Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Dagens foto(s) (Generelt)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 22/1 2012, 02:52 (4468 dage siden)

Dagens foto(s)
Et -forhåbentlig- interessant foto eller to uden egentlig tilknytning til andre fotos.

[image]
OMB 1, Odense. -- 23. februar 1958. Bygget: Henschel, 1911 og ophugget i 1966.
(OMB = Nordvestfyenske Jernbabne, Odense-Brenderup-Middelfart, Brenderup-Bogense.)

Rundt omkring i negativsamlingen gemmer sig en masse fotos, som hverken passer ind hér eller dér. Nogle er måske led i en større serie fotos, --men en serie som ikke lige er planlagt til udsendelse i nær fremtid. Andre af disse fotos kunne måske have en slags berettigelse/interesse som "Dagens foto(s)", som en kommentar til det ene eller andet, eller helt uden sammenhæng med andet ???

Tiden må vise, om det er noget, der falder i seernes smag, eller om der er fotografier nok :-)

Erik V. Pedersen.
http://evp.dk/index.php?page=dagens-foto-s


( Prøv at se, ...på evp ). :-)

Dagens foto(s)

af h087 ⌂, køge, 22/1 2012, 02:58 (4468 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Hej EVP

flot billede og en god ide - og der kan aldrig være foto nok og især fra før 70
mvh henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

Dagens foto(s)

af Jens MO-Møller @, 22/1 2012, 03:12 (4468 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Kære Erik!

Fotos får vi aldrig nok af og de kan da kun skabe glæde; uanset hvor mange kværulanter der gæster denne side! Så bliv ved, eller vi skriger!! Jeg selv har mange tusinde billeder i min samling og for tiden er alle mine GM-billeder til scanning hos Henrik Thomsen, som har påtaget sig den meget behjertede opgave at scanne mine billeder, som jeg aldrig får gjort selv og disse vil så drypvis tilgå forumsiden.

Venlig meget sen nattehilsen

Jens Møller

Dagens foto(s)

af UTJ, 22/1 2012, 07:59 (4468 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Vi er billednydere. Dette forum er nok så langt fra ikonoklaster som det overhovedet kan blive. Dejligt billede af OMB 1.

Dagens foto(s)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 22/1 2012, 09:25 (4468 dage siden) @ UTJ

Hej.

Jeg "vover det ene øje" og siger tak for ordene til de tre første indlægs-indsendere, -- og så er der jo endda -i dagens anledning- "et par stykker" yderligere på selve siden (uden at det skal blive en "vane").

Erik V. Pedersen.
http://evp.dk/index.php?page=dagens-foto-s

Avatar

Dagens foto(s)

af Morten Beck, Græsted, 22/1 2012, 10:10 (4468 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Godt billede.
Det er dejligt at se et billede af en af de syv søstre:-) Der er jo desværre kun en tilbage, men der bliver passet godt på den:-D :-D

--
[image]


Venlig hilsen

Morten Beck

Avatar

Dagens foto(s)

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 22/1 2012, 13:30 (4468 dage siden) @ UTJ

Vi er billednydere. Dette forum er nok så langt fra ikonoklaster som det overhovedet kan blive. Dejligt billede af OMB 1.

Ikonoklaster???
Ifølge Wikipedia er ikonoklasme en bevidst destruktion af vigtige symbolske billeder ofte som et resultatet af sekteriske stridigheder???

--
[image]

Dagens foto(s)

af UTJ, 22/1 2012, 13:34 (4468 dage siden) @ Tommy Nilsson

Vi er billednydere. Dette forum er nok så langt fra ikonoklaster som det overhovedet kan blive. Dejligt billede af OMB 1.


Ikonoklaster???
Ifølge Wikipedia er ikonoklasme en bevidst destruktion af vigtige symbolske billeder ofte som et resultatet af sekteriske stridigheder???

Og det er vi langt fra - alle til hobe. Forestil dig en damplokomotiv-togtosse som ser sit mål at udradere alle MZ-billeder.........i modsætning til visse religiøse retninger så hænger togtosseriet nøje sammen med fotogragiet og nydelsen ved at kigge detaljer i afbildninger af netop toget, som af visse jo nærmest har afgudsstatus, hvis man læser her i forum ;-)

Dagens foto(s)

af Flemming, knivkær Strand, 22/1 2012, 10:23 (4468 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Da' Erik

Som foto-holiker kan jeg aldrig få nok, alle foto bærer på en historie, bedst er den , når den der tog fotoet, fortæller den - bliv endelig ved!

Gode hilsner

Flemming

Dagens foto(s)

af Niels Munch, 22/1 2012, 21:05 (4467 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Rundt omkring i negativsamlingen gemmer sig en masse fotos, som hverken passer ind hér eller dér. Nogle er måske led i en større serie fotos, --men en serie som ikke lige er planlagt til udsendelse i nær fremtid.

Hva' så, Erik?

Fisker du efter "stof" til en evp-side om Nordvestfynske??

M.v.h.
Niels


Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak