Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Togvogn (personvogn) købes til spændende projekt (Generelt)

af Frederik Roland @, 3/4 2012, 19:13 (4378 dage siden)

Hej
Jeg leder efter en (rigtig) togvogn (Personvogn eller postvogn), som jeg kan købe. Men jeg ved ikke om der stadig står nogle vogne rundt omkring på anlæggene i Danmark og som evt. kan erhverves. ved i noget om det eller kan i sende mig videre til nogen har styr på den slags. Vognen skal indrettes til kontor og være en del af et offentligt kultur-projekt.


Med venlig hilsen Frederik Grauengaard, 30 10 11 03

Togvogn (personvogn) købes til spændende projekt

af Peter Roland Hansen, 3/4 2012, 19:40 (4378 dage siden) @ Frederik Roland

Skal det være en stålvogn eller en gammel trævogn med åbne platforme

Togvogn (personvogn) købes til spændende projekt

af Jochum Ressel ⌂ @, Skåne Helsingborg, 3/4 2012, 21:27 (4378 dage siden) @ Peter Roland Hansen

Hej

Vi har personvagnar och även resgodsvagnar till salu som har fönster som klara tjuvar. hör av dig så skall vi ge förslag

Med vänliga hälsningar Jochum Ressel / NetRail AB:-)

Togvogn (personvogn) købes til spændende projekt

af Frederik Roland Grauengaard @, 3/4 2012, 22:57 (4377 dage siden) @ Peter Roland Hansen

Hej og tak for svar - det skal som udgangspunkt være en stålvogn.

Togvogn (personvogn) købes til spændende projekt

af Frederik Roland, 4/4 2012, 00:52 (4377 dage siden) @ Schack

Hej og mange tak for svar - De har så vidt jeg kan se kun trævogne som desuden ser ud til at være i en meget dårlig stand. Jeg er primært interesseret i en stålvogn. Jeg har efterhånden fundet ud af at jeg er et par år for sent ude da der er blevet ryddet godt og grundigt op på rangeranlæggene. Men jeg fortætter min søgen - er meget forelsket i Litra B vognene men alt i stål har interesse og fragt/postvogne.
mvh Frederik Roland

Togvogn (personvogn) købes til spændende projekt

af Svend Jensen, 7/4 2012, 20:34 (4374 dage siden) @ Frederik Roland

Det er kun ganske få år siden de sidste B-vogne blev skrottet i Aarhus og andre steder. Der findes nogle få hos museumstog og andre veteranforeninger, men dem vil de nok næppe af med. Havde du været lidt hurtigere ude havde du kunnet få alle dem du ville til skrotprisen :) . Held og lykke med at finde en vogn alligevel!

Togvogn (personvogn) købes til spændende projekt

af jakob baungaard @, 21/7 2016, 10:06 (2808 dage siden) @ Frederik Roland

Hej Frederik

Min kone og jeg leder efter togvogne og derfor vil jeg lige høre om du har nogle gode tips nu da du har jagtet en.

Mvh Jakob

Togvogn (personvogn) købes til spændende projekt

af Lue, 21/7 2016, 10:30 (2808 dage siden) @ jakob baungaard

Prøv Struer jernbane klub, de har flere stålvogne holdende som næppe kommer ud at kører igen.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak