Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC3 på Svendborgbanen

af Bent Olsen, 19/11 2010, 05:24 (4901 dage siden)

Nogen der ved hvor ofte IC3 er indsat på Svendborgbanen?

IC3 på Svendborgbanen

af Ole Stuhr Hansen, 19/11 2010, 19:43 (4901 dage siden) @ Bent Olsen

Nogen der ved hvor ofte IC3 er indsat på Svendborgbanen?

Når antallet af MQ'er til rådighed er begrænset - f.eks. under værkstedsbesøg eller udlån til indøvelse af førere på Grenåbanen - sættes der andet materiel, f.eks. MR eller MF, ind på Svendborgbanen og regionaltrafikken over Vestfyn.

Det er driften, der disponerer, så der ligger ikke færdige planer for, hvornår du kan opleve IC3 på Svendborgbanen, hvis det var det, der lå i dit spørgsmål.

IC3 på Svendborgbanen

af Bent Olsen, 20/11 2010, 08:17 (4900 dage siden) @ Ole Stuhr Hansen

Tak for dit svar. Det var det jeg mente. Er det måske derfor der står en MR/MRD på Odense Station?

IC3 på Svendborgbanen - MR på Odense Station

af Ole Stuhr Hansen, 20/11 2010, 20:56 (4900 dage siden) @ Bent Olsen

Tak for dit svar. Det var det jeg mente. Er det måske derfor der står en MR/MRD på Odense Station?

Sættet, som i denne uge har været parkeret i spor 10 (en del af p-risten på nordsiden af stationen ved forbindelsessporet ind til Jernbanemuseet), har været anvendt til uddannelse af en gruppe lokomotivførere, som skal have attest til MR.

Mvh. Ole

IC3 på Svendborgbanen - MR på Odense Station

af Bent Olsen, 21/11 2010, 09:03 (4899 dage siden) @ Ole Stuhr Hansen

Interessant. Hvordan er forskellen på MR og Desiro/Lint? (Motor, komfort o.l.)
Hvilke tog er DSB`s mest populære og driftsikre?

Mvh Bent

IC3 på Svendborgbanen - MR på Odense Station

af SFJ, 21/11 2010, 10:09 (4899 dage siden) @ Bent Olsen

Mr er klart den beste at køre i og den der har mindst tekniske fejl. Desiro er noget L***!

IC3 på Svendborgbanen - MR på Odense Station

af LKW, 23/11 2010, 06:06 (4897 dage siden) @ SFJ

MR togene er nogle upraktiske og forældede køretøjer, der skulle have været udrangeret for mange år siden. Oprindeligt havde man en forventning om at , de skulle være i drift i 10-15 år. Nu er de ældste så i mellemtiden blevet 32 år. Rent miljømæssigt er de en katastrofe og arbejdsmiljømæssigt er de ikke meget bedre. At de har klaret sig så godt, må man bare tage hatten af for og så sige tak for indsatsen, med håb om et snarligt, endegyldigt farvel.

IC3 på Svendborgbanen - MR på Odense Station

af Ulrik Ernst, 21/11 2010, 11:02 (4899 dage siden) @ Bent Olsen

MQ har lavgulv ved indstignings dørene, det kan godt være en kamp af klatre op i en MR special ved stationer som er omstillet til desiro.
Og visse stationer på den vestfynske hovedbane
Mororydelse mm. må du tjekke i dette udenmærkede forums data ;-)
ellers vil jeg nævne klassikeren:
Sæderne i MR er bløde ja nærmest som en stor sofa
Passersæderne i DSB MQ´erne er lidt mere "ret lige op" og tillader ikke så "nedsunken" hvile selv om de efter tyske standarter skulle vare meget mere behaglige og bløde end hvad der ellers er standart på et Desiro togsæt
Men ellers så har lokomotivføren et meget bedre arbejdsmiljø bag joystikket i en Desiro end en MR/MDR


Jernbanebøger

Holbækegnens Mergelselskab, Hannerup Mergelleje

Holbækegnens Mergelselskab, Hannerup Mergelleje. Pris 150 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak