Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Farlige overkørsler - nye strækninger ! (Generelt)

af Poul Andersen, 25/10 2018, 09:20 (2002 dage siden)

Ingeniøren har i en artikel beskæftiget sig med de resterende farlige overkørsler.
Tilsyneladende har man ikke helt styr på jernbanegeografien !.

https://ing.dk/artikel/kort-her-landets-farligste-jernbaneoverkoersler-221319

- Jeg var ikke klar over, at Nørre Nebel - Tarm Jernbane er genåbnet, ligesom Lokaltogs nye strækninger,
Køge - Ringsted - Haslev, også er kommet til, uden det er nævnt her på forum :-D

Mvh.
Poul.

Avatar

Farlige overkørsler - nye strækninger !

af Ove Nygaard, 25/10 2018, 10:30 (2002 dage siden) @ Poul Andersen

Ingeniøren har i en artikel beskæftiget sig med de resterende farlige overkørsler.
Tilsyneladende har man ikke helt styr på jernbanegeografien !.


- Jeg var ikke klar over, at Nørre Nebel - Tarm Jernbane er genåbnet, ligesom Lokaltogs nye strækninger,
Køge - Ringsted - Haslev, også er kommet til, uden det er nævnt her på forum :-D

Mvh.
Poul.

Kære Poul.

Til gengæld har man "høfligst" undladt at medtage letbanens "ufarlige" overkørsler i gadeniveau gennem Aarhus. Men det er selvfølgeligt også "vejtrafik", som ikke er "farlig".;-)


M v h

Ove af Erritsø

Farlige overkørsler - nye strækninger !

af Niels, Aarhus, 25/10 2018, 10:45 (2002 dage siden) @ Ove Nygaard


Til gengæld har man "høfligst" undladt at medtage letbanens "ufarlige" overkørsler i gadeniveau gennem Aarhus. Men det er selvfølgeligt også "vejtrafik", som ikke er "farlig".;-)

Mjah - alle Letbanens krydsninger af veje med biltrafik i Aarhus by er jo trods alt sikrede med trafiklys.
Jeg er ikke ekspert på jernbaneoverskæringer og på, hvornår de skal sikres med både lys og bomme eller helt fjernes, men såvidt jeg har opfattet det, så drejer det sig om, at hastigheden på togstrækningerne efterhånden er sat op, hvilket øger risikoen for ulykker i overskæringer, der ikke er sikrede med bomme eller ikke er niveaufri.
Hastigheden i Aarhus by, hvor letbanen kører er ikke på noget sted over 60 km/t, så mon ikke det går alligevel - man mener jo i hvert fald, at trafiklys er nok til at styre bilisterne, så mon ikke det går, når bare bilisterne lærer, at de i kryds, hvor der er Letbane ikke må dreje til venstre, før der er grøn venstresvingspil.

Med venlige hilsner fra en dedikeret letbanefan;-)

Niels H

--
Niels

Farlige overkørsler - nye strækninger !

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 25/10 2018, 14:34 (2002 dage siden) @ Niels

Letbane på 60 kmt ??
den nye i København's omegn kommer kun til at køre max 40 KMT

Farlige overkørsler - nye strækninger !

af jaer, 25/10 2018, 16:40 (2002 dage siden) @ hummel_62

Letbane på 60 kmt ??

Faktisk op til 70 km/t på særligt tracé, som f. eks. er stykket op ad Randersvej i Aarhus (omend sporgeometrien mange steder sætter lavere begrænsninger).

/Jan

Farlige overkørsler - nye strækninger !

af Morten, 25/10 2018, 17:01 (2002 dage siden) @ jaer

Man kører slet ikke 70 km/h op ad Randersvej. Generelt må de ikke køre stærkere end biler på vejen ved siden af for ikke at trække bilerne op i fart. Præcist hvor hurtigt de køre ved jeg ikke.

Mvh
Morten

Farlige overkørsler - nye strækninger !

af Niels, Aarhus, 25/10 2018, 17:06 (2002 dage siden) @ Morten

Præcist hvor hurtigt de kører ved jeg ikke.

Her står der noget om Letbanens hastighed

Vh.

Niels H.

--
Niels

Farlige overkørsler - nye strækninger !

af AndreasM, 26/10 2018, 08:06 (2001 dage siden) @ Morten

Man kører slet ikke 70 km/h op ad Randersvej. Generelt må de ikke køre stærkere end biler på vejen ved siden af for ikke at trække bilerne op i fart. Præcist hvor hurtigt de køre ved jeg ikke.

Heldigt at ingen tænkte over det på de af de faste forbindelser, hvor vi kører side om side. Men på den anden side oplever jeg jævnligt at blive overhalet af biler på både Storebælt og Storstrømmen.

Farlige overkørsler - nye strækninger !

af jaer, 25/10 2018, 16:44 (2002 dage siden) @ Poul Andersen

Ingeniøren har i en artikel beskæftiget sig med de resterende farlige overkørsler.
Tilsyneladende har man ikke helt styr på jernbanegeografien !.

https://ing.dk/artikel/kort-her-landets-farligste-jernbaneoverkoersler-221319

- Jeg var ikke klar over, at Nørre Nebel - Tarm Jernbane er genåbnet, ligesom Lokaltogs nye strækninger,
Køge - Ringsted - Haslev, også er kommet til, uden det er nævnt her på forum :-D

Mvh.
Poul.

Hvor meget ved Ing.dk overhovedet om jernbaner og jernbaneteknologi??

/Jan

Farlige overkørsler - nye strækninger !

af VPB, 28/10 2018, 10:17 (1999 dage siden) @ jaer

Det er hyggelige læsning her på siden. Hvor meget er i involveret i det i skriver om.

Hilsen VPB

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak