Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nordbanen for først normalt drift ultimo 2011

af Ove Nygaard @, Fredericia, 21/1 2011, 10:58 (4842 dage siden) @ kristian jakobsen

Hej Kristian.

Det er nok Nordvestbanen, der er tale om. Men ellers er det træls, at en sådan brand (påsat?) kan genere togtrafikken i lang tid. Det siger lidt om banedriftens sårbarhed.

Bedste hilsener

Ove

Nordbanen for først normalt drift ultimo 2011

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 21/1 2011, 12:36 (4842 dage siden) @ kristian jakobsen

- Jå jamen det er da altid bedre end at skulle vente til 2015 hvor dobbeltsporet vil være færdigt, jeg frygtede nemlig at man udskød reetableringen indtil da, da der nok skal laves om på signal-systemerne til den tid også.

Men et eller andet sted så anede det mig at det var der hunden ligger begravet, jeg havde det nemlig på fornemmeren at det ikke kunne reddes noget af det.

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Nordvestbanen for først normalt drift ultimo 2011

af Reinholdt ⌂, Lindved, nærområde ovk. 19 Od-Svg, 21/1 2011, 13:22 (4841 dage siden) @ mhv_vsvt

Det forlyder at der skal fjernes en hel del PU'er og spsk. Bombardier er ved at projektere et 72 anlæg. Der er absolut ikke noget tilbage fra det gamle anlæg, der var et 64 anlæg. Lige nu duer spsk. 01, 03 og 06 og sporisolationerne i sp. 2 og 3, men der er ikke mulighed for at stille togvej på stationen.

--
Reinholdt
Signalmontør

Nordvestbanen for først normalt drift ultimo 2011

af Allan Støvring-Nielsen, 21/1 2011, 15:50 (4841 dage siden) @ Reinholdt

Sporskifte 16 er også sat i drift, så togene kan faktisk (næsten) krydse i Holbæk. I praksis holder man tog fra Roskilde ved I signalet i 2. hovedspor, indtil toget mod Roskilde er afgået fra spor 3 til 1. hovedspor, og krydser så op mod Kalundborg i spor 3. Men tingene tager selvfølgelig længere tid ved ind og udrangering!

mvh, Allan

Nordvestbanen for først normalt drift ultimo 2011

af Svend, 21/1 2011, 15:51 (4841 dage siden) @ Reinholdt

Sporanlægget i Holbæk var vist også dimensioneret efter en anden trafik, end der afvikles i dag. En vis indskrænkning af signal- og sporanlægget er vel derfor ikke utænkelig?

Det interessante er, at en brand i noget Regionstog-materiel ødelægger Banedanmarks relæhus (og dermed hele sikringanlægget). Staten/Banedanmark er "selvforsikret" (læs ikke forsikret) og skal derfor have penge stillet til rådighed for opbygning af et helt nyt sikringsanlæg - meget dyrt og ikke noget der sker pr automatik. Anlægget projekteres så udførelsen bliver så billig - og dermed skrabet - som mulig. Om det bliver for skrabet kan vi så diskutere i den kommende tid. Regionstog, altså skadevolderen, er forsikret og får derfor udbetalt forsikringssum for det udbrændte materiel, mens skadelidte - staten - står med håret i postkassen. At materiellet alligevel skulle have været afhændet, er sagen underordnet - men jeg kan ikke forestille mig at Regionstog har sat penge til på branden ........:-|

--
Svend

Nordvestbanen for først normalt drift ultimo 2011

af Allan Støvring-Nielsen, 22/1 2011, 02:41 (4841 dage siden) @ Svend

men jeg kan ikke forestille mig at Regionstog har sat penge til på branden ........

Det tror jeg nu nok de har. For de har mistet rigtig mange rejsende pga dårlige overgangstider med nødkøreplanen!

Allan

Nordvestbanen for først normalt drift ultimo 2011

af Svend, 22/1 2011, 03:49 (4841 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Det kan du have ret i. Jeg tænkte mere på de materielle skader.

--
Svend

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak