Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Signaler og automatisk toggang i Hk - Hvornår? (Jernbanen i dag)

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 5/10 2011, 13:16 (4586 dage siden)

- Nu stiller jeg måske et spørgsmål som er lidt ømtåleligt, men hvornår er det planen at den Automatiske toggang og Signalanlægget skal re-etableres på Holbæk Station?!?

Man hørte for sårn 1 til 1½ år siden (måske længere) at jamen det blev re-etableret inden RT fik halvtimedrift, nu har RT så kørt halvtimedrift snart et år men der Rangeres stadig over radioer ind og ud af Holbæk, både fra RT og DSBs side.

Nogen der ved hvad planen er, jeg har jo hele tiden sagt at det kommer måske sammen med det nye dobbeltspor i 2015, men er det rigtigt eller forkert?

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Signaler og automatisk toggang i Hk - Hvornår?

af Allan Støvring-Nielsen, 5/10 2011, 15:38 (4586 dage siden) @ mhv_vsvt

Planen er at vi kan fjernstyre fra Roskilde fra april næste år, om det holder er en helt anden sag!

mvh, Allan

Signaler og automatisk toggang i Hk - Hvornår?

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 5/10 2011, 18:43 (4585 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

- Så må vi håbe at det ikke er en Aprilsnar, sorry kunne ikke lige lade den ligge, men jeg vil gerne se det før jeg tror det.

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Signaler og automatisk toggang i Hk - Hvornår?

af jesper, 6/10 2011, 01:11 (4585 dage siden) @ mhv_vsvt

Kørsel for signal gennem spor 3 til foråret. Resten af anlægget ventes ikke reetableret inden det nye signalsystem

Signaler og automatisk toggang i Hk - Hvornår?

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 6/10 2011, 06:16 (4585 dage siden) @ jesper

- Okay så er der kun et fluefald til Banedanmark, for det betyder i realiteten at Holbæk er uden virksomt signalsystem indtil 2020, altså 11 år efter branden, mine tanker er toldfrie omkring det i hvert fald.

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Signaler og automatisk toggang i Hk - Hvornår?

af Allan Støvring-Nielsen, 6/10 2011, 08:19 (4585 dage siden) @ mhv_vsvt

- Okay så er der kun et fluefald til Banedanmark, for det betyder i realiteten at Holbæk er uden virksomt signalsystem indtil 2020, altså 11 år efter branden, mine tanker er toldfrie omkring det i hvert fald.


Det er jo nemt at kalde sig Jesper og komme med sådan en påstand. Medmindre hans efternavn er Hansen, og det er ham der sidder på pengekassen, må han uddybe sin påstand lidt!!

Meldingen til betjeningspersonalet er at der etableres et nyt 72-anlæg i Holbæk, som fjernstyres fra Roskilde i 2012!

mvh, Allan

Signaler og automatisk toggang i Hk - Hvornår?

af Morten Petersen, 6/10 2011, 14:47 (4585 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

hej

Kunne jo også kalde mig hvad som helst, men planen pt er 72-anlæg til Holbæk bare noget mere forenklet end det der brændte, dvs væsentlig værre relægrupper og objekter.
Og hvad har hørt er det naturligvis betjeningsmæssigt i fuldt omfang.
Hvis ikke Holbæk laves giver det ihvertfald ikke mening at lave dobbeltspor Lejre-Vipperød og flere tog.

Mvh
Morten Petersen

Signaler og automatisk toggang i Hk - Hvornår?

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 6/10 2011, 15:01 (4585 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Meldingen til betjeningspersonalet er at der etableres et nyt 72-anlæg i Holbæk, som fjernstyres fra Roskilde i 2012!

mvh, Allan

- Jamen så er der jo lys for enden af tunnellen, jeg så godt nok godt at der rendte en hel masse banefolk rundt deroppe hen over sommeren og spor 0 1 2 og 2a blev genlagt med nye skinner, skærver og andet, men det vælger de vel at gøre inden at selve signal-anlægget re-etableres så man har noget "nyt" at operere på.

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Signaler og automatisk toggang i Hk - Hvornår?

af Ole Stuhr Hansen, 6/10 2011, 16:43 (4585 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

- Okay så er der kun et fluefald til Banedanmark, for det betyder i realiteten at Holbæk er uden virksomt signalsystem indtil 2020, altså 11 år efter branden, mine tanker er toldfrie omkring det i hvert fald.

Det er jo nemt at kalde sig Jesper og komme med sådan en påstand. Medmindre hans efternavn er Hansen, og det er ham der sidder på pengekassen, må han uddybe sin påstand lidt!!

Meldingen til betjeningspersonalet er at der etableres et nyt 72-anlæg i Holbæk, som fjernstyres fra Roskilde i 2012!

mvh, Allan

Hej Allan.

Dine oplysninger vil glæde lokomotivførerne i bl.a. Kalundborg. I den seneste udgave af Det Blå Blad, der udgives af Lokomotivpersonalets Områdegruppe DSB, giver lokalredaktøren for Kalundborg - i lighed med Jesper i denne tråd - nemlig udtryk for, at anlægget kun repareres nødtørftigt. Han skriver bl.a. følgende:

"Signalforbistringen i Holbæk fortsætter tilsyneladende. Eneste reetablering efter branden i sikringsanlægget, bliver formentlig kørsel for signal gennem spor 3, og det endda først fra foråret 2012. Alle øvrige "signalmangler" bliver udskudt til det nye signalsystem kommer i 2019, hvilket betyder, at hovedparten af togekspeditionerne de næste 7½ år, skal ske ved ind- og udrangering."

Mvh. Ole

Signaler og automatisk toggang i Hk - Hvornår?

af Allan Støvring-Nielsen, 6/10 2011, 20:12 (4584 dage siden) @ Ole Stuhr Hansen

Hej Ole.

Jeg sidder jo også i Kb engang imellem og den skal lukke med udgangen af 2012. Men den er jo dømt lukket mange gange før. Jeg kan kun sige at lige nu er vi blevet stillet et komplet 72 anlæg i udsigt i Holbæk fra næste forår.

Om det så bliver resultatet er en helt anden snak!

mvh, Allan

Signaler og automatisk toggang i Hk - Hvornår?

af Fysikeren, 6/10 2011, 18:09 (4585 dage siden) @ mhv_vsvt

Hvordan er sporbenyttelsen egentlig i Holbæk?

Havde tidligere indtryk af at alle tog til og fra Kalundborg kører i spor 3, mens dem der vender i Holbæk bruger spor 2 samtidigt med at der "krydses" på den dobbeltsporede strækning mod Vipperød.

Men togene til Slagelse passer ikke ind i det systemet.

Lars

Signaler og automatisk toggang i Hk - Hvornår?

af Allan Støvring-Nielsen, 6/10 2011, 20:19 (4584 dage siden) @ Fysikeren

Hvordan er sporbenyttelsen egentlig i Holbæk?

Havde tidligere indtryk af at alle tog til og fra Kalundborg kører i spor 3, mens dem der vender i Holbæk bruger spor 2 samtidigt med at der "krydses" på den dobbeltsporede strækning mod Vipperød.

Men togene til Slagelse passer ikke ind i det systemet.

Lars

Tog til og fra Kb i spor 3

Tog til og fra Holbæk vender som regel i spor 3. Hvis Kb togene ellers er til tiden holder Holbæk togene ikke i vejen. Slagelse togene vender i spor 2.

Undtaget er når de 3 hurtigtog 35xx kører morgen og eftermiddag. Så må enten Holbæk toget eller Regionstog vente et minut eller to ved I-signalet.

Fra K12 ophører Regionstog mellem Hk og Tø, så bliver der bedre plads

mvh, Allan

Signaler og automatisk toggang i Hk - Hvornår?

af Fysikeren, 6/10 2011, 20:26 (4584 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Det må så betyde at man betjener mindst et sporskifte i den østlige ende i de normale timer og mindst to i myldretiden? Korrekt?

Lars

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak