Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Letbane kaos

af Svend, 1/11 2018, 20:24 (1974 dage siden) @ Gæst19

Problemet er jo nok også, at de der styrer trafikken ikke har den helt store erfaring (i forhold til medarbejdere der styrer trafikken i kommandoposter/fjernstyringscentraler på "de rigtige jernbaner"). Men det skal nok komme ......

--
Svend

Avatar

Letbane kaos

af Erik H, Frederikssund, 1/11 2018, 20:41 (1973 dage siden) @ Svend

Sikkert nok. Spørgsmålet er kun hvornår..... det må stå hen i det uvisse.

Mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Letbane kaos

af Jens Hansen, 2/11 2018, 06:55 (1973 dage siden) @ Erik H

Jeg mødte sidste år, inden letbanen startede, en kommende styringsmedarbejder. Han kom fra styring af den københavnske s-bane. Så styring af "rigtige tog" ved de nok ikke noget om!

JH

Avatar

Letbane kaos

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 2/11 2018, 07:12 (1973 dage siden) @ Svend

Problemet er jo nok også, at de der styrer trafikken ikke har den helt store erfaring (i forhold til medarbejdere der styrer trafikken i kommandoposter/fjernstyringscentraler på "de rigtige jernbaner"). Men det skal nok komme ......

Så det du mener er at med mindre man har siddet i en kommandopost hos BDK, så ved man intet om trafikstyring og information?
Hvis ja, så er det noget pladder. Vi har mange medarbejdere der hver dag styrer metroen til over 98% rettidighed, uden at de på nogen måde har været lært op i en kommandopost.

Hvis nej, så beklager jeg at have misforstået din kommentar.

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh

Letbane kaos

af mikedk2100, 2/11 2018, 08:35 (1973 dage siden) @ Svend

Problemet er jo nok også, at de der styrer trafikken ikke har den helt store erfaring (i forhold til medarbejdere der styrer trafikken i kommandoposter/fjernstyringscentraler på "de rigtige jernbaner"). Men det skal nok komme ......

Jeg tror nu ikke kunderne på "de rigtige jernbaner" er enige i, at erfaring fra kommandoposter/fjernstyringscentraler gør trafikinformationen bedre (hvad jeg i artiklen læser er det største problem på letbanen). Det halter stadig gevaldigt med manglende, forkert eller direkte misvisende information ved uregelmæssigheder på "de rigtige jernbaner".

Mvh
Michael

Billige jernbane T-shirts

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak