Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hærværk mod veterantog i Høng

af Lars B. Christensen ⌂, 15/9 2010, 18:27 (4944 dage siden)

Så har Vestsjællands Veterantog atter været udsat for hærværk, og tilsyneladende er det denne gang gået voldsomt ud over banens materiel. Det er utroligt at hærværksmændene ikke kan lade klubben være i fred.

Læs mere om hærværket via dette link

Mange hilsner
Lars

Avatar

Hærværk mod veterantog i Høng

af Morten Beck, Græsted, 16/9 2010, 08:22 (4943 dage siden) @ Lars B. Christensen

Det er dog forbandet at vores klubber ikke kan få lov at have vores ting i fred, det er møghamrende frustrerende at komme og se materiellet være ødelagt af "utilpassede" unge.

Hos Nordsjællands Veterantog har vi virkelig døjet med hærværk, senest for omkring en måned siden fik vi "pyntet" stationsbygningen. Ellers har det været noget med gennem vores køresæson at gå ned langs vognstammen hver lørdag formiddag, for at se efter om der nu igen er smadret ruder i vognene.

Men forhåbentlig er det slut nu, vi har fået fuld overvågning på hele området. Det er bare trist at det skal være sådan.

Det er sørgeligt at det tilsyneladende er det eneste der kan muntre visse mennesker idag, at ødelægge andres ting.

Jeg håber i får styr på det ovre i VSVT.

Hærværk mod veterantog i Høng

af Daniel Zøllner @, 16/9 2010, 13:25 (4943 dage siden) @ Morten Beck

Hej

Ja det er vildt irritende at unge mennesker ikke kan lade vores ting være i fred
jeg er selv kun 21 år og det er vildt at folk på min egen alder ikke respektere at nogle har en interesse og bruger frivilige timer på at knokle så vi kan fremvise de toge vi har.! nu håber jeg at det bliver bedre med tiden da vi på et tidspunkt får to store remiser i hhv Høng og Gørlev men lige præcis hvornår de er færdigbygget og klar til brug har jeg ikke styr på.! men bevillingen og planerne skulle være i orden så vi får de remiser for så får vi da materialet under tag og i fred for hærværk

M.V.H Daniel Zøllner VSVT medlem

Hærværk mod veterantog i Høng

af Jens @, 17/9 2010, 09:01 (4942 dage siden) @ Daniel Zøllner

Jernbanemuseet i Odense er tydeligvis også plaget er hærværk. Jeg var derovre i 3 dage i forbindelse med lyntogsarrangementet, hvor en gruppe (deriblandt mig) stod for, simpelthen at kigge om der var nogen, der skulle og og "lege". Vi gik hele arealet igennem torsdag aften, og der var intet. Alligevel blev vores vagt vækket omkring kl. 0400-0430, af hans hund der stod udenfor og gøede. Det var to unde drenge der var på vej ind over hegnet, som tydeligvis gerne ville ind og male (da vi jo havde en hel del tog stående der allerede på det tidspunkt. efter at de så vagten, løb de væk.

Det endte simpelthen med, at hjemmeværnet kom og holdt vagt om natten på pladsen.

Med venlig hilsen
Jens

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak