Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Rygning på banen verboten ! (Generelt)

af Per Hauberg, 18/7 2014, 23:57 (3569 dage siden)

Det var på høje tid, man fik udvidet rygeforbuddet.
Se blot, hvilket besvær, den arme lokofører har med at finde vej til Bloksbjerg, bare fordi en flok hensynsløse nikotinvrag er gået i skjul blandt træerne for at dyrke deres sygelige trang ! :-D

Goetheweg, Brocken, 23.6.2014 ©ph

Avatar

Rygning på banen verboten !

af Gert, Aalborg, 19/7 2014, 00:34 (3569 dage siden) @ Per Hauberg

skulle der ikke være et link?

Gert

Rygning på banen verboten !

af Johnni, 19/7 2014, 07:05 (3569 dage siden) @ Gert

skulle der ikke være et link?

Gert

Prøver lige at hjælpe:

[image]

Johnni

Avatar

Rygning på banen verboten !

af Per Hauberg, 19/7 2014, 09:47 (3569 dage siden) @ Johnni

Ja - se selv - toget var blevet flere timer forsinket på grund af kørsel på sigt på helt urimelige vilkår. -Tak for assistancen. Gud ved, hvor det billede var blevet af....

Avatar

Rygning på banen verboten !

af Per Hauberg, 19/7 2014, 09:50 (3569 dage siden) @ Per Hauberg

Så ta'r vi et ekstranummer: Afgang Drei Annen Hohne 23.06.14 ©pH
232 - det er ellers den, der får skyld for at være dårlig til at lave damp...

[image]

Rygning på banen verboten !

af Johnni, 19/7 2014, 12:39 (3568 dage siden) @ Per Hauberg

Ja, det er svære forhold at køre under - er heller ikke selv den allerstørste fan af cigaretrøg...

Men se det fra den lyse side - det er jo trods alt rygerne der laver toge (tåge) :-P

Johnni

Rygning på banen verboten !

af Lars Kongshøj, 20/7 2014, 00:34 (3568 dage siden) @ Per Hauberg

Det var på høje tid, man fik udvidet rygeforbuddet.
Se blot, hvilket besvær, den arme lokofører har med at finde vej til Bloksbjerg, bare

Korrekt tysk er vel: Rauchen ist auf dem Bahnsteig nicht zugestattet?

Alt der ikke er tilladt er jo forbudt.

Rygning på banen verboten !

af Kørt på gulvet, 21/7 2014, 10:21 (3567 dage siden) @ Lars Kongshøj

Korrekt tysk er ikke lige min stil, desværre Lars.
Jeg kan klare mig igennem på tur gennem landet, men deres grammatik og min logiske sans har jævnlige konflikter. -Men du har helt sikkert ret :-)

I øvrigt har jeg slet ikke på årets tur gennem Tyskland lagt mærke til, om DB fortsat har deres "gule firkant" på perronerne til udstilling af rygere. -Har nogen styr på det ?

[image]

vh

Per Hauberg

Rygning på banen verboten !

af Flemming Jakielski, Rødovre, 21/7 2014, 10:36 (3567 dage siden) @ Kørt på gulvet

Jo det har tyskerne. Jeg så det i maj i år og det virker fint alle vegne. Derfor bør DSB overveje at kigge lidt på dette system.

Flemming J

Korrekt tysk er ikke lige min stil, desværre Lars.
Jeg kan klare mig igennem på tur gennem landet, men deres grammatik og min logiske sans har jævnlige konflikter. -Men du har helt sikkert ret :-)

I øvrigt har jeg slet ikke på årets tur gennem Tyskland lagt mærke til, om DB fortsat har deres "gule firkant" på perronerne til udstilling af rygere. -Har nogen styr på det ?

[image]

vh

Per Hauberg

Rygning på banen verboten !

af Kuscheltier58, Generelt, 21/7 2014, 10:57 (3567 dage siden) @ Lars Kongshøj

OOOHHH igen dejlig skoletysk;-)!! Tillader mig at rette : Das Rauchen auf dem Bahnsteig ist nicht gestattet / zugelasen. Selv tyskerne kløjs i det med gramatiken.:-D

Rygning på banen verboten !

af Svend, 21/7 2014, 11:05 (3567 dage siden) @ Kuscheltier58

OOOHHH igen dejlig skoletysk;-)!! Tillader mig at rette : Das Rauchen auf dem Bahnsteig ist nicht gestattet / zugelasen. Selv tyskerne kløjs i det med gramatiken.:-D

... zugelassen ;-) :-D

men gestattet er nok det korrekte udtryk :-)

--
Svend

Rygning på banen verboten !

af KimC, 21/7 2014, 11:34 (3567 dage siden) @ Svend

men gestattet er nok det korrekte udtryk :-)

Man kunne også bruge erlaubt.

Avatar

Rygning på banen verboten !

af Per Hauberg, 21/7 2014, 13:09 (3566 dage siden) @ KimC

Jeg er heldigvis ikke-ryger, så jeg nyder selvfølgelig rent egoistisk de røgfri områder; men ja - den gule firkant havde været en mere human løsning overfor kunderne.

I min egen lille bix er der tilpas lavloftet, til at selv rygerne synes, det er godt her er blevet røgfrit. -Til gengæld har jeg ofret et nyt halvtag over "ryger-afdelingen", så de tobakshungrende publikummer ikke skal stå ihverken regn eller bagende sol, når de skal ha' deres fix før to timers afholdenhed. Man skulle måske overveje at anlægge en gul stribe.. ;-)

[image]

Rygning på banen verboten !

af Lars Kongshøj, 22/7 2014, 16:51 (3565 dage siden) @ Per Hauberg

Jeg er heldigvis ikke-ryger, så jeg nyder selvfølgelig rent egoistisk de røgfri områder; men ja - den gule firkant havde været en mere human løsning overfor kunderne.

I min egen lille bix er der tilpas lavloftet, til at selv rygerne synes, det er godt her er blevet røgfrit. -Til gengæld har jeg ofret et nyt halvtag over "ryger-afdelingen", så de tobakshungrende publikummer ikke skal stå ihverken regn eller bagende sol, når de skal ha' deres fix før to timers afholdenhed. Man skulle måske overveje at anlægge en gul stribe.. ;-)

[image]

Facebook har en "Synes godt om"-knap - jeg kunne ikke finde jernbanen.dk's "Brækker mig af grin"-knap.

Men: Søg kommunen om tilladelse til male gule striber, opsætte pigtrådshegn og skilte med de gamle firser-ic-piktogrammer med "flasker må ikke kastes ud ad vinduet". ;-)

God sommer fra Lars

Avatar

Rygning på banen verboten !

af Per Hauberg, 22/7 2014, 23:55 (3565 dage siden) @ Lars Kongshøj

Tak, Lars

Mit indgangsparti ligger heldigvis tilbagetrukket på egen matrikel, så jeg skal ikke engang spørge på rådhuset. -Så nu tror jeg nok, toget kører. Og Bondebahnernes skilt skulle vel ikke være alverden svært at eftergøre. Spørgsmålet er, om man ikke i den sammenhæng bør gør teksten tilgængeligt for et internationalt publikum. Jeg nedsænker en tænkegruppe.

Netop hjemvendt fra Tjekkiet, hvor størsteparten af befolkningen, inklusive jernbanernes kørende personale enten ikke magter - eller ønsker at tale andre sprog end deres eget. Det er jeg fuldt opmærksom på, der ligger en historisk betinget stædighed til grund for; men når de på anden anden side er så forhippede, som tilfældet er, på at hale turisternes penge op ad lommerne, kunne man overveje med starte på den side i ordbogen, hvor der står "service".

Rygning på banen verboten !

af Svend, 21/7 2014, 13:54 (3566 dage siden) @ KimC

Man kunne også bruge erlaubt.

Enig :-)
Men det er vist gradsforskelle vi taler om på vej hen mod "verboten"

--
Svend

Rygning på banen verboten !

af Kuscheltier58, Generelt, 21/7 2014, 14:25 (3566 dage siden) @ Svend

Var det så dagens tysktime;-) Skulle ikke undre mig om der kom mange flere timer med tyske værber.:-D

Rygning på banen verboten !

af KimC, 22/7 2014, 06:15 (3566 dage siden) @ Kuscheltier58

Var det så dagens tysktime;-) Skulle ikke undre mig om der kom mange flere timer med tyske værber.:-D

Vi kan godt tage lidt mere tysktime. Min tysklærers tysk var som Holbergs dansk. Hvis nogen af os brugte det tysk i Tyskland, ville risikoen for at havne i en "Klapsmühle" være overhængende. Men hvis man alligevel tager chancen, burde budskabet på Holberg-tysk være:

"Seiet so freundlich das Ihr hier auf dem Steige des Bahnes nicht rauchet"

Den venlige nu-tyske udgave

"Bitte nich auf dem Bahnsteig rauchen"


DDR udgaven

"Rauchen auf dem Bahnsteig ist nur Parteifunktionäre des SED erlaubt."
-signeret: "Im Name des Volkes, Erich Honecker"

Den brutale:

"WER HIER RAUCHT WIRD SOFORT ERSCHOSSEN!"
- signeret A. Hitler

Svenska-lok
Billige jernbane T-shirts


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak