Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

"Hvad skete der lige med MY 1104" (Generelt)

af MYMXnord, Frederikshavn, 9/6 2011, 20:39 (4699 dage siden)

Hej jernbanen .dk

I dette forum må der da være nogen der kender skæben på MY 1104.
http://www.jernbanen.dk/motor_solo.php?s=8&lokid=129
har vist haft en lidt omtumlet skæbne, og står vist i Tønder idag.
men:
hvem ejer maskinen, og hvad er fremtiden.:-) :-)

Håber ikke at skæbnen indhenter dette lok...ville være lidt ærgeligt:-(

--
[image][image]

"Hvad skete der lige med MY 1104"

af Egon Schmidt, 9/6 2011, 21:04 (4699 dage siden) @ MYMXnord

Den skulle så ud ved Tønder remise sammen med E 987 og ejes af læge Peter Malmqvist det også der ha Tønder remise
Egon

"Hvad skete der lige med MY 1104"

af Svend Jensen, 10/6 2011, 20:33 (4698 dage siden) @ Egon Schmidt

Jeg kan bekræfte at den så sent som i påsken stod ved Tønder Remise sammen med E-maskinen og en postvogn jeg ikke husker hvad er for een. Det er sjovt det bare får lov at stå. Dele af remisen ser væltet ud, men til gengæld ser det ud til at man har forsøgt at lappe hullerne i taget i resten af remisen. Man kan jo håbe ham lægen snart bliver pensioneret, så han får tid til sine maskiner. Tønder-Tinglev kunne godt snart bruge en veteranbane :)

"Hvad skete der lige med MY 1104"

af Holger Sørensen, Hedehusene, 10/6 2011, 21:56 (4698 dage siden) @ Svend Jensen

I sin tid da den var ejet af GM-gruppen i Norge havde(har) jeg (vi i familien) andele for 4.000 kr. i maskinen.
Rent moralsk føler jeg stadig at jeg ejer for 4.000 kr. i maskinen, men juridisk ved jeg godt at det er utopi efter GM-gruppens konkurs og videresalg. Der var dengang så mange hokus-pokus forhold med mærkelige ændringer i vedtægterne herunder forholdene for andelshaverne som jeg (vi) aldrig blev underrettet om, at andelene juridisk var tabt.
Men de hænger stadig på min væg som minde!!

Så jeg håber alt godt i fremtiden.

Hilsen fra Holger i Hedehusene

"Hvad skete der lige med MY 1104"

af Michael P., 10/6 2011, 23:58 (4698 dage siden) @ Kristian Jakobsen

Det gør det ikke.

"Hvad skete der lige med MY 1104"

af Henrik Sørensen, 12/8 2011, 12:05 (4635 dage siden) @ Kristian Jakobsen

MY 1104 står på Tønder Remise og det er planen at den skal i drift inden for nogle få år.

Maskinen er normalt overdækket, men har i nogle dage været synlig. Havde ved ophold i Tønder i den forgangne uge lejlighed til at se det. Fremstår utrolig flot.

"Hvad skete der lige med MY 1104"

af Elmand, 18/11 2011, 22:59 (4537 dage siden) @ MYMXnord

Jeg kan bekræfte, at Peter Malmqvist har planer om at få MY 1104 ud at køre igen! Men MY 1104 skal først renoveres og installeres ATC, men motor er i god stand.
Men Peter skal lige ha skrabet mange penge sammen, inden der sker noget. Da renovering og installering af ATC ville koste en bondegård. Men måske inden få 2-3 år, så kører den måske igen.

Jeg er tilknyttet remisen i Tønder!

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak