Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Glostrup St

af Erik Søfelde, 13/12 2010, 15:02 (4882 dage siden)

Hej Allesammen
Hvad er årsagen at der på Glostrup st er fyldt
op med ballastvogne både 2 akslet og boogievogne
såvidt jeg kan er De tilhørende DB sporene på læssevejen er anlagt med nye skinner
og sveller
jeg mener at kan huske at for et år siden
stod adskillige vogne på det spor der fører
ud til Park Alle det spor i Olsen Bande Film
med penge skabsvognen
mvh
Erik Søfelde

Glostrup St

af Svend, 13/12 2010, 15:51 (4882 dage siden) @ Erik Søfelde

Hvis der henstår ballastvogne, er det sandsynligvis i f m sporarbejder et eller andet sted - måske KØR-projektet.

Kan du forresten ikke sætte nogle punktummer - det vil gøre det lettere for os andre at læse din tekst :-)

--
Svend

Glostrup St

af Erik Søfelde, 13/12 2010, 15:58 (4882 dage siden) @ Svend

Hvis der henstår ballastvogne, er det sandsynligvis i f m sporarbejder et eller andet sted - måske KØR-projektet.

Kan du forresten ikke sætte nogle punktummer - det vil gøre det lettere for os andre at læse din tekst :-)

det skal jeg gøre fremover
mvh
Erik Søfelde

Glostrup St

af Niels Munch, 13/12 2010, 16:28 (4882 dage siden) @ Erik Søfelde

Et tip: Per og Ove er leveringsdygtige i såvel punktummer som tankestreger !!

[image]

M.v.h. Niels

Glostrup St

af Ove Nygaard @, Fredericia, 14/12 2010, 06:43 (4882 dage siden) @ Niels Munch

Et tip: Per og Ove er leveringsdygtige i såvel punktummer som tankestreger !!

[image]

M.v.h. Niels

Kære Niels,
som er leveringsdygtig i snart sagt alt vedr jernbaner, positivt ment::-)

Tro det eller lad være: Jeg kan også følge med i snakken om Glostrup station, hvor jeg var souschef (otktl) 01.07.1971 - 31.12.1972, indtil jeg blev konstitueret som
-.. --- -.-. i driftsområde Padborg pr. 01.01.1973 (virkning fra 01.04.1973). Konstitueringen var begrundet i, at det bevillingsmæssige i den største omlægning af DSBs stationstjeneste i over 100 år skulle på plads, inden "vi 18 -.. --- -.-." blev endeligt udnævnt.
Men det var i Glostrup under den navnkundige stationsforstander Bjarne Grove Vejlstrup, som fra de samme tidspunkt blev -.. --- -.-. i driftsområde Fredericia, forarbejdet blev gjort.

Da jeg var den yngste "af de 18", hørte jeg i krogene mig omtale som
"-... .- -... -.-- -.. --- -.-." (babydoc).
Jeg havde nu også navne til mine pragtfulde lidt ældre kolleger, men de forbliver i min "database" - den med det langsomme "styresystem".

Bedste hilsener

Ove

Glostrup St

af Svend, 14/12 2010, 13:32 (4881 dage siden) @ Ove Nygaard

Det var dengang Glostrup endnu var en stor station med stfs, otktl, gx og bik + en masse øvrigt personale. Hvad er der tilbage i dag? En Kort&Godt/SevenEleven-biks?

--
Svend

Glostrup St

af Jan Lundstrøm, 15/12 2010, 15:42 (4880 dage siden) @ Erik Søfelde

Hej!

De sidste vintre har vi haft en del DB-godsvogne hensat i Danmark. Så vidt jeg ved koster det penge at parkere vogne i Tyskland, mens det er gratis i Danmark.
Specielt under "finanskrisen" var der hensat flere hundrede godsvogne i Danmark.
Nu er der nok mere tale om at selvtømmerne af typerne Fcs 088, Fcs 092 og Facs 124 er "arbejdsløse" i vintermånederne, og derfor hensættes.

Med venlig hilsen

Jan

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak