Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB bygger Metro ( en Bt grinner)

af Allan T, 16/4 2014, 12:38 (3662 dage siden) @ lars madsen

Ak ja. Journalisterne lærer nok aldrig, at DSB, BaneDk, Metro, lokalbaner og Arriva m m er selvstændige virksomheder og blander det hele sammen.
Og det gælder både TV, aviser og netaviser.

DSB bygger Metro ( en Bt grinner)

af Lars Kongshøj, 16/4 2014, 14:27 (3662 dage siden) @ Allan T

Ak ja. Journalisterne lærer nok aldrig, at DSB, BaneDk, Metro, lokalbaner og Arriva m m er selvstændige virksomheder og blander det hele sammen.
Og det gælder både TV, aviser og netaviser.

Journalisterne på BT og EB er slemme, men sidstnævntes debatforum er værre, hvis et fly falder ned på Lufthavnens metrostation vil det være DSB's fejl. Sidst set da et engelsk skib påsejlede og beskadigede Storstrømsbroen - reaktionen fra visse DSB-hadere: DSB kan aldrig få togene til at at køre, privatiser lortet. Jeg synes at man skal tilbyde Arriva en kontrakt om at at stå klar til at køre over broer der bliver lukket, så kan vi se hvordan de klarer den. Men nogle ingeniørtropper kan vel hurtigt bygge en ny bro.

Ironi kan forekomme - og god påske - Lars ;-)

DSB bygger Metro ( en Bt grinner)

af Niels Munch, 16/4 2014, 14:52 (3662 dage siden) @ Lars Kongshøj

Sidst set da et engelsk skib påsejlede og beskadigede Storstrømsbroen - reaktionen fra visse DSB-hadere: DSB kan aldrig få togene til at at køre, privatiser lortet.

Var det den 27.10.2011, da en coaster under Bahama-flag stødte en skal af en bropille? På det tidspunkt var Storstrømsbroen i forvejen lukket for togtrafik af Banedanmark, medens de undersgøte hele broen for aldersbetingede revnedannelser.

Hvis ja, er du næppe mere præcis end de journalister, du klandrer ;-) . Det kan jeg så grine lidt over.

Det gjorde jeg også forleden morgen, da DR2's kvindelige nyhedsvært fik kaldt den aktuelt beskadigede Masnedsundbro for Mads Nedø-broen, udtalt som for- og efternavn med tryk på "Ned". Hun blev korrekset via øresneglen og fik det rettet til Masnedøbroen. Ham i sneglen var altså heller ikke for klog .....

V.h.
Niels

DSB bygger Metro ( en Bt grinner)

af Lars Kongshøj, 16/4 2014, 15:22 (3662 dage siden) @ Niels Munch

Sidst set da et engelsk skib påsejlede og beskadigede Storstrømsbroen - reaktionen fra visse DSB-hadere: DSB kan aldrig få togene til at at køre, privatiser lortet.


Var det den 27.10.2011, da en coaster under Bahama-flag stødte en skal af en bropille? På det tidspunkt var Storstrømsbroen i forvejen lukket for togtrafik af Banedanmark, medens de undersgøte hele broen for aldersbetingede revnedannelser.

Hvis ja, er du næppe mere præcis end de journalister, du klandrer ;-) . Det kan jeg så grine lidt over.

Det gjorde jeg også forleden morgen, da DR2's kvindelige nyhedsvært fik kaldt den aktuelt beskadigede Masnedsundbro for Mads Nedø-broen, udtalt som for- og efternavn med tryk på "Ned". Hun blev korrekset via øresneglen og fik det rettet til Masnedøbroen. Ham i sneglen var altså heller ikke for klog .....

V.h.
Niels

Ja, man kan også begynde at snakke om at det hedder Vestbroen, når Storebæltsbroen bliver påsejlet ift. togtrafik, Det synes jeg ikke giver mening. Mvh. Lars

Avatar

DSB bygger Metro ( en Bt grinner)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 16/4 2014, 23:15 (3661 dage siden) @ Niels Munch

Det gjorde jeg også forleden morgen, da DR2's kvindelige nyhedsvært fik kaldt den aktuelt beskadigede Masnedsundbro for Mads Nedø-broen, udtalt som for- og efternavn med tryk på "Ned". Hun blev korrekset via øresneglen og fik det rettet til Masnedøbroen. Ham i sneglen var altså heller ikke for klog .....

Hverken Studieværten eller "hami sneglen" skalnu klandres her, for de sidder med samme manuskript (tekst på teleprmpteren).
Den der skalklandres er den der har skrevet teksten og det behøver ikke at være nogen af de to.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

DSB bygger Metro ( en Bt grinner)

af Niels Munch, 16/4 2014, 23:48 (3661 dage siden) @ Michael Deichmann

Jeg grinede blot ad dem, Michael, jeg klandrede ikke .....

V.h.
Niels

DSB bygger Metro ( en Bt grinner)

af Niels Bak, 17/4 2014, 09:02 (3661 dage siden) @ Michael Deichmann

Tja - de kan jo have fået det forkerte bronavn fra Banedanmark, der i den første af deres pressemeddelelser om sagen kaldte den Masnedøbroen...

Inden det bliver alt for mavesurt, så vil jeg nu også lige indskyde, at det ikke er verdens alvorligste fejl der er smuttet igenemn her. Broer er ofte opkaldt enten efter det farvand de fører over eller efter det de fører "over til", især når dette er en mindre ø, og der er næppe nogen, der har været i tvivl om hvilken bro det handler om. Og ind i mellem er det også det, de bliver kaldt i folkemunde, selv om de officielt hedder noget andet (eks. Mønbroen/Dronning Alexandrines Bro).

DSB bygger Metro ( en Bt grinner)

af KimC, 16/4 2014, 15:32 (3662 dage siden) @ Allan T

Ak ja. Journalisterne lærer nok aldrig, at DSB, BaneDk, Metro, lokalbaner og Arriva m m er selvstændige virksomheder og blander det hele sammen.
Og det gælder både TV, aviser og netaviser.

Åhr, projektyringen som sådan; det meget kaos omkring byggeriet og forsinkelsen kunne da godt tyde på at DSB var involveret.:-P

Avatar

DSB bygger Metro ( en Bt grinner)

af Erik H, Frederikssund, 16/4 2014, 20:09 (3661 dage siden) @ Allan T

DSB og Banedanmark ved heller ikke hvad der tilhører hvem. Her taler jeg om arealer, i dette tilfælde Midtbanegraven syd for Frederikssund Station. For en del år siden blev dette areal udlejet af DSB til Frederikssund Kommune. I forbindelse med anlægget af dobbeltsporet til Frederikksund blev denne banegrav anvendt til til- og fra kørsel af materialer på lastbiler. Herefter overtog DSB arealet, og siden har det bare ligget hen over ligner mest en urskov. I marts 2014 kom dog et firma og fældede nogle af træerne, men lod stubbene stå. Jeg henvendte mig til DSB da er et offentligt græsareal hvor der stikker træstubbe op. DSB sagde at det er Banedanmarks der ejer arealet, men i dag modtog jeg en mail hvori det frem går at det er DSB.
Dette eksempel viser meget godt at den ene ikke ved hvad den anden laver:-|
Så det er ikke kun medierne der roder rundt i tingene.
Billedet viser arealet hvor træstubbene stikker op.

God påske

Mvh.
Erik H


[image]

--
Erik H
[image] [image]

DSB bygger Metro ( en Bt grinner)

af Niels Munch, 16/4 2014, 22:00 (3661 dage siden) @ Erik H

Dette eksempel viser meget godt at den ene ikke ved hvad den anden laver:-|

Det er værre, når en part ikke ved, hvad den selv laver .....

[image]
Niels

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak