Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Billeder fra en svunden tid (Generelt)

af keld ⌂, Malling, 6/11 2018, 08:54 (1991 dage siden)

I dag starter en ny omgang ”Billeder fra en svunden tid”. Jeg har bestræbt mig på kun at vise billeder, som ikke tidligere har været vist under dette emne, men der er ingen garanti. Langt de fleste oplysninger stammer fra ”Jernbanen.dk forum”. Alle kommentarer er meget velkomne. God fornøjelse!


[image]C 704 var i 1954 en af 4 C-maskiner stationeret i Kalundborg i fast tur. Her ses den på Gb i 1954.


[image]N 208 med DJK-udflugtstog, 1968 i Fredericia. Maskinen blev ophugget 1976/77 i Bjerringbro af Orlas Produkthandel.


[image]Et IC-tog har lige forladt spor 4 på vej mod Langå, medens et andet IC-tog venter på udkørsel fra spor 2 mod Skanderborg. Århus H, 1980’erne.


[image]De fleste Cls styrevogne blev udrangeret i begyndelsen af 1980’erne. Her ses en af dem på Henriksens ophugningsplads i Århus engang i 1980'erne.


[image]Hensat materiel venter her i Århus, 1987, på at blive ophugget. Nærmest MY 1136, som blev ophugget i Vejle det følgende år.


[image]Århus Mdt, 1988. Få år efter blev den lokomotivtrukne persontrafik overtaget af IC3-togene.


Kilder:
DJM, ”Tog i tiden 2006”,
Jernbanen.dk forum

M.v.h.
Keld Zumbach

Billeder fra en svunden tid

af Niels Munch, 6/11 2018, 09:14 (1991 dage siden) @ keld

Hej Keld,

Mange tak for kigget. Jeg vover - i al beskedenhed - at mene, at der nok er et større klientel for dine "svundne billeder" i det historiske forum.

I den bedste mening
Niels

Svenska-lok
Indsend billederContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak