Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Jernbanebroen over Roskilde fjord

af Michael Julsrud, Lindholm Sogn, 31/10 2010, 07:12 (4924 dage siden)

Den 03-02-1929 tog min farfar dette billede af jernbanebroen over Roskilde fjord ved Frederiksund, som senere blev til jernbanebroen over Limfjorden. Kan huske at min farfar muntrede sig med at han havde været til indvielse af den samme bro hele 2 gange !!

Mvh

Michael

[image]

Jernbanebroen over Roskilde fjord

af Niels Munch, 31/10 2010, 11:45 (4924 dage siden) @ Michael Julsrud

Hej Michael,

Spændende billede, tak for det!

Var "Midtbanen" blevet fuldført som oprindeligt planlagt, havde den givet i dag været en uundværlig transitforbindelse!

Skærtorsdag 1983 var familien ude at trave omkring Frederikssund i det friske vejr, og vi benyttede lejligheden til at besigtige banedæmningen og "tandstumperne" i Roskilde Fjord:

[image]
Roskilde Fjord, banedæmningen ved Frederikssund, kig mod vest. Til venstre i billedet Skalleindustriens område. 31.03.1983 (nm).

[image]
Roskilde Fjord, "tandstumperne" set mod Frederikssund, 31.03.1983 (nm).

Bedste hilsener
Niels

Jernbanebroen over Roskilde fjord

af Julie @, Frederikssund, 26/10 2011, 16:39 (4564 dage siden) @ Michael Julsrud

Hej.
Er der nogen her, der kan fortælle mig, hvornår jernbanebroen blev anlagt og fjernet?

Mvh. Julie

DSB MX1029
Hvad er det?
Hvad er det?

Her er en lille samling på 28 jernbanebilleder optaget gennem de seneste 30 år og spørgsmålet er nu, hvad de forestiller? Forhåbentlig kan nogle af Jernbanen.dk´s jernbanekyndige læsere identificere nogle af motiverne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak