Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC Færgerne (Generelt)

af Peter F, 23/4 2014, 14:26 (3627 dage siden)

God eftermiddag,

Jeg har kastet mig over et lille projekt, nemlig at lave en af IC færgerne i model. De er desværre fra en tid hvor jeg kun var en ganske ung dreng, så har kun hva jeg kan finde på nettet at gå efter. Jeg har fundet nogle højt opløste tegninger på http://www.dfhs.dk/ af de forskellige dæk og en side tegning.

Men jeg syntes desværre ikke det er nok, og vil gerne lave en ordenlig model. Er der derfor nogen der ligger inde med noget materiale, i form af tegninger, billeder eller andet ? Jeg kan forstå at de bedste ville være at komme i besidelse af et såkaldt spanderids.

Og så til noget af det mere tekniske. Jeg har siddet og set alle de Youtube videoer jeg har kunne finde, og det ser ud til at de altid anløb med bov'en mod lejet ? Syntes ellers at kunne se den også har port agter ?

På forhånd mange tak.

IC Færgerne

af Coenen-Bache, 23/4 2014, 15:49 (3627 dage siden) @ Coenen-Bache

Og ja, de svejede altid når de lagde fra land, og lagde til med stævnen først i den anden ende.

IC Færgerne

af Johnni, 23/4 2014, 20:39 (3627 dage siden) @ Peter F

Jeg havde også en idé om at lave sådan en svend en gang (blev dog aldrig færdig).
Jeg kontaktede Scanlines (som ejer færgerne (Frederik og Joachim) i dag) og spurgte pænt om jeg måtte købe nogle tegninger af færgen.
Få dage senere lå komplet sæt tegninger (fra siden og alle vogndæk) i postkassen uden at de ønskede nogen form for betaling. Ved selvfølgelig ikke om dette kan lade sig gøre længere, men det er da et forsøg værd.
Mine tegninger ligger nok et sted endnu. Hvis jeg kan finde dem kan du overtage dem.

Johnni

Avatar

IC Færgerne

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 23/4 2014, 21:26 (3627 dage siden) @ Peter F

Jeg har kastet mig over et lille projekt, nemlig at lave en af IC færgerne i model. De er desværre fra en tid hvor jeg kun var en ganske ung dreng, så har kun hva jeg kan finde på nettet at gå efter. Jeg har fundet nogle højt opløste tegninger på http://www.dfhs.dk/ af de forskellige dæk og en side tegning.

Men jeg syntes desværre ikke det er nok, og vil gerne lave en ordenlig model. Er der derfor nogen der ligger inde med noget materiale, i form af tegninger, billeder eller andet ? Jeg kan forstå at de bedste ville være at komme i besidelse af et såkaldt spanderids.

Signalposten 1981/4
Signalposten 1983/1

--
[image]

IC Færgerne

af Niklas Bygdestam, 23/4 2014, 23:17 (3627 dage siden) @ Peter F

Men vilka IC-färjor är det som ingår i projektet? Är det de äldre, dvs M/S Dronning Margrethe II och M/S Prins Henrik? Eller är det de lite modernare, dvs M/S Dronning Ingrid, M/S Prins Joachim och M/S Kronprins Frederik?

--
Niklas Bygdestam
[image]

IC Færgerne

af Peter F, 24/4 2014, 14:16 (3626 dage siden) @ Niklas Bygdestam

Mange tak for alle svar, de omtalte og henviste tegninger er de samme jeg fandt på hjemmesiden jeg før omtalte...

DSB R947

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak