i Fa blev vogn 60 fra Struer(-Thisted) sat på bagerst - som faktisk kom med det sidste RE-tog Nord-vestfra ...
Jeg har i øvrigt engang i perioden fra 1983 til 87 set Struer-delen af IC-nat ankomme til Holstebro en tidlig morgen ved 07:30 tiden - Trukket af et MR-tog.
Der har aldrig kørt nattog til Thisted, mig bekendt. Hvilket ellers kunne have været ret praktisk for os thyboer, som rejser frem og tilbage til København. De længste distancer (København til Struer/Thisted, Ålborg og nord herfor) savner nattoget i dag. Det var meget rart at kunne stå ud af liggevognen i Struer og kun have en god time til Thisted. Jeg har tit været fristet til at lægge mig op i bagagehylden på IC3, men har kun gjort det én gang da jeg var ret ung. Senere er der dog kommet klapsæder, så det kan da gøre det lidt ud for en køje.
Hvorfor Struer-vognen skulle indgå i Natteravnen og ikke i IC-nat, ved jeg ikke. Tiderne med IC-nat ville være mere gunstige. Men måske korresponderede de ikke med regionaltoget Fa-Str.
Materiellet til Struer har skiftet lidt. Liggevognen var i 80'erne vist typisk efterhængt et MR, som Michael skriver. I 90'erne brugte man bl.a. et lille lokomotivtrukket tog med liggevogn og 1-2 passagervogne af forskellig skæv model, f.eks. en tidligere storrumsvogn med 1. klasse, nedklasseret til 2. kl., men stadig med mørke træpaneler og 1. klassesstribede sæder. Døre som i Bn-vognene, men muligvis var vognen lidt kortere. Jeg ved ikke hvor denne vogn ellers har kørt henne. Kan nogen give et bud på hvad den hedder?
Dette er rent ud fra hukommelsen, men jeg tror nu jeg husker rigtigt.
Jeg har også oplevet kongevognen køre med i nattoget Kh-Struer. Efter sigende når de kongelige skulle til jagthytten i Trend, men det passer nu ikke så godt med Struer, ville passe bedre med Viborg, men Struer er måske nærmeste station med rangerfaciliteter? Kongevognen kører stadig somme tider til Struer, jeg har set den i spor 5 en formiddag for få år siden.