Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Balfour Beatty Rail Köf 152 (Jernbanen i dag)

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 8/2 2012, 13:45 (4453 dage siden)

Nedenstående maskine har vist ikke tidligere været vist i forummet, så det rådes der hermed bod på nu.

[image]

Jeg har googlet mig frem til, at den er bygget af BMAG i 1933 og har slidt skinnerne tynde i Tyskland som DB Köf II 322 152. Senere har den bl.a. været i Sverige.
Livsforløbet frem til 2008 kan læses <her>.

--
[image]

Balfour Beatty Rail Köf 152

af marrix, Valby, 8/2 2012, 13:57 (4453 dage siden) @ Tommy Nilsson

De sidste par måneder har den holdt ved lokomotivværkstedet i København / Gb - her taget den 11 Dec 2011:
[image]

- Martin

Avatar

Balfour Beatty Rail Köf 152

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 26/7 2014, 13:52 (3554 dage siden) @ Tommy Nilsson

De seneste par uger, måske endda lidt længere, har den stået i Skørping. Jeg ved ikke, om den har været involveret i at fjerne sporet for at gøre plads til den nye vejunderføring i Skørping.

Klik på billederne for højere opløsning.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

[image]

[image]

[image]
Balfour Beatty Rail Köf 152, Skørping 26. juli 2014. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Avatar

Balfour Beatty Rail Köf 152

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 30/9 2014, 21:08 (3487 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

De seneste par uger, måske endda lidt længere, har den stået i Skørping. Jeg ved ikke, om den har været involveret i at fjerne sporet for at gøre plads til den nye vejunderføring i Skørping.

Klik på billederne for højere opløsning.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

[image]

[image]

[image]
Balfour Beatty Rail Köf 152, Skørping 26. juli 2014. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Den stod der stadig søndag den 28. september 2014. Om den havde flyttet sig siden juli, kunne jeg ikke se.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Avatar

Balfour Beatty Rail Köf 152 fra Skørping til Esbjerg havn

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 6/10 2014, 16:52 (3482 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

De seneste par uger, måske endda lidt længere, har den stået i Skørping. Jeg ved ikke, om den har været involveret i at fjerne sporet for at gøre plads til den nye vejunderføring i Skørping.

Klik på billederne for højere opløsning.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

[image]

[image]

[image]
Balfour Beatty Rail Köf 152, Skørping 26. juli 2014. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.


Den stod der stadig søndag den 28. september 2014. Om den havde flyttet sig siden juli, kunne jeg ikke se.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Jeg var forbi Skørping igen i går 5. oktober 2014 og da var den væk. Den er vist rejst til Esbjerg inden den 4. oktober 2014 jf. her. Hvordan kom den til Esbjerg, vel ikke ved egen kraft? Indrangeret i et tog eller på blokvogn?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak