Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Billeder fra Bangkok banegård. (Generelt)

af OLL, Ballerup, 9/4 2014, 00:21 (3642 dage siden)

Jeg har været i Thailand i to ugers tid, og i mine sidste dage nåede jeg at besøge Bangkok's banegård. Banegården er en sækbanegård og samtlige store tog ender i Bangkok og kører så videre til deres destinationer, dvs. at skal man f.eks. fra Udon Thani (hvor jeg var i starten) til Phuket skal du først ind og vende ved Bangkok.

Billederne er måske ikke de aller bedste, da de er blevet taget med min mobil (Nokia Lumia 920).

[image]
[image][image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]


Kiggede efter No. 601, da jeg havde fået at vide af en lokal at den skulle have holdt til nær Bangkok station, men efter kilder på nettet ser det ud til at den nok nærmere holder oppe ved et depot i Chiang Mei regionen, hvilket var langt fra hvor jeg var :-( Har flere billeder, hvis det er :-)

Mvh. Oliver

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup

Billeder fra Bangkok banegård.

af thomash, 9/4 2014, 07:52 (3641 dage siden) @ OLL

Billederne er måske ikke de aller bedste, da de er blevet taget med min mobil (Nokia Lumia 920).

Jeg siger også tak for kigget. Det er altid spændende at se billeder fra andre steder i verden, hvor man ikke "bare" lige tager på togtur. :)

Jeg synes billederne er rigtige gode, og bedre end hvad ser andre gange, hvor folk har brugt mere end en mobiltelefon! :) Billederens kvalitet er ikke altid lig med hvor godt udstyr man bruger, men i høj grad også fotografens evner.. :)

--
Mvh
Thomas
https://railphotos.eu
[image][image]

Billeder fra Bangkok banegård. (2)

af OLL, Ballerup, 9/4 2014, 12:28 (3641 dage siden) @ thomash

Jeg siger tak for de pæne ord!

[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
De har en afgangs mester!
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
Tror det er en anden betegnelse for ren bagagevogn?
[image]
[image]
[image]
[image]
Reparationer foregår på perronen :-P
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]

Mvh. Oliver

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup

Billeder fra Bangkok banegård. (2)

af UTJ, 9/4 2014, 13:15 (3641 dage siden) @ OLL

Fine informative billeder - absolut ikke noget at undskylde.

Det ser ud som om der er vacuumbremse på en hel del af materiellet.

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak