Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Næste nedrivningskandidat på Sydbanan - Klarskov (Generelt)

af Jan Lundstrøm, 14/11 2013, 14:53 (3808 dage siden)

Hej,

efter at have været i Herlufmagle kørte jeg til næste nedrivningskandidat blandt Sydbanens stationsbygninger, Klarskov. Bygningen stod tom og med åbentstående døre, men heldigvis var nedrivningsarbejdet ikke gået i gang endnu. Stationen ser meget idyllisk ud med ret stor parkeringsplads ved siden af, ja selv postkassen er ikke inddraget endnu ...

[image]

[image]

Jan

Klarskov ( sporplan - også fra engang )

af h087 ⌂, køge, 15/11 2013, 00:27 (3808 dage siden) @ Jan Lundstrøm

:-)

Klarskov 1953

[image]

[image]

Klarslov 1986

[image]

[image]

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

Næste nedrivningskandidat på Sydbanan - Klarskov

af Lennart H, 15/11 2013, 05:19 (3807 dage siden) @ Jan Lundstrøm

Hej Jan, fine billeder! var du et smut indenfor også? Det kunne være fint med at par billeder af ventesalen også, hvis den stadig eksisterer. Mvh Lennart

Off toppic : Bliver vi spammet her på siden? Tre indlæg med sort snak på engelsk, fra samme "bruger"

Næste nedrivningskandidat på Sydbanan - Klarskov

af Jan Lundstrøm, 15/11 2013, 09:15 (3807 dage siden) @ Lennart H

Ja, jeg var indenfor, men tog kun et foto i entreen. Jeg synes det lignede et almindeligt hjem med trægulve. Det har sikkert været brugt som beboelse i så mange år at jernbanepræget helt er forsvundet indendørs.
Nogen der ved hvornår stationen blev lukket (altså ikke hvornår trafikken lukkede, for det gjorde den jo i 1982).

Klarskov station - billetsalget

af Svend, 16/11 2013, 23:19 (3806 dage siden) @ Lennart H

Utroligt hvad man har i sine gemmer: Ventesalen med billetsalget på Klarskov station (hurtigt scan af et papirbillede - negativet kan findes om nødvendigt). Desværre har jeg ikke noteret datoen for optagelsen, men det er lige omkring årsskiftet 1967/68.

Hvis jeg ikke husker meget galt, blev linieblokken (Vo-Næ) taget i brug i 1969, så mon ikke betjeningen af stationen er ophørt samme år eller i hvert fald lige efter?

[image]

Klarskov 1967/68 ©SBJ

--
Svend

Klarskov station - nyt venteskur

af Ole Gold @, 17/11 2013, 10:41 (3805 dage siden) @ Svend

Hvis jeg ikke husker meget galt, blev linieblokken (Vo-Næ) taget i brug i 1969, så mon ikke betjeningen af stationen er ophørt samme år eller i hvert fald lige efter?

...jeg ved ikke hvordan det var med linieblokken, men jeg tog disse to billeder i juni 1968 - formentlig i anledning af at stationen skulle nedsættes til trinbræt. Den helt nye ventebygning indikerer "de nye tider" uden ventesal og billetsalg.
mvh
Ole Gold
[image]
Ventebygning - Klarskov juni 1968. Copyright Ole Gold
[image]
Stationsbygning - Klarskov juni 1968. Copyright Ole Gold

Avatar

Lov, Ring, Klarskov, Orehoved (+ Lundby) (+10 fotos)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 15/11 2013, 11:28 (3807 dage siden) @ Jan Lundstrøm

Durch Für Gegen Ohne Wieder Um. Er man "jernbanemand" og nogen siger "Klarskov", vil jernbanemanden straks aflire remsen "Lov, Ring, Klarskov, Orehoved". For det var de fire standsningssteder, der i forbindelse med K82 pr. 23. maj 1982 måtte lade livet, for at der kunne etableres timedrift København H-Nykøbing Falster.

I vinteren 1981-1982 var jeg stadig "ung" og havde ikke rigtig lagt mig fast på, hvilken del af min jernbaneinteresse, jeg brændte mest for. (Det har så siden udkrystalliseret sig i de emner, som ses nederst på siden.)

Men tilbage til vinteren 1981-1982. På dette tidspunkt havde jeg mere eller mindre fået fotograferet de stationer og strækninger, som min underbevidsthed fortalte mig, jeg havde lyst til at fotografere. Men når så det blev meddelt, at fire standsningssteder på én og samme strækning nu skulle lade livet, besluttede jeg mig for at få dem fotograferet.

På det tidspunkt boede jeg i i Støvring. Jeg havde i kraft af min ansættelse ved DSB frikort til 2. klasse. Det var lidt dyrt at skulle køre i bil fra Støvring til Sydsjælland og Falster, så det endte med, at jeg tog toget til Næstved. (Jeg må være taget af sted aftenen før med nattoget, for eller kunne jeg ikke have været i Orehoved kl. ca. 10.) I Næstved lejede jeg en bil og fotograferede ovennævnte standsningssteder og tog toget hjem igen. Så jeg brugte et par dage af mit liv og "mange" penge på at tage de ti billeder, som I nu får at se nedenfor.

Nu mange år efter kan jeg så konstatere, at lige præcis de fire standsningssteder ikke efterfølgende blev en del af min primære jernbaneinteresse. Så efter at negativerne nu har siddet i et ringbind i snart 32 år, er det vist på tide, at de bliver scannet og kommer ud i det fri.

Jeg har ikke den eksakte dato for billedernes optagelse, lige som jeg (åbenbart) ikke gjorde notater på turen. Et eller andet sted i den absolut usorterede del af mit arkiv har jeg sikkert lejekontrakten på den bil, jeg lejede i Næstved. Og når den engang dukker op, skal I få den eksakte dato. Men indtil da må I nøjes med at vide, at vi er i januar eller februar 1982.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]
Orehoved set mod syd.

[image]
Orehoved set mod nord. Sydgående tog i spor 2 trukket af MY 1150. Der må have været kuk i toggangen, for så vidt kan jeg se, at klokken ca. 10.12 og omkring det pågældende tidspunkt var der kun sydgående tog fra Orehoved kl. 8.57 og 11.46. Men kan det tænkes, at det ikke er hvidt lys, vi ser på lokomotivet, men rødt lys? For så kan det (næsten) passe med et nordgående tog kl. 10.03. Jeg synes i øvrigt heller ikke, at jeg kan se en lokomotivfører?

[image]
Klarskov set mod nord.

[image]
Klarskov set fra nord fra Dalkærvej.

[image]
Lundby set mod nord. Lundby var ikke nedlægningstruet og jeg ikke, hvorfor jeg kørte ind omkring Lundby og tog dette billede af MZ 1423(?) og ukendt MZ på vej mod syd.

[image]
Detalje fra ovenstående. Så vidt jeg kan se, står der 1423; men mon ikke eksperterne kan afgøre det?

[image]
Ring set mod nord. Ring havde to perroner for henholdsvis syd- og nordgående tog og der var adgang fra Ringvej.

[image]
Ring. Læskur på østsiden af jernbanen.

[image]

[image]

[image]

[image]
Lov set mod nord. Den enlige rejsende skal med tog 5035, der blev kørt af LJ-materiel Slagelse-Nakskov.

Alle ovenstående fotos: Januar-februar 1982. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Lov, Ring, Klarskov, Orehoved (+ Lundby) (+10 fotos)

af Holger Sørensen, Hedehusene, 15/11 2013, 12:30 (3807 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Brilliante billeder. Du fik gjort det som bl.a. jeg mente det kunne man altid gøre!!

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

Lov, Ring, Klarskov, Orehoved (+ Lundby) (+10 fotos)

af Allan Olsen @, Slagelse, 15/11 2013, 22:30 (3807 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Rigtige flotte billeder fra en svunden tid, Thomas. Tak for deling.

Lov, sporplan 1986

af h087 ⌂, køge, 15/11 2013, 23:24 (3807 dage siden) @ Allan Olsen

:-)

Lov sporplan 1986

desværre er den for godt visket ud - til at jeg kan spore tidligere sporforbindelser på den - men et eller andet sted har jeg måske en ældre eller en skematisk af den, eller en bruger måske har en sådan - i så tilfælde, ville jeg blive glad, såfremt en kunne erhverve en sådan til sporplansarkivet

[image]

[image]

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

Orehoved sporplan 1986 - 91

af h087 ⌂, køge, 15/11 2013, 23:40 (3807 dage siden) @ Allan Olsen

:-)

denne også af nyere dato

Orehoved sporplan 1986 - 91

[image]

[image]

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

Orehoved sporplan 1986 - 91

af gamle ole, 16/11 2013, 19:29 (3806 dage siden) @ h087

Som efterhånden mangeårig bruger af Sydbanen havde jeg indtryk af vi sjældent/aldrig krydsese i Overhoved (men Tingsted, Eskilstrup og rampen på nordsiden af Storstrømsbroen. Sidstnævnte har ikke været brugt længe men ligger de stadig-sidesporet med ihvertfald det nordlige sporskifte, men det sydlige?
Er det dødt elle r intak non?


Ole

Orehoved sporplan 1986 - 91

af Holger Sørensen, Hedehusene, 17/11 2013, 10:13 (3805 dage siden) @ gamle ole

Mærkværdigt nok hedder krydsningsstationen på Madsnedø Madsnedø!!! som Du kalder rampen på nordsiden af Storstrømsbroen.

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

Orehoved sporplan 1986 - 91

af gamle ole, 17/11 2013, 11:26 (3805 dage siden) @ Holger Sørensen

Sikkert, men hvad med spørgsmålet/svaret?:-) :-) :-) :-)

Ole (Stubbekøbing)

Orehoved sporplan 1986 - 91

af Holger Sørensen, Hedehusene, 17/11 2013, 13:20 (3805 dage siden) @ gamle ole

Selvfølgelig er det sikkert og vist at det hedder Madsnedø, kig i dine tjenestekøreplaner!

Om krydsningsmuligheder følger svar senere. Formentlig er det søndre spsk. fortsat ude af drift og delvist demonteret; det nordre bliver undersøgt.

Og som en tilføjelse: Der var i hvert fald fra broens åbning og en del år frem et trinbræt lige før broen, hvor der også lå en restaurant (som ved Lillebælt på Fynssiden). Et udpræget udflugtsmål. Se f.eks publikumskøreplanen fra oktober 1949.

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

Orehoved sporplan 1986 - 91 ( Masnedø T 1938)

af h087 ⌂, køge, 17/11 2013, 15:01 (3805 dage siden) @ Holger Sørensen

:-)


Masnedø T 1938

[image]

[image]

[image]

Masnedø restaurant og Shell tank 1966
[image]

angående "krydsningstationen Masnedø" er der på sportegningen 1996 forbindelse i begge ender

[image]

[image]

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

Orehoved sporplan 1986 - 91

af Holger Sørensen, Hedehusene, 18/11 2013, 11:06 (3804 dage siden) @ Holger Sørensen

Det nordlige spsk. er intakt men aflåst med låsejern.
Det sydlige spsk. også intakt med nylig indlagt hjertestykke og ligeledes aflåst med låsejern. Men sporet i den ende kan dog ikke benyttes bl.a. på grund af en kraftig lunke, hvilket kan iagttages fra broen.
Konklusionen må være, at der ikke kan foretages en "normal" krydsning, men at sporet i et eller andet omfang kan benyttes fra nord, hvis spsk. selvfølgelig låses op.

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

Orehoved sporplan 1986 - 91

af Holger Sørensen, Hedehusene, 18/11 2013, 21:36 (3804 dage siden) @ Holger Sørensen

Til gamleole:

Har Du set og forstået mit svar (18.11) på Dit spørgsmål om spsk. m.m. i Madsnedø???

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

Orehoved sporplan 1986 - 91

af gamle ole, 19/11 2013, 11:28 (3803 dage siden) @ Holger Sørensen

Ja tak. Fint.
Altså i nogen grad brugbart spor, men ikke oplevet i brug gennem længere tid. Vel Vordingborg og Overhoved der benyttes (foruden Eskilstrup og Tingsted)


Ole


Ole

Orehoved sporplan 1986 - 91

af Anders Madsen, 29/1 2014, 10:34 (3732 dage siden) @ gamle ole

Ja tak. Fint.
Altså i nogen grad brugbart spor, men ikke oplevet i brug gennem længere tid. Vel Vordingborg og Overhoved der benyttes (foruden Eskilstrup og Tingsted)


Ole

Hvis man ser strækningen (Rødby F-København) på www.dr.dk/paaskinner kan man tydeligt se at hjertestykket i sporskiftet er væk i den sydlige ende, da optagelserne fandt sted.

Nogle af de sidste tog der benyttede krydsningsstationen var LJ´s sukkertog. På linket ses førerrumsoptagelser fra LJ M38, der passerer krydsningsstationen i snevejr. (20 min. og 40 sek. inde i filmen)

http://www.youtube.com/watch?v=7296HyUnyDE

Orehoved sporplan 1986 - 91

af gamle ole, 18/11 2013, 17:23 (3804 dage siden) @ Holger Sørensen

Ok og tak
Og jeg husker at det var noget af en opgave med de tunge tog fra nord at skulle genstarte efter krydsning når man skulle videre mod syd op ad bakke.


Ole

Lundby sporplan 1927 - 30

af h087 ⌂, køge, 15/11 2013, 23:51 (3807 dage siden) @ Allan Olsen

:-)

denne er så noget ældre

Lundby sporplan 1927 - 30

[image]

[image]

her må jeg så prøve at finde en nyere ;-)

mvh
hennig h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

Lov, Ring, Klarskov, Orehoved (+ Lundby) (+10 fotos)

af Peter Sloots, 16/11 2013, 20:51 (3806 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Men tilbage til vinteren 1981-1982. På dette tidspunkt havde jeg mere eller mindre fået fotograferet de stationer og strækninger, som min underbevidsthed fortalte mig, jeg havde lyst til at fotografere. Men når så det blev meddelt, at fire standsningssteder på én og samme strækning nu skulle lade livet, besluttede jeg mig for at få dem fotograferet.

Det var morsomt at gense dem. Det fik mig til at bruge nogle timer med scanneren og billedbehandlingsprogrammet.

Den 22. maj 1982 arrangerede tidsskriftet: "Blokposten-Mo-tidende" en udflugt til Gedser med Mo1846 og Cle678 for bl.a at tage afsked med de fire stationer.

Her holder toget i Lov:
[image]

og i Ring:
[image]

[image]

Klarskov:
[image]

[image]

[image]

Orehoved:
[image]

[image]

På hjemvejen var toget så vidt jeg husker sidste standsende tog i Ring:
[image]

PS

Avatar

Lov, Ring, Klarskov, Orehoved (+ Lundby) (+10 fotos)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 16/11 2013, 20:55 (3806 dage siden) @ Peter Sloots

Det var morsomt at gense dem. Det fik mig til at bruge nogle timer med scanneren og billedbehandlingsprogrammet.

Den 22. maj 1982 arrangerede tidsskriftet: "Blokposten-Mo-tidende" en udflugt til Gedser med Mo1846 og Cle678 for bl.a at tage afsked med de fire stationer.

Kære Peter

Dejlige billeder. Tak for kigget.

Bedste hilsner

Thomas

Lov, Ring, Klarskov, Orehoved (+ Lundby) (+10 fotos)

af Kaspertog ⌂, Næstved, 28/1 2014, 21:42 (3733 dage siden) @ Peter Sloots

Hej Peter Sloots

I det næste nummer af Jernbanen, er der en artikel om nedrivningen af Klarskov station, Herlufmagle station. Ville spørger om vi måske måtte bruge dine billeder fra Klarskov station, som vi måske kan bruge i artiklen. Du må meget gerne sende billederne af Klarskov station til mig i størst mulig opløsning E-mail kasperbirk@stofanet.dk

Mvh Kasper Pedersen

--
[image]

Lov, Ring, Klarskov, Orehoved (+ Lundby) (+10 fotos)

af Casper, 16/11 2013, 22:10 (3806 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Orehoved set mod nord. Sydgående tog i spor 2 trukket af MY 1150. Der må have været kuk i toggangen, for så vidt kan jeg se, at klokken ca. 10.12 og omkring det pågældende tidspunkt var der kun sydgående tog fra Orehoved kl. 8.57 og 11.46. Men kan det tænkes, at det ikke er hvidt lys, vi ser på lokomotivet, men rødt lys? For så kan det (næsten) passe med et nordgående tog kl. 10.03. Jeg synes i øvrigt heller ikke, at jeg kan se en lokomotivfører?

Jeg er mindre end amatør når det gælder signalreglementet, men burde der ikke være lys i alle tre lygter hvis lokomotivet var i front?

Det var godt du tog afsted, billederne var turen værd.

I hvilke år kørte Lollandsbanens tog Slagelse-Nakskov? Jeg husker dem svagt fra dengang jeg begyndte at læse den store køreplan, hvilket har været cirka i 1985. Det var lidt af en overvindelse at investere 30 kroner i den store køreplan som 10- eller 11-årig, men der var meget godt læsestof i den.

Kørte Lollandsbanen med Y-tog eller med lokomotivtrukket tog mellem København og Nakskov?

Lov, Ring, Klarskov, Orehoved (+ Lundby) (+10 fotos)

af Georg Schmidt, 16/11 2013, 23:23 (3806 dage siden) @ Casper

Slagelse-Nakskov 1974-82, derefter Ringsted-Nakskov. København-Nakskov Y+Y.
Mvh
Georg

Apropos Orehoved (+1 foto)

af John Hansen ⌂, Od, 18/11 2013, 10:17 (3804 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

... så var stationen kortvarigt genåbnet som standsningssted for personførende tog i weekenden 26. - 27. september 1987 i forbindelse med fejringen af Storstrømsbroens 50-års jubilæum.

Jeg husker, at jeg tog med tog fra Maribo og stod af i Orehoved, hvor jeg tog dette sølle billede.

[image]

Om det var alle regionaltog som havde standsning her denne weekend eller kun udvalgte tog erindrer jeg ikke længere.

En lidt større udgave af billedet kan ses på min hjemmeside.


Mvh. John

--
[image] - Danske & Europæiske jernbaner

Apropos Orehoved (+1 foto)

af Holger Sørensen, Hedehusene, 18/11 2013, 10:46 (3804 dage siden) @ John Hansen

Det er da ikke et sølle billede - det er rigtig flot.

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

Apropos Orehoved (+1 foto)

af John Hansen ⌂, Od, 18/11 2013, 16:34 (3804 dage siden) @ Holger Sørensen

Tak Holger :-)
Havde jeg skulle tage billedet i dag ville jeg nu nok have valgt at gå et par skridt baglæns for at få lidt mere af omgivelserne med og ikke nødvendigvis kappe toppen af perronlampen.

Når man ser et lignende billede fra september sidste år er det i grunden forbavsende, så meget stedet endnu ligner sig selv, trods sporombygning m. v.


Mvh. John

--
[image] - Danske & Europæiske jernbaner

Apropos Orehoved (+1 foto)

af UTJ, 18/11 2013, 16:52 (3804 dage siden) @ John Hansen

Tak Holger :-)
Havde jeg skulle tage billedet i dag ville jeg nu nok have valgt at gå et par skridt baglæns for at få lidt mere af omgivelserne med og ikke nødvendigvis kappe toppen af perronlampen.

Når man ser et lignende billede fra september sidste år er det i grunden forbavsende, så meget stedet endnu ligner sig selv, trods sporombygning m. v.

Til gengæld er perronlamperne i nutidsversionen kappet af - jeg ved ikke hvad der er bedst. Personligt kan jeg godt lide de billeder som ikke er helt perfekte i beskæringen. Sådan er virkeligheden jo også. Så trods din selvkritik synes jeg stadig at dit billede er meget fint med flag osv.

Næste nedrivningskandidat på Sydbanan - Klarskov

af Allan Støvring-Nielsen, 16/11 2013, 14:45 (3806 dage siden) @ Jan Lundstrøm

Tidligere i dag, kort før idyllen forsvinder!

mvh, Allan

[image]

Næste nedrivningskandidat på Sydbanan - Klarskov

af Allan Støvring-Nielsen, 7/12 2013, 00:32 (3786 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Hej

Et par billeder af nedrivningen af Klarskov Station:

mvh, Allan

[image]

[image]

[image]

Næste nedrivningskandidat på Sydbanan - Klarskov

af UTJ, 7/12 2013, 11:18 (3785 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Hej

Et par billeder af nedrivningen af Klarskov Station:

mvh, Allan

[image]

[image]

[image]

Jeg tvivler ofte på om nedrivningsfirmaerne ved hvad skiferplader er værd - de koster kassen.

Næste nedrivningskandidat på Sydbanan - Klarskov

af Gjæst, 7/12 2013, 12:20 (3785 dage siden) @ UTJ

Jeg tvivler ofte på om nedrivningsfirmaerne ved hvad skiferplader er værd - de koster kassen.

Det koster også kassen at tage dem ned fra et hus som skal rives ned, og så er det endda ikke alle som kan genbruges.

Næste nedrivningskandidat på Sydbanan - Klarskov

af UTJ, 7/12 2013, 14:10 (3785 dage siden) @ Gjæst

Jeg tvivler ofte på om nedrivningsfirmaerne ved hvad skiferplader er værd - de koster kassen.

Det koster også kassen at tage dem ned fra et hus som skal rives ned, og så er det endda ikke alle som kan genbruges.

Det ved jeg, men ofte er det et spørgsmål om tid, dvs. at nedrivningsarbejdet skal overstås så hurtigt som muligt.

Næste nedrivningskandidat på Sydbanan - Klarskov

af Gjæst, 7/12 2013, 14:18 (3785 dage siden) @ UTJ

Det ved jeg, men ofte er det et spørgsmål om tid, dvs. at nedrivningsarbejdet skal overstås så hurtigt som muligt.

Ja, og når ikke nedrivningsentreprenøren kan få omkostningerne til nedtagning af skiferpladerne dækket, bliver de ikke taget ned, men ryger med i nedrivningen. Det betyder med andre ord at brugte skiferplader fortsat er for billige.

Er det meget svært at forstå?

Næste nedrivningskandidat på Sydbanan - Klarskov

af UTJ, 7/12 2013, 15:53 (3785 dage siden) @ Gjæst

Det ved jeg, men ofte er det et spørgsmål om tid, dvs. at nedrivningsarbejdet skal overstås så hurtigt som muligt.


Ja, og når ikke nedrivningsentreprenøren kan få omkostningerne til nedtagning af skiferpladerne dækket, bliver de ikke taget ned, men ryger med i nedrivningen. Det betyder med andre ord at brugte skiferplader fortsat er for billige.

Er det meget svært at forstå?

Nu begiver vi os ud af en OT-tangent. Du misser min pointe når jeg skriver at tidsproblematikken netop kan være en parameter, uanset økonomiske overvejelser. Det er vel ikke så svært at forstå.

Næste nedrivningskandidat på Sydbanan - Klarskov

af Gjæst, 7/12 2013, 16:57 (3785 dage siden) @ UTJ

Nu begiver vi os ud af en OT-tangent. Du misser min pointe når jeg skriver at tidsproblematikken netop kan være en parameter, uanset økonomiske overvejelser. Det er vel ikke så svært at forstå.

Ja, du har i hvert fald ikke redegjort for på en forståelig måde at tidsproblematikken (som du kalder den) skulle have større betydning end økonomien.

Min påstand er at hvis der er rigelige penge at tjene, vil der også være nogen som griber muligheden. Ergo er prisen på brugte skifertagplader slet ikke høj nok (i modsætning til hvad du antydede i dit første indlæg om emnet).

Næste nedrivningskandidat på Sydbanan - Klarskov

af Lars Kruse, 7/12 2013, 17:35 (3785 dage siden) @ Gjæst

Hvor er det dejligt at have fundet en person, der tilsyneladende har de rigtige svar på hvadsomhelst, og som er mere end villig til at dele ud af sine rettelser til andres indlæg om mangt og meget.
Og hvor er det trist, at "Gjæst" skjuler sig bag anonymitet: Tænk på hvad alle vi andre blive beriget med, hvis vi kunne spørge direkte.
Der må jo være en grund til den selvvalgte anonymitet. Jeg kan ikke forestille mig, at grunden er beskedenhed.

Lars Kruse

Næste nedrivningskandidat på Sydbanan - Klarskov

af Gjæst, 7/12 2013, 18:03 (3785 dage siden) @ Lars Kruse

Der må jo være en grund til den selvvalgte anonymitet. Jeg kan ikke forestille mig, at grunden er beskedenhed.

Jo, det er dels af beskedenhed, dels af praktiske årsager. Min mailkonto blev oversvømmet af fan-mails.

Næste nedrivningskandidat på Sydbanan - Klarskov

af Lars Kruse, 7/12 2013, 18:32 (3785 dage siden) @ Gjæst

Beskedenhed er jo en dyd, der desværre sjældent udøves af personer med behov for det. Men den anden del af dit problem (den overvældende mængde fanpost) er der en let løsning på: Bed din internetudbyder om at give dig en mailadresse, der ikke kan forveksles med en mailadresse til populære personer / steder. Så slipper du for dét bøvl.

Forhåbentlig undskylder du, at jeg igen underskriver mig og med navn.

Lars Kruse

Avatar

Næste nedrivningskandidat på Sydbanan - Klarskov

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 7/12 2013, 17:03 (3785 dage siden) @ UTJ

Jeg tvivler ofte på om nedrivningsfirmaerne ved hvad skiferplader er værd - de koster kassen.

Jeg tror heller ikke altid der bliver tænkt over at redde skiferpladerne - dem er der gode penge i, hvis de er i god stand.

Henrik

--
[image]

Næste nedrivningskandidat på Sydbanan - Klarskov

af Svend, 8/12 2013, 15:17 (3784 dage siden) @ Henrik Thomsen

Jeg tror heller ikke altid der bliver tænkt over at redde skiferpladerne - dem er der gode penge i, hvis de er i god stand.

Hvis de er i god stand, ja. Men skifterplader holder heller ikke evigt; På Hellerup station blev hele skifertaget
(-pladerne) skiftet ud omkring 1980, sikkert fordi det trængte.

--
Svend

Avatar

Klarskov station - 1909

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 14/12 2013, 22:34 (3778 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

[image]

[image]

[image]

[image]
Dansk Jernbaneblad 24. april 1909, 18. årgang nr. 604. Arkiv: Statsbiblioteket/Thomas Boberg Nielsen.

Avatar

Næste nedrivningskandidat på Sydbanan - Klarskov

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 16/9 2016, 22:01 (2771 dage siden) @ Jan Lundstrøm

Efter at have været i Herlufmagle kørte jeg til næste nedrivningskandidat blandt Sydbanens stationsbygninger, Klarskov. Bygningen stod tom og med åbentstående døre, men heldigvis var nedrivningsarbejdet ikke gået i gang endnu. Stationen ser meget idyllisk ud med ret stor parkeringsplads ved siden af, ja selv postkassen er ikke inddraget endnu ...

[image]


[image]

--
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak