Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MS lyntoget (Generelt)

af Erling Pedersen, 23/4 2014, 20:00 (3648 dage siden)

Hej venner.
Skal det forstås sådan at MS lyntoget nu er komplet istandsat.

Jeg kan se af jeres fine film de kører ud på Havnesporet og høre af kontroltonen de trykker tilbage, hvorfor, gider de ikke skifte førerrum, det er da en kort gåtur ?

For mig lyder det kun som om forreste maskinanlæg (to dieselmotorer) er i gang,længe har der været Dynamoer problemer på to motorer!

Så kører de som jeg gætter kun med den ene motorvogn og den anden er stadig død (uden dnamoer) eller er den komplet og alle motorer samt dynamoer i orden ?

Har Museumstog en vision om hvornår der skal monteres ATC og godkendelsen finde sted ?

De bedste hilsner Erling Pedersen.

Avatar

MS lyntoget

af Erik, My 1 2 87 ⌂, Odense, 23/4 2014, 21:40 (3648 dage siden) @ Erling Pedersen

Jeg fik en snak med personalet i påsken. Der er ikke planer om ATC - det bliver ganske enkelt for dyrt. Til gengæld håber man på, at kørsel med MS på Gedserbanen kan blive en realitet.

--
Hilsen Erik
www.my1287.dk

MS lyntoget og ATC

af Rask Ingemann Lambertsen, 23/4 2014, 22:17 (3648 dage siden) @ Erik, My 1 2 87

Erling Pedersen skrev onsdag 23. april, 2014, 20:00:

Har Museumstog en vision om hvornår der skal monteres ATC og godkendelsen finde sted ?

Erik, My 1 2 87 ⌂ @, Odense skrev onsdag 23. april, 2014, 21:40:

Jeg fik en snak med personalet i påsken. Der er ikke planer om ATC - det bliver ganske enkelt for dyrt. Til gengæld håber man på, at kørsel med MS på Gedserbanen kan blive en realitet.

En skam, for det her ligner ellers et tilløb til at montere ATC på MS 402:
[image][image]

Men kørsel på Gedserbanen lyder godt, for det ville være synd, hvis MS-sættet kun skulle køre på den stump af havnebanen, der er tilbage i Odense.

Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

Avatar

MS lyntoget

af jhcn, Århus, 24/4 2014, 07:47 (3647 dage siden) @ Erling Pedersen

Har Museumstog en vision om hvornår der skal monteres ATC og godkendelsen finde sted ?

Museet skriver selv dette på Facebook:
Danmarks Jernbanemuseum: Toget har gennemgået en totalrenovering, og derfor skal det godkendes som et nyt tog. Vi er ikke færdige med den godkendelsesproces endnu, og derfor må det ikke køre på det normale skinnenet.

Og her er deres svar fra samme sted angående håbet om at få monteret ATC:
Danmarks Jernbanemuseum: Det håber vi sandelig også - andet kan vi ikke rigtig sige på nuværende

Jeg tror selv at det kunne blive et dyrt projekt, men man har vel lov at håbe!

--
Henrik
[image]

MS lyntoget

af Gæst, 24/4 2014, 13:33 (3647 dage siden) @ jhcn

Det vil da være spild af penge at installere ATC. Det bliver jo snart erstattet af ETCS.

Mvh

MS lyntoget

af fkm ⌂, Næstved, 24/4 2014, 22:43 (3647 dage siden) @ Erling Pedersen

Da jeg var der ovre i søndags, kørte motorerne i begge togsæt

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak