Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Hvilken traktor er det SJK har stående ?

af T. Rithmester ⌂, Struer, 25/10 2010, 16:12 (4925 dage siden)

I et stykke tid når jeg, i egenskab af mit job, har været på havnen i Struer, kunnet se at der stod en traktor af en eller anden slags oppe ved Struer's pakhus.
I går var jeg så forbi for at tage et billede af "dyret", men synes ikke jeg kan finde den i Tommy's oversigt over traktor 31-45. Går ud fra det er sådan en ?

[image]
[image]
[image]

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Avatar

Hvilken traktor er det SJK har stående ?

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 25/10 2010, 16:33 (4925 dage siden) @ T. Rithmester

Du skal bare kigge det rigtige sted. ;-)

LJ M 6.

--
[image]

Avatar

Hvilken traktor er det SJK har stående ?

af T. Rithmester ⌂, Struer, 25/10 2010, 16:43 (4925 dage siden) @ Tommy Nilsson

Du skal bare kigge det rigtige sted. ;-)

LJ M 6.

Ah, synes godt nok det så ud til at der havde stået LJ på den, men min begrænsede viden om rullende materiel, havde ikke regnet med at privatbanerne også havde haft disse maskiner ;)

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Hvilken traktor er det SJK har stående ?

af Jimmy K, 25/10 2010, 16:41 (4925 dage siden) @ T. Rithmester

Det er en rangertraktor af typen (klædeskab). Traktoren er bygget i 1930 af Breuer i Tyskland. Den blev leveret til Hjørring privatnummer med nummeret HA M40. Traktoren blev i 1962 solgt til Lollandsbanen og her fik den nummeret LJ 6.

Traktoren kom til Struer jernbane klub i 1994. Traktoren tilhører i dag Støtteforeningen for jernbanemuseum i Struer. Denne forening har ikke noget med Struer jernbaneklub at gører.

Jimmy.

Avatar

Hvilken traktor er det SJK har stående ?

af T. Rithmester ⌂, Struer, 25/10 2010, 16:44 (4925 dage siden) @ Jimmy K

Traktoren kom til Struer jernbane klub i 1994. Traktoren tilhører i dag Støtteforeningen for jernbanemuseum i Struer. Denne forening har ikke noget med Struer jernbaneklub at gører.

Tak, så lærte jeg også noget i dag :)

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Avatar

Hvilken traktor er det SJK har stående ?

af Michael Julsrud, Lindholm Sogn, 27/10 2010, 16:59 (4923 dage siden) @ Jimmy K

Traktoren kom til Struer jernbane klub i 1994. Traktoren tilhører i dag Støtteforeningen for jernbanemuseum i Struer. Denne forening har ikke noget med Struer jernbaneklub at gører.

Jimmy.

Hvordan ser fremtiden ud for den forening efter den blev "sat på gaden", er der nogle muligheder for at få materiellet indendøre igen?

Mvh

Michael

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak