og næppe udslagsgivende for beslutningen, men så kan argumentet med enkelthed jo benyttes. Det var samme argument DSB benyttede ved indførsel af TakstVest, hvor man fjernede flere produkter med 50% rabat samt klippekort i Jylland/Fyn. Det var også for det skulle være 'enkelt', men hvor 'dumme' tror de lige kunderne er, de fleste har med sikkerhed gennemskuet den manøvre, der udelukkende blev gjort for at skabe flere indtægter i form af højere billetpriser.

DOT afskaffer mobilklippekortet

af Allan T, 22/10 2018, 17:55 (1985 dage siden) @ Henrik Hansen

Det var ikke DSB, der indførte takst Vest. Det var dikteret politisk, at de takstgrænser, der var mellem de forskellige trafikselskaber og forskellige takstsystemer skulle fjernes. Det skete også ved Takst Øst.

DOT afskaffer mobilklippekortet

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 22/10 2018, 18:57 (1985 dage siden) @ Allan T

Det var ikke DSB, der indførte takst Vest. Det var dikteret politisk, at de takstgrænser, der var mellem de forskellige trafikselskaber og forskellige takstsystemer skulle fjernes. Det skete også ved Takst Øst.

Det var DSB der udtalte sig på egne vegne omkring bortfaldet at 65-billet og ungdomskort, der gav op til 50% rabat. Netop enkelthed blev det bærende argument - DSB mener åbenbart ikke, at sine kunder har de nødvendige evner til at kunne gennemskue mere end et produkt !!

Avatar

DOT afskaffer mobilklippekortet

af Schienenwolf, Læsø, 22/10 2018, 19:24 (1985 dage siden) @ Henrik Hansen

Det var ikke DSB, der indførte takst Vest. Det var dikteret politisk, at de takstgrænser, der var mellem de forskellige trafikselskaber og forskellige takstsystemer skulle fjernes. Det skete også ved Takst Øst.


Det var DSB der udtalte sig på egne vegne omkring bortfaldet at 65-billet og ungdomskort, der gav op til 50% rabat. Netop enkelthed blev det bærende argument - DSB mener åbenbart ikke, at sine kunder har de nødvendige evner til at kunne gennemskue mere end et produkt !!

Hvordan går det egentlig, når du vil diktere, at de butikker, du handler i skal give 50 % rabat på varer, som de kan sælge med fx kun 25 % rabat? Du bliver formentlig grint baglæns ud af butikken. Din opfattelse af, at DSB og de øvrige trafikselskaber skal være et socialkontor for nasserøve som dig, der gerne vil have andre til at betale gildet, er helt passé. DSB skal - efter ønske fra Folketinget - drives som en forretning, og rabatsatserne på 65- og Ungdomsbilletter er besluttet i Folketinget. Med hensyn til DSBs mening om deres kunders (og også politikernes?) manglende evner, så tyder et og andet dog på, at du har helt ret - altså forudsat, at du er kunde hos DSB.

--
Hilsen
S

Strør ægte Læsø sydesalt i dine sår.

DOT afskaffer mobilklippekortet

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 22/10 2018, 19:51 (1985 dage siden) @ Schienenwolf

Tak for din personlige hilsen og din vurdering i min brug af offentlig transport, samt mine evner ud i at gennemskue et billetsystem. Desværre må jeg skuffe dig - ingen af dine påstande er korrekte - men det lader en type som dig, sig nok ikke gå på af !!!

Hvordan går det egentlig, når du vil diktere, at de butikker, du handler i skal give 50 % rabat på varer, som de kan sælge med fx kun 25 % rabat? Du bliver formentlig grint baglæns ud af butikken. Din opfattelse af, at DSB og de øvrige trafikselskaber skal være et socialkontor for nasserøve som dig, der gerne vil have andre til at betale gildet, er helt passé. DSB skal - efter ønske fra Folketinget - drives som en forretning, og rabatsatserne på 65- og Ungdomsbilletter er besluttet i Folketinget. Med hensyn til DSBs mening om deres kunders (og også politikernes?) manglende evner, så tyder et og andet dog på, at du har helt ret - altså forudsat, at du er kunde hos DSB.

Jeg hverken har eller har haft mulighed for at benytte mig af ungdomskort og 65-billet, så dit påstand om at jeg er 'nasser' på DSB, kan du godt stoppe op hvor der ikke er lys !!! - jeg bruger hvert år temmelig mange penge på at rejse med DSB, men det er altid til normal pris.

Hvis det er denne form for debat du vil have, hvor du kalder en meddebattør både nasserrøv og 'evnesvag', så har jeg ikke mere at debatterer med dig omkring, men når du engang bliver voksen nok til at debatterer på et fornuftigt grundlag, så er du velkommen igen.

DOT afskaffer mobilklippekortet

af Scharfenberg, 23/10 2018, 13:55 (1984 dage siden) @ Henrik Hansen

Jeg hverken har eller har haft mulighed for at benytte mig af ungdomskort og 65-billet, så dit påstand om at jeg er 'nasser' på DSB, kan du godt stoppe op hvor der ikke er lys !!! - jeg bruger hvert år temmelig mange penge på at rejse med DSB, men det er altid til normal pris.

Hvis du altid betaler normalpris, vil jeg da gerne give dig et hurtigt kursus, så du i det mindste på nogle af dine rejser kan få fingrene i nogle af DSB's 6000 daglige Orange-billetter med op til 75 % rabat, hvis du har mulighed for at være fleksibel. Hvis du har pendlerkort, må du nøjes med 60 % rabat.

--
Med venlig hilsen
Scharfenberg

Kobler din kollektive trafik sammen efter bedste evne

DOT afskaffer mobilklippekortet

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 23/10 2018, 14:23 (1984 dage siden) @ Scharfenberg

Jeg hverken har eller har haft mulighed for at benytte mig af ungdomskort og 65-billet, så dit påstand om at jeg er 'nasser' på DSB, kan du godt stoppe op hvor der ikke er lys !!! - jeg bruger hvert år temmelig mange penge på at rejse med DSB, men det er altid til normal pris.


Hvis du altid betaler normalpris, vil jeg da gerne give dig et hurtigt kursus, så du i det mindste på nogle af dine rejser kan få fingrene i nogle af DSB's 6000 daglige Orange-billetter med op til 75 % rabat, hvis du har mulighed for at være fleksibel. Hvis du har pendlerkort, må du nøjes med 60 % rabat.

Jeg siger mange tak for tilbuddet omkring de orange billetter, men jeg tror jeg kender systemet.

Jeg bruger da også af og til orange billetter, men mange gange har jeg behov for den fleksibilitet en alm. billet giver, bl.a. at vælge en afgang før eller efter det oprindelig planlagte. Hvis jeg pludselig skal medregne min timeløn, hvis jeg skal vente en time på den valgte afgang, så er en alm. billet mere attraktiv.

Endelig er der jo klippekortet - men det forudsætter en rejse over Storebælt i sin nuværende form.

Nu håber jeg ikke at DSB får gode ideer ved DOT's udfasning af et elektroniske klippekort. Netop DSB's 10-turs kort er det eneste produkt hos DSB der giver fleksibilitet og samtidig en fornuftig rabat - og så er det ikke personligt.

DOT afskaffer mobilklippekortet

af steenth, 22/10 2018, 22:41 (1985 dage siden) @ Henrik Hansen

Det var ikke DSB, der indførte takst Vest. Det var dikteret politisk, at de takstgrænser, der var mellem de forskellige trafikselskaber og forskellige takstsystemer skulle fjernes. Det skete også ved Takst Øst.


Det var DSB der udtalte sig på egne vegne omkring bortfaldet at 65-billet og ungdomskort, der gav op til 50% rabat. Netop enkelthed blev det bærende argument - DSB mener åbenbart ikke, at sine kunder har de nødvendige evner til at kunne gennemskue mere end et produkt !!

Ungdomskort blev ikke afskaffet, som er en helt anden ordning - det var DSB ung som blev afskaffet. Men de unge kan stadig købe billetter med 25% rabat uden det er nødvendig med særlig kort. Men fælles for både unge og ældre var at den høje rabat på 40% kun kan fås via rejsekort på bestemte tidspunkter.

DOT afskaffer mobilklippekortet

af Peter Christensen, 22/10 2018, 18:00 (1985 dage siden) @ Henrik Hansen

”Klippekortet harmonerer dårligt med vores ønske om at gøre rejseoplevelsen så enkel og problemfri for vores kunder som muligt. Samtidig kan vi se, at mere end 1,1 million passagerer på Sjælland allerede benytter rejsekort og er glade for det. Derfor mener vi, at tidspunktet er rigtigt til at tage mobilklippekortet ud af salget,” siger Rebekka Nymark på vegne af DOT."


Argumentet med enkelthed holder ganske simpelt ikke, og det er nok ikke her årsagen skal findes til afskaffelsen af mobilklippekortet. Det er vel kundens eget ansvar om man vil gøre det 'enkelt' eller 'mere besværligt', det behøves de færreste nok Rebekka Nymark's hjælp til. Årsagen skal snarest findes i at Rejsekortet giver selskaberne et helt unik indblik i rejsevaner og så muligheden for at fordele rejsens pris efter millimeter retfærdigheds princippet - og hertil duer det mobile klippekort åbenbart ikke.

Driftsudgifterne til det mobile klippekort må være minimale og næppe udslagsgivende for beslutningen, men så kan argumentet med enkelthed jo benyttes.

Jeg kan kun være enig i ovenstående betragtninger.
Det er ret underligt - nærmest påfaldende - at det ikke nævnes hvor mange, som bruger mobilklippekort.
Hvis det var et ret lavt antal, så kunne jeg forstå at ordningen blev fjernet.

DOT afskaffer mobilklippekortet

af hrstorm@comxnet.dk, 28/12 2018, 20:32 (1918 dage siden) @ Peter Christensen

Der er 96.000, der bruger mobilklippekort.

DOT afskaffer mobilklippekortet

af Rail, 28/12 2018, 20:55 (1918 dage siden) @ hrstorm@comxnet.dk

Der er 96.000, der bruger mobilklippekort.

Hvordan er en bruger defineret ?

DOT afskaffer mobilklippekortet

af krabsen, 28/12 2018, 21:57 (1918 dage siden) @ hrstorm@comxnet.dk

Der er 96.000, der bruger mobilklippekort.

Kildehenvisning, tak..

Avatar

DOT afskaffer mobilklippekortet

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 28/12 2018, 23:03 (1918 dage siden) @ Thorbjørn

Jeg tænkte det måske kunne være antallet af downloads af app'en hvilket jo ikke siger så meget om faktisk brug. I Google Play står der at den er downloadet over 100.000 gange mens jeg ikke kan se hvor mange der har downloadet til iPhone, men sikkert flere.
Så det sætter ligesom den øverste barer.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

DOT afskaffer mobilklippekortet

af jensdk, 23/10 2018, 11:15 (1984 dage siden) @ mikedk2100

Læs lige argumentet på hjemmesiden én gang til:
"Hvorfor udfaser I pappendlerkort og mobilklippekort, som passagererne er meget glade for?
Vi har i mange år fået kritik fra forbrugerrepræsentanter og pendlerforeninger for, at det er for svært at finde vej gennem billetjunglen i den kollektive transport.

Derfor har vi i DOT en klar strategi om at have få, stærke, digitale løsninger. Det skal gøre det nemmere for kunderne at finde frem til den billigste billet.

Vi kan se en udvikling i de senere år, hvor mange fysiske salgssteder lukker. Det gør det stadigt vanskeligere for os at tilbyde en tilfredsstillende service til de kunder, der holder fast i pappendlerkortet."

De får pænt sovset pappendlerkort sammen med mobilklippekort - måske fordi der ikke er godt argument for at afskaffe mobilpendlerkortet?

Hvordan kan et plastickort være mere digitalt end en app på telefonen? I praksis er det jo et digitalt tilbageskridt. Hvis man fortsat vil være ren digital, er der tale om en reel prisstigning på 33% fra 18 kroner (mobilklippekort) til 24 kroner (mobilbillet) for en rejse på 2 zoner.

Længe leve monopolet.

DOT afskaffer mobilklippekortet

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 23/10 2018, 11:23 (1984 dage siden) @ jensdk

De får pænt sovset pappendlerkort sammen med mobilklippekort - måske fordi der ikke er godt argument for at afskaffe mobilpendlerkortet?

Hvordan kan et plastickort være mere digitalt end en app på telefonen? I praksis er det jo et digitalt tilbageskridt. Hvis man som lejlighedsvis bruger fortsat vil være ren digital, er der tale om en reel prisstigning på 33% fra 18 kroner (mobilklippekort) til 24 kroner (mobilbillet) for en rejse på 2 zoner.

Længe leve monopolet.

Som sædvanligt en gang nonsens, uden hoved eller hale, når et trafikselskab forsøger at forklare hvorfor priserne nu igen skal stige. Tror de virkelig, at kunderne er så dumme, at de ikke kan gennemskue en sådan gang tomme tykt spin...

Jeg kan forstå at man afskaffer pendlerkortet at pap, det giver måske god mening - men hvorfor så bibeholde det for pensionister - her pensionisterne lettere ved at finde et salgssted end en ikke pensionist ?

Helt tåget bliver det, når der argumenteres for at afskaffe mobilklippekortet. Et produkt som nok har de laveste omkostninger til den nødvendige infrastruktur - kunderne betaler så at sige for den. Øvelsen går udelukkende på, at skrabe flere penge i kassen, og så kan vi jo forsøge at binde kunderne diverse 'løgne' på ærmet, så som forenklinger og manglende salgssteder....

DOT afskaffer mobilklippekortet

af Scharfenberg, 23/10 2018, 13:58 (1984 dage siden) @ jensdk

Læs lige argumentet på hjemmesiden én gang til:
"Hvorfor udfaser I pappendlerkort og mobilklippekort, som passagererne er meget glade for?
Vi har i mange år fået kritik fra forbrugerrepræsentanter og pendlerforeninger for, at det er for svært at finde vej gennem billetjunglen i den kollektive transport.

Derfor har vi i DOT en klar strategi om at have få, stærke, digitale løsninger. Det skal gøre det nemmere for kunderne at finde frem til den billigste billet.

Vi kan se en udvikling i de senere år, hvor mange fysiske salgssteder lukker. Det gør det stadigt vanskeligere for os at tilbyde en tilfredsstillende service til de kunder, der holder fast i pappendlerkortet."

De får pænt sovset pappendlerkort sammen med mobilklippekort - måske fordi der ikke er godt argument for at afskaffe mobilpendlerkortet?

Hvordan kan et plastickort være mere digitalt end en app på telefonen? I praksis er det jo et digitalt tilbageskridt. Hvis man fortsat vil være ren digital, er der tale om en reel prisstigning på 33% fra 18 kroner (mobilklippekort) til 24 kroner (mobilbillet) for en rejse på 2 zoner.

Længe leve monopolet.

Jeg ved ikke, hvorfor de ikke nævner det, men jeg mener at have hørt, at mobilbilletter er nemme at svindle med, og at især mobilklippekortet grundet deres værdi er i høj kurs hos både svindlere og hælere.

--
Med venlig hilsen
Scharfenberg

Kobler din kollektive trafik sammen efter bedste evne

DOT afskaffer mobilklippekortet

af Rail, 23/10 2018, 18:04 (1984 dage siden) @ mikedk2100

Kan det være pga. det nye "kvalitetstillæg" på metroen der har gjort at man afskaffer mobilklippekortet?

DOT afskaffer mobilklippekortet

af hrstorm@comxnet.dk, 26/12 2018, 16:42 (1920 dage siden) @ mikedk2100

Dot mobilbilletter
Der er 96.000 brugere af mobilklippekort, der nu skal tvinges til at bruge rejsekort. Jeg synes, det er udtryk for manglende respekt overfor 96.000 brugere, mig selv inklusiv, at mobilklippekortet afskaffes.
Jeg er glad for mobilklippekortet, men er bange for at skulle bruge rejsekortet, da jeg frygter, at jeg vil komme til at glemme at chekke ud på min rejse, hvilket vist kan koste penge.
Det er skrapt, og det er dårlig service.


Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
DSB J9

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak