Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vi prøver igen. (Generelt)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 28/7 2011, 12:11 (4649 dage siden)

Helsingør-Hornbæk-Gilleleje Banen er lagt på www.evp.dk som "Fællesside", så "kassen er åben for indbetalinger", hvis man må sige det sådan om tilsendelse af fotos.

Billederne kan oploades på Forum på normal vis, men jeg har en fornemmelse af, at webmaster på Forum, ikke vil være ked af, hvis stationsfotos sendes direkte til evp (erikvpedersen(snabel a)mail.dk.

Scanninger af fortrinsvis ældre fotos, og ikke yngre end år 2000 har interesse, rull. matr, stationer m.v. har interesse for alle.

Det vil fremgå ganske tydeligt af "siden", hvor "hullerne" er, så der er rig lejlighed til at fylde dem ud.

Erik V. Pedersen
http://evp.dk/index.php?page=helsingor-hornbak-gilleleje-banen

(Nordbanen og Valby følger)

Vi prøver igen.

af gamle ole, 28/7 2011, 12:19 (4649 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Fint intitativ!
Du har jo en fin ditto om Kystbanen, og nu HHG og Nordbanen.
Når vi nu er i området, har du planer om tilsvarende for GDS og HFHJ?
Det ville være rigtig godt.
(Så var hele nex-Frederiksborg Amt dækket ind):-P

PS. Din hjemmeside hører absolut til de bedste af slagsen!:-D


Hilsen Ole

Vi prøver igen.

af gamle ole, 28/7 2011, 13:27 (4649 dage siden) @ gamle ole

Ups. Stavefejl. Der skal selvfølgelig stå HHGB og ex-Frederiksborg Amt.

Hilsen Ole

Vi prøver igen.

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 28/7 2011, 13:49 (4649 dage siden) @ gamle ole

Fint intitativ!
Du har jo en fin ditto om Kystbanen, og nu HHG og Nordbanen.
Når vi nu er i området, har du planer om tilsvarende for GDS og HFHJ?
Det ville være rigtig godt.
(Så var hele nex-Frederiksborg Amt dækket ind):-P

PS. Din hjemmeside hører absolut til de bedste af slagsen!:-D


Hilsen Ole


Tak for de pæne ord.

Planerne rækker ikke videre end til opslutningen til projektet. Mine egne muligheder er begrænsede, så skal "siderne" ende med at være se-værdige, skal der "frisk blod" til udefra. Tænk, hvad der ligger brak i skrivebordsskufferne rundt omkring. Det er det, der gerne skulle frem.

Kystbanen blev et meget fint eksempel/godt resultat. Umiddelbart skulle man jo tro, at Nordbanen kunne blive lige så godt, men . . . der skal nogle billeder til ! ! !

Det samme gælder GDS (ved HFHJ er jeg bedre rustet, men ting tager tid - 1-2 måneder pr. side ved et rimeligt antal billeder og en -forhåbentlig- fornuftig tekst.

Så kan man næsten selv regne resten ud, bortset fra, at jeg selv kan få andre "idéer" ind imellem.

HHGB var nævnt som mulighed for omkring et år siden. Der kom de i dag oploadede fotos, og det er jo ikke nok til en se-værdig side. Nu prøver jeg så at "smække den på alligevel", i håb om, at nogen vil hjælpe med at fylde hullerne ud (helst fotos før 1990-2000).

Det samme gælder Nordbanen og Valby.

Lad os se ! ! !

Erik V. Pedersen
http://evp.dk/index.php?page=helsingor-hornbak-gilleleje-banen

Vi prøver igen.

af gamle ole, 28/7 2011, 13:57 (4649 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Det skal nok lykkes!
Sidder selv og bakser med kortlægning af rutebilsdriften i samme område, hvilket om muligt er endnu "tungere at danse med".
(Primært banebusser, DSB, GDS, HFHJ, HHGB, og sekundært private ruter) (og tertiært hele ex-HT-området)


Hilsen Ole

Vi prøver igen.

af gamle ole, 20/11 2011, 17:23 (4534 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Hej

Ville blot lige høre om EVPs udmrket fællesideprojekt om Nordbanen og omegn er gået død?
Det er vist længe siden der har været bevægelser.

:-)

hilsen Ole

Vi prøver igen.

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 20/11 2011, 21:37 (4533 dage siden) @ gamle ole

Hej

Ville blot lige høre om EVPs udmrket fællesideprojekt om Nordbanen og omegn er gået død?
Det er vist længe siden der har været bevægelser.

:-)

hilsen Ole

Det kan jo være, at han følger trenden inden for jernbane udbyggelser, og må nøjes med en strækning af gangen :)

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Vi prøver igen.

af re20000, 20/11 2011, 22:03 (4533 dage siden) @ BlackThorneDK

Hvis ikke, der kommer nogen billeder ind, er det jo også lidt svært at udvide siden...
Vi må bare håbe, nogen falder over nogle billeder i skufferne eller kan fortælle nogle gode historier.

Nold

Vi prøver igen.

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 20/11 2011, 22:18 (4533 dage siden) @ re20000

Hvis ikke, der kommer nogen billeder ind, er det jo også lidt svært at udvide siden...
Vi må bare håbe, nogen falder over nogle billeder i skufferne eller kan fortælle nogle gode historier.

Nold

--------------

BINGO.

Nold havde svaret.

Til gengæld er der vel nok flere rundt omkring, "der sidder på hænderne" - desværre.

(. . . og så er det jo blevet til TKVJ og Svebølle station i stedet for.)

Erik V. Pedersen
http://evp.dk/index.php?page=tkvj---troldhede-kolding-vejen-jernbane
http://evp.dk/index.php?page=svebolle

Vi prøver igen.

af gamle ole, 5/2 2012, 14:50 (4457 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Hej

Det forekommer mig at det er længe siden at der har været input til EVPs fine initetiv med fællessider, specielt nordsjælland, mm.
Kan skufferne monvære bleve tømt?;-)

hilsen Ole

Vi prøver igen.

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 6/2 2012, 01:21 (4456 dage siden) @ gamle ole

Hej Ole.

Mon ikke snarere vi skal regne med, at de der vil hjælpe, de har gjort det.

OK, --der kan have været et indlæg, jeg ikke har set, --og det kræver snart en hel mands arbejde, at sidde og læse alle de mange indlæg. Får man ikke set dem indenfor få timer - er de væk fra forsiden, og bliver nemt glemt.

Der har været adskillige interessante fotos, men jeg går jo ikke bare ind og "rager til mig" - på den anden side: Det tager lang tid, at skrive til vedkommende hver gang - så bliver der i hvert fald ikke tid til "egne" hj.sider.

Det sker jo også, at der er andre gøremål.

Hilsen,

Erik V.
http://evp.dk/index.php?page=dagens-foto-s

( prøv og se, ...på evp ;-) )

Vi prøver igen.

af Søndenfjords, 28/7 2011, 13:35 (4649 dage siden) @ Erik V. Pedersen

(Nordbanen og Valby følger)

Tak, det glæder mig, at du har mod på også at gå i gang med Nordbanen.
mvh
Søndenfjords

Vi prøver igen.

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 31/7 2011, 13:38 (4646 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Helsingør-Hornbæk-Gilleleje Banen er lagt på www.evp.dk som "Fællesside", så "kassen er åben for indbetalinger", hvis man må sige det sådan om tilsendelse af fotos.

Billederne kan oploades på Forum på normal vis, men jeg har en fornemmelse af, at webmaster på Forum, ikke vil være ked af, hvis stationsfotos sendes direkte til evp (erikvpedersen(snabel a)mail.dk.

Scanninger af fortrinsvis ældre fotos, og ikke yngre end år 2000 har interesse, rull. matr, stationer m.v. har interesse for alle.

Det vil fremgå ganske tydeligt af "siden", hvor "hullerne" er, så der er rig lejlighed til at fylde dem ud.

Erik V. Pedersen
http://evp.dk/index.php?page=helsingor-hornbak-gilleleje-banen

(Nordbanen og Valby følger)

-----

Mange har sikkert opdaget det: HHGB, men nu også Nordbanen og Valby er lagt på www.evp.dk Der er i formiddag opdateret nogle fotos på HHGB (og modtaget flere fine fotos - følger snarest) og et par stk. på Nordbanen. Senere på dagen følger lidt på Valby st. og de senest modtagne HHGB.

TAK til "vore foto-leverandører".
Erik V. Pedersen.
www.evp.dk

Vi prøver igen - 5 foto fra HHGB

af MR, Frederiksberg, 31/7 2011, 15:30 (4646 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Kære Erik,

du rammer jo ned i sommerferien, men et par hurtige scanninger er sat ind nedenfor:

[image]
Eftermiddagstoget ankommet fra Helsingør til Hornbæk station. YM53 er med som forstærkning, og kørte efter planen sole hjem fra Hornbæk.

[image]
Her frakobles Ym53

[image]
og her klar til afgang.

Tidligere på året disse foto fra havnen:

[image]

og igen her

[image]

Toget holder her i havnen på det gamle spor:
[image]

Alle foto, så vidt jeg lige kan se det, fra 1977.

vh Michael

Avatar

Vi prøver igen - 5 foto fra HHGB

af Gert, Aalborg, 31/7 2011, 15:42 (4646 dage siden) @ MR

Dateringen passer nogenlunde, for skibet i baggrunden er Herluf trolle, og det blev ombygget i Helsingør 1976 - juni 1977.

Gert

Vi prøver igen - Kildekrog trb.

af MR, Frederiksberg, 31/7 2011, 15:59 (4646 dage siden) @ MR

fra før nedrivningen 1976:

[image]

vh Michael

Vi prøver igen - Horneby Sand trb

af MR, Frederiksberg, 31/7 2011, 16:02 (4646 dage siden) @ MR

[image]
Horneby Sand trinbrædt 1976 - kun lidt er sket siden, men vejen er dog spærret for gennemkørsel.

vh Michael

Vi prøver igen - Firhøj station

af MR, Frederiksberg, 31/7 2011, 16:06 (4646 dage siden) @ MR

fra dengang, hvor Firhøj var en station (og beboet af én af banens medarbejdere):

[image]
Foto 1976.

Vh Michael

Vi prøver igen - Spormodernisering Hornbæk

af MR, Frederiksberg, 31/7 2011, 16:12 (4646 dage siden) @ MR

Nogen husker måske, at HgJK's lokomotiv ØSJS nr. 7 gik på gulvet i indgangssporskiftet i Hornbæk. Det skyldtes nu ikke en sporfejl som sådan, men snarere en fejlbetjening hos banens medarbejder.

I 1976 blev indgangssporskiftet dog delvist fornyet og rettet op, og det var tiltrængt:

[image]

[image]

[image]

[image]

Alle foto 1976

vh Michael

Vi prøver igen - 5 foto fra HHGB

af Svend, 31/7 2011, 21:33 (4646 dage siden) @ MR

Det er åbenbart ikke kun mig farverne på gamle negativer forsvinder fra. Men man kan stadig forholdsvis nemt konvertere dem til sort/hvide billeder....

[image]

... og der er nemt, når selv jeg uden problemer kan finde ud af det ;-)

--
Svend

Avatar

Vi prøver igen - 5 foto fra HHGB

af Johnni Lassen ⌂, 31/7 2011, 23:16 (4645 dage siden) @ Svend

[image]
GDS L 1 med skinnevogne i Gilleleje den 9 juni 1998.

--
[image][image]

Avatar

Vi prøver igen - 5 foto fra HHGB

af Johnni Lassen ⌂, 1/8 2011, 08:59 (4645 dage siden) @ Johnni Lassen

[image]
GDS/HHGB Ym 52 + Ys 91 på havnesporet i Helsingør lørdag 15 august 1998.

--
[image][image]

Vi prøver igen.

af Georg Schmidt, 3/8 2011, 00:28 (4643 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Lige et fra "Hornbrækkeren" 1976.
[image]
Mvh
Georg

Vi prøver igen.

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 7/8 2011, 12:35 (4639 dage siden) @ Georg Schmidt
redigeret af Erik V. Pedersen, 7/8 2011, 13:32

Ved modtagelsen af fotos til HHGB-fællessiden er også modtaget nogle fotos uden nærmere oplysninger om ophav, tid eller emne/genstand.

Desværre har der derfor ikke været mulighed for at spørge rettigshedsejerne om tilladelser m.v, men jeg håber, ad denne vej, enten at finde frem til fotografiernes "ejermænd" eller finde frem til nærmere oplysninger, og jeg håber på forståelse for fremgangsmåden i betragtning af "det gode formål". Der er jo flere ganske gode fotos imellem, som vel godt kunne fortjene en større udbredelse.

Hvis et eller flere fotos ønskes fjernet, sker dette naturligvis omgående.

Se fotografierne på "siden": http://evp.dk/index.php?page=herrelose-fotos

Send evt. nærmere oplysninger her til Forum eller til: erikvpedersen[snabel a)mail.dk


Erik V. Pedersen
www.evp.dk

Vi prøver igen.

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 4/8 2011, 12:09 (4642 dage siden) @ Erik V. Pedersen
redigeret af Erik V. Pedersen, 4/8 2011, 12:54

Så kom de fleste tilsendte fotos på HHGB-siden. Det er indtil nu blevet til ialt 100 fotos, men der er dog endnu nogle tilbage.

Alligevel kan vi alle hurtigt konstatere, at der er store huller i billedmaterialet, så der er stadig stort behov for yderligere indsendelser.

Nu mangler jeg selv, at scanne mine egne, men må også lige i et par dage "kaste mig over" Valby og Nordbanen.

Erik V. Pedersen.
http://evp.dk/index.php?page=helsingor-hornbak-gilleleje-banen

Vi prøver igen.

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 5/8 2011, 20:14 (4641 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Takket være det store antal HHGB-fotos, er "siden" nu delt op i den sædvanlige tre-deling:
"Indledning" med to undersider: "Rullende materiel" og "Stationer."

Der er kommet mange fotos, men som det kan ses: Der mangler også stadig fotos fra flere mellemstationer og trinbrætter, så "kassen er stadig åben for indbetalinger" i form af fotos (men også gerne rull. materiel.)

Erik V. Pedersen.
http://evp.dk/index.php?page=helsingor-hornbak-gilleleje-banen---hhgb

Vi prøver igen.

af gamle ole, 5/8 2011, 20:30 (4641 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Det var godt. Så er der alligevel liv i kludene. I øvrigt den med Hornbrækkeren havde jeg aldrig hørt fra.:-P

Hilsen Ole

Vi prøver igen.

af Flemming Jakielski, Rødovre, 6/8 2011, 07:41 (4640 dage siden) @ gamle ole

Der er mange udlægninger af forskellige privatbaneforkortelser.

I dette tilfælde HHGB= Hele Herligheden Går Baglæns.

Flemming

Det var godt. Så er der alligevel liv i kludene. I øvrigt den med Hornbrækkeren havde jeg aldrig hørt fra.:-P

Hilsen Ole

Vi prøver igen.

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 6/8 2011, 09:50 (4640 dage siden) @ Flemming Jakielski

Den har jeg aldrig hørt før. OK, --een gang skal være den første, men alligevel.
Mange andre privatbaners "kælenavne" har jeg hørt, men ikke denne.

Hvor har Du denne udlægning fra / har Du hørt den ??? Er udlægningen almindelig brugt eller kun en enkeltmands værk ???

Erik V. Pedersen
http://evp.dk/index.php?page=helsingor-hornbak-gilleleje-banen---hhgb

Vi prøver igen.

af Flemming Jakielski, Rødovre, 6/8 2011, 10:58 (4640 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Bemærkningen stammer fra fuldmægtig Jørgen Larsen på hovedkontoret på GDS-HFHJ. Han startede på GDS i 1959. Det var vel bare et kælenavn til nabobanen i Gilleleje, men Thages ånd anes bagved.

Senere blev HFHJ omtalt som "det lange værkstedsspor i Hillerød" for værkstedet lå jo i Hundested. Ikke alt for populært hos visse HFHJ folk. Men den bemærkning var nok rimelig intern i Hillerød.

Venlig hilsen

flemming J

Den har jeg aldrig hørt før. OK, --een gang skal være den første, men alligevel.
Mange andre privatbaners "kælenavne" har jeg hørt, men ikke denne.

Hvor har Du denne udlægning fra / har Du hørt den ??? Er udlægningen almindelig brugt eller kun en enkeltmands værk ???

Erik V. Pedersen
http://evp.dk/index.php?page=helsingor-hornbak-gilleleje-banen---hhgb

Vi prøver igen.

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 6/8 2011, 12:13 (4640 dage siden) @ Flemming Jakielski

Bemærkningen stammer fra fuldmægtig Jørgen Larsen på hovedkontoret på GDS-HFHJ. Han startede på GDS i 1959. Det var vel bare et kælenavn til nabobanen i Gilleleje, men Thages ånd anes bagved.

Senere blev HFHJ omtalt som "det lange værkstedsspor i Hillerød" for værkstedet lå jo i Hundested. Ikke alt for populært hos visse HFHJ folk. Men den bemærkning var nok rimelig intern i Hillerød.

Venlig hilsen

flemming J

Den har jeg aldrig hørt før. OK, --een gang skal være den første, men alligevel.
Mange andre privatbaners "kælenavne" har jeg hørt, men ikke denne.

Hvor har Du denne udlægning fra / har Du hørt den ??? Er udlægningen almindelig brugt eller kun en enkeltmands værk ???

Erik V. Pedersen
http://evp.dk/index.php?page=helsingor-hornbak-gilleleje-banen---hhgb

----


Ja, --det er lige det, -hvad er bare sagt i spøg blandt nogle få (inside) og hvad er mere "officielt" ???
VLTJ - Vemmelig Langsom Trist Jernbane er f. eks. nok mere kendt i større kredse, eller NPMB: Nis Pæsens MøgBane, der også er hørt flere gange.

Erik V. Pedersen
http://evp.dk/index.php?page=nastved-prasto-mern-banen---npmb

Vi prøver igen.

af gamle ole, 6/8 2011, 14:16 (4640 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Eller når der endnu engang er forstyrrelser med "driften", blir DSB til DE SATANS BANER.
Fortsat god weekend, og held og lykke også med Nordbanen, (om hvem ved om føje år måske også GDS og HFHJ. (Så fik jeg lige placeret den engang til for Prins Knud, he he)):-D :-D :-D

Hilsen Ole

Avatar

Vi prøver igen - kælenavne

af Per Hauberg, 26/11 2011, 05:05 (4528 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Da HHJ i 1966 købte SNNB Sm12, kørte bussen nogen tid, før den fik "sit nye navn" (HHJ Sm22) malet på vognsiden.
Takket være et minimum af lyddæmpning, havde vognen en meget karakteristisk, kraftig og dyb udstødningslyd, som - kombineret med navnet på banens direktør - gav den kælenavnet "Søren Nielsens Ny Brummer".
Om det har noget med "den frie udstødning" at gøre, skal jeg ikke gøre mig klog på, men den meget velholdte skinnebus var også den hurtigste af slagsen, jeg har kendt.
Speedometeret virkede til gengæld ligeså godt/skidt som de øvrige eksemplarer af racen, jeg har oplevet, men ifølge stopur og kilometersten var den god for 90km/t - hvilket af velkendte årsager ikke kunne praktiseres ret mange steder på min barndoms bane.

Vi prøver igen - kælenavne

af morten t, 26/11 2011, 08:36 (4528 dage siden) @ Per Hauberg

Da jeg var ung kaldte man HHJ for Hidsig Hansens Jernbane, hvorfor ved jeg ikke.:-)

Vi prøver igen - kælenavne

af Svend, 27/11 2011, 02:35 (4527 dage siden) @ Per Hauberg

Speedometeret virkede til gengæld ligeså godt/skidt som de øvrige eksemplarer af racen, jeg har oplevet, men ifølge stopur og kilometersten var den god for 90km/t - hvilket af velkendte årsager ikke kunne praktiseres ret mange steder på min barndoms bane.

Mindst..... Jeg ved at man har været oppe på højere hastigheder (100 km/t) på SNNB - tomt tog hjem til Stubbekøbing (fortalt af "piloten" selv).

--
Svend

Vi prøver igen.

af gamle ole, 6/8 2011, 14:10 (4640 dage siden) @ Flemming Jakielski

Hej

De er squ virkelige morsomme!:-D
Har aldrig hørt dem før selvom jeg boede i området i mange år.
Det ældste jeg husker, men det hed de overalt var Grisen, muligvis GDS-skinnebusser, og da Y-togene kom til Hillerød-Paprikatog, formodentlig på grund af farven.
De mest "syrede" jeg husker var:
HTJ = Honkong Tollousebanen-
OHJ = Ohioekspressen

Totalt meneningsløse men meget morsomme.

Hilsen Ole

Vi prøver igen.

af Kenneth Verting, Helsingør, 26/11 2011, 03:52 (4528 dage siden) @ gamle ole

Navnet Grisen stammer fra Nærumbanens vugge, hvor de havde nogle små damplokomotiver, hvis dampfløjt lød som en hylende gris i folks øre. Navnet grisen har så bare altid blevet hængene på deres toge gennem nu 111 år.

Første gang jeg hørte det navn, var engang i 60'erne, hvor sølvskinnebussen kørte over Klampenborgvej, og en sagde. "Så nu kommer grisen". Det var sku da noget underligt noget at kalde et tog tænkte jeg. For i 60'erne kaldte vi i min hjemegn, Helsingør, Hornbækbanens røde skandia-skinnerbusser for "mariehønen" dengang.

Men siden dengang har nu tog-øgenavnet, grisen bredt sig over det ganske land til en almen forståelse af, at en gris er ligmed en skinnebus. På trods af navnet stammer fra nogle damplokomotiver. Og det er da ganske sjovt at tidens tand i sådan en grad kan "misinformerer" den alm. befolkning, så nu alle "tror" en gris er ligmed en skinnebus.:-)

Vi prøver igen.

af caprani ⌂, København, 26/11 2011, 10:51 (4528 dage siden) @ Kenneth Verting

Navnet Grisen stammer fra Nærumbanens vugge, hvor de havde nogle små damplokomotiver, hvis dampfløjt lød som en hylende gris i folks øre. Navnet grisen har så bare altid blevet hængene på deres toge gennem nu 111 år.

Spøjst nok synes jeg at have opsnappet, at øgenavnet "Gris" skulle stamme fra udseendet på snudepartiet af visse af de første Triangel vogne. Der kan man bare se :-D

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]

Vi prøver igen.

af Kenneth Verting, Helsingør, 28/11 2011, 14:01 (4526 dage siden) @ caprani

Ja Klaus !

Jeg blev også "muntert" overrasket, da jeg for nogle år siden læste om det i en bog om Nærumsbanens historie. At en "rigtig" gris ikke er en skinnebus, men er et damplokomotiv.

Siden har jeg heller ikke kunne dy mig for at drille min alm. vennekreds lidt en gang imellem, når talen kommer ind på tog, med at spørge, "hvilke slags toge kalder man en gris" ? Og promte kommer det forkerte svar hvergang. "Det er en skinnebus" kommer det "sejerssikrede" svar hvergang. Og så må jeg jo lige korrigerer dem. :-) Prøv selv i din alm. vennekreds. :-)

Vi prøver igen.

af Kenneth Verting, Helsingør, 28/11 2011, 14:09 (4526 dage siden) @ Kenneth Verting

En anden, dog lidt uden for tråden her, som jeg også dyrker overfor godtfolk er, "Hvad står forkortelsen NESA for" ? Det er der ingen der aner i dag, at det er et gammelt sporvejsselsskab ved navn, Nordsjællands Elektriske Sporvejs Aktieseselsskab. ;-)

Avatar

Vi prøver igen.

af Jens, 30 cm bag skærmen, 28/11 2011, 14:43 (4526 dage siden) @ Kenneth Verting

Det kunne nu ligeså godt stå for: Nu Er Sporvognen Afgået? :-D

Med venlig hilsen
Jens

Vi prøver igen.

af Ekaeli007, 28/11 2011, 15:04 (4526 dage siden) @ Kenneth Verting

og dog da jeg i 1971 fik arbejde i Gentofte (kildegårds Plads) var bussen den nærmeste trafikforbindelse, så det var med NESA bus fra Hellerup station mod Søborg, det var vist først da HT blev dannet var det i 1974 at NESA busser ophørte.

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

Vi prøver igen.

af Ekaeli007, 28/11 2011, 15:08 (4526 dage siden) @ Kenneth Verting

Faktisk har jeg altid troet at "grisen" var en skinnebus, lettere rystet må jeg konstatere at mange steder der er det stadig navn for privatbanetoget uanset at det er LINT tog eller andet
så er det stadig hvornår kører "grisen"

Så det hedder det nok mange år fremover.

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

Vi prøver igen.

af gamle ole, 29/11 2011, 20:03 (4525 dage siden) @ Kenneth Verting

I Gribskovbanens opland gik skinnebusserne også under grisenavnet, indtil Paprikatogene dukkede op.


ole

Vi prøver igen.

af Kenneth Verting, Helsingør, 26/11 2011, 03:32 (4528 dage siden) @ Flemming Jakielski

Sjovt at læse at GDS havde et par "sort humor"-øgenavne til begge sine nabobaner.
(Jeg griner endnu over den med Hillerøds værkstedspor, som jeg aldrig har hørt før)

Endnu mere sjovt er det for en (mig) der allerede som en dreng fra Espergærde dengang, fik at vide af "de gamle", at HHGB betød "hele herligheden går baglæns". Og så nu læse om fadderen til det øgenavn, som må siges at lykkedes for ham at få ud i folkemunde på hele Nordkysten.

Vi prøver igen.

af Jens MO-Møller @, 27/11 2011, 02:24 (4527 dage siden) @ Kenneth Verting

God aften!

Har du stadigvæk din gamle HT-bus; har prøvet på FB at kontakte dig, men det er svært!

Venlig hilsen

Jens Møller

Vi prøver igen.

af Kenneth Verting, Helsingør, 27/11 2011, 04:10 (4527 dage siden) @ Jens MO-Møller

Desværre nej Jens !

Efter andet motorhaveri skaffede vi (Fritidsforeningen, HELSINGØRBUSSEN, som jeg er stifter og formand for stadigvæk)os af med den for ca. 5 år siden. Vi brugte den for lidt til det kunne løbe rundt.

Iøvrigt herligt at "se dig" igen. (Jeg har lige set dig på facebook før jeg gik her på).

Det var tider hvor vi (Støtteforeningen MO 1846) kørte med den gamle bus engang om året ind på Otto Bussesvej for at se på hvor langt du var kommet med din fine gennemgribende restaurering af MO 1846. Ej hvor blev den flot til sidst

Billige jernbane T-shirts



Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak