Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

To gange MV

af Georg Schmidt, Højbjerg, 20/1 2011, 14:46 (4843 dage siden)

[image]

Århus H 1973.

To gange MV

af Peter H, Nærum, 20/1 2011, 15:04 (4843 dage siden) @ Georg Schmidt

Et lidt aderledes billede taget "midt i mellem". To Mv'ere i et hug, Flot!

Læg iøvrigt lige mærke til Mv 1102 lygtehuse, som har nogel forstærkninger nittet på i siderne, hvilke 1101-1104 oprindeligt havde. Hvorfor ved jeg ikke. Prøv selv at kigge godt efterpå Nærbilleder af de nyleverede 1101-1104.

Mvh
Peter

To gange MV

af Georg Schmidt, Højbjerg, 20/1 2011, 15:38 (4843 dage siden) @ Peter H

Hej Peter

Ja, dem har jeg faktisk godt bemærket.

Vh
Georg

To gange MV

af Peter Christensen @, 20/1 2011, 16:18 (4843 dage siden) @ Georg Schmidt

Mon ikke det er for at komme ind og skifte pæren i lanternen? Men det har næppe været særligt tæt, hvorfor en anden løsning blev fundet på alle andre Nohab lok.

To gange MV

af Tramways.dk, 20/1 2011, 15:07 (4843 dage siden) @ Georg Schmidt

Jeg kom til at tænke på; køremænd er vel et rent s-banefænomen, ikke?
(-Jeg vil altid associere køremænd til manuelle koblingsprocedurer, da jeg første gang hørte om sådanne, engang jeg var med min far på arbejde, og "vi" var ved at blive forsinkede fra Klampenborg, fordi en køremand, der skulle komme med et ekstra sæt 2G'er, ikke kom til tiden, og han skulle stå og rode nede mellem togsættene (Ellers iøvrigt meget spændende, for en lille dreng, der er med far på job, hehe :-D ))

To gange MV

af Georg Schmidt, Højbjerg, 20/1 2011, 15:35 (4843 dage siden) @ Tramways.dk

Ja, køremænd forbinder jeg også med S-tog. I Århus hed de forrangister, i Esbjerg f.eks hed de maskinledsagere. Det er mandfolkearbejde at koble sådan 2 krabater,f. eks.om vinteren hvor det hele kunne ligne en isklump . Det så altid så let ud, når de erfarne med de store overarme klarede denne lille opgave.

Vh
Georg

To gange MV

af KimC, 20/1 2011, 16:45 (4843 dage siden) @ Georg Schmidt

To MV gik tidligere under betegnelsen "Århus MZ", vist fordi de tilsammen kunne yde ca det samme som en MZ for et godstog.

To gange MV

af Georg Schmidt, Højbjerg, 20/1 2011, 19:27 (4842 dage siden) @ KimC

Hej MimC: hhr Også hørt den,

Vh Georg

To gange MV

af Peter H, Nærum, 21/1 2011, 11:14 (4842 dage siden) @ KimC

Hej

Haha..ja, det passer jo fint med at Mv'erne havde en topydelse på ca 1650hk med deres B-motor. 2 gange 1650 = 3300hk:-)

Hilsen
Peter

Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift
Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift

Læs i denne artikel om forhistorien, bygningen, godkendelsen og ibrugtagningen af nye Siemens Desiro togsæt til DSB i 2002. Tekst og billeder er af DSB´s projektleder for litra MQ Hans Werner Hansen.

Læs mere

Jernbanebøger

Med jernbane gennem hverdag og arbejde

Med jernbane gennem hverdag og arbejde. Pris 250 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak