Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Defraudanternes Fjende Nr 1 (Generelt)

af Per Hauberg, 22/7 2014, 02:35 (3559 dage siden)

Bare fordi, der ikke kan samles overgang til Zittauer'ens skov(turs)vogn, skal dem ovre i de andre kareter nu ikke regne med at slippe med uden billettering...

[image]

[image]

[image]

Defraudanternes Fjende Nr 1

af KimC, 22/7 2014, 06:21 (3559 dage siden) @ Per Hauberg

Hvis du mailer de billeder til Trafikstyrelsen får de kollektivt hjertestop.

Jeg kommer til at tænke på Ernest Borgnine som "Shack" der nok skal få at i de der defraudanter, i den flotte film.

Defraudanternes Fjende Nr 1

af Kuscheltier58, Generelt, 22/7 2014, 07:10 (3559 dage siden) @ KimC

For en del år tilbage kunne man se denne manøvre på en veteranbane i Jylland. Håber at der er strammet op omkring sikkerheden der.

Avatar

Defraudanternes Fjende Nr 1

af Per Hauberg, 22/7 2014, 10:12 (3559 dage siden) @ KimC

-men den unge dame her anvender ikke jernkæde eller andre våben til inddrivelse af billetpengene. -Jeg så for øvrigt heller ikke noget til Lee Marvin, så mon ikke der trods alt hersker rolige tilstande i Zittauerbjergene....

"Må jeg se kort og billetter, tak" - Kundebetjening med et smil :-)
(Screendump fra "Jernbanens Hårde Drenge")

[image]

Defraudanternes Fjende Nr 1

af Lue., 22/7 2014, 10:53 (3559 dage siden) @ Per Hauberg

Hej.

Forøvrigt en rigtig god film, den måtte de gerne tage og genudsende. Jeg har ledt efter den mange steder men det er ikke lykkes mig at finde den nogen steder.

Avatar

Defraudanternes Fjende Nr 1

af Per Hauberg, 22/7 2014, 11:02 (3559 dage siden) @ Lue.

De sidste par gange, jeg havde den på lærredet, var der ikke meget interesse for den. Det er i hvert fald stensikkert, det bliver ikke i nogen dansk biograf, du får fornøjelsen. -Det var ellers en fornøjelse dengang....
DVD eller BluRay er det aldrig lykkedes mig at finde, men jeg er lige ved at tro, jeg på et tidspunkt har haft den i udlejning på VHS.

Avatar

Defraudanternes Fjende Nr 1

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 23/7 2014, 18:59 (3558 dage siden) @ Per Hauberg

/Dream on
Der burda da være basis for en jernbanetur med veterantog til Malling, se filmen og så retur.
/dream off

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Defraudanternes Fjende Nr 1

af KimC, 24/7 2014, 06:49 (3557 dage siden) @ Michael Deichmann

/Dream on
Der burda da være basis for en jernbanetur med veterantog til Malling, se filmen og så retur.
/dream off

Det må kunne arrangeres i samarbejde med DSB som sikkert vil synes at filmen egner sig glimrende som undervisningsmateriale ved uddannelse af togrevisorer.

Defraudanternes Fjende Nr 1

af Kuscheltier58, Generelt, 24/7 2014, 19:57 (3557 dage siden) @ Michael Deichmann

Tror nok der skal være mere kød på benet for at jeg kommer til verdensnavlen Malling for at se filmen. Eks. veterantog + film + et arr. omkring jernbaner + spisning. SÅ KAN JEG GODT LOKKES!!!!;-)

Avatar

Jernbanefilm-komsammen ???

af Per Hauberg, 25/7 2014, 15:36 (3556 dage siden) @ Kuscheltier58

Der tales tydeligvis nu om to forskellige film, som den ene og den anden gerne vil se, og DSB skulle bruge i undervisningssammenhæng o.s.v.

For at gøre det kort, skal jeg meddele, at hverken LavineEkspressen eller Jernbanens Hårde Drenge findes mere i dansk distribution.

At lave et rendsammen engang, hvor vi kan få sat ansigter på hverandre og se hinandens film og billeder (og måske nogen andres...), er jeg såmænd mægtig med på, -og med tre spisesteder i hver sin kategori i Malling bliver forplejningen heller ikke noget problem.
Det vil nok være nødvendigt, at man stopper egen fremviser i bilen, hvis alle formater udi smalfilm, dias m.v. skal kunne vises.

Hvis nogen her i kredsen er tilstrækkeligt indenfor på Jernbanemuseet og hos andre udgivere af jernbanerelaterede film, kunne det da også være fest at få lov til at se sådant på det hvide lærred. Det nymodens biografudstyr er lokalt trimmet til også at kunne vise dvd og BluRay, om end dvd ikke altid er noget imponerende skue.

Eet er sikkert: det skal ikke være under de aktuelle klimatiske forhold :-)

Sig til !

Per

Defraudanternes Fjende Nr 1

af Kuscheltier58, Generelt, 22/7 2014, 11:12 (3559 dage siden) @ Lue.

Prøv Laserdisken i Princensgade i Aalborg

Avatar

Defraudanternes Fjende Nr 1

af Per Hauberg, 22/7 2014, 11:43 (3559 dage siden) @ Kuscheltier58

Ja - han har den - ovenikøbet med danske tekster - men kun dvd....

Defraudanternes Fjende Nr 1

af Kuscheltier58, Generelt, 22/7 2014, 12:19 (3559 dage siden) @ Per Hauberg

Hej Per Hauberg
Leder efter en film med Lee Marvin og Omar Sharif m. f. : Avalanch Express.
Hvilket filmselskab stod bag filmen?
Håber du er den rette mand til at hjælpe mig der!!;-)

Defraudanternes Fjende Nr 1

af KimC, 22/7 2014, 16:33 (3559 dage siden) @ Kuscheltier58

Hej Per Hauberg
Leder efter en film med Lee Marvin og Omar Sharif m. f. : Avalanch Express.
Hvilket filmselskab stod bag filmen?
Håber du er den rette mand til at hjælpe mig der!!;-)

Der er nogen filmbøf i den som er værd at lægge mærke til. En af dem er en helikopter der står på en fladvogn bagest i tget, således at stabsfolkene hurtigt kan få i luften om det skulle blive nødvendigt. Hvordan man vil gøre det under køreledninger melder historien intet om, de får ikke brug for helikopteren. En anden brøler er at lavinen flere gang eundervejs trækker sig tilbage, for igen at styrte ned over et mråde en ellers alerede havde besøgt. Det skæmmer lidt på en elllers god film.

Defraudanternes Fjende Nr 1

af Kuscheltier58, Generelt, 22/7 2014, 17:18 (3559 dage siden) @ KimC

De kører også med modeltog ved ikke om det er Roco eller MärklinNogen her der ved det??

Avatar

Defraudanternes Fjende Nr 1

af Per Hauberg, 22/7 2014, 19:42 (3559 dage siden) @ KimC

"Lavine-Ekspressen", som omtalte film meget passende kom til at hedde i Danmark, var bestemt ingen stor film - hverken underholdnings- kvalitets- eller pengemæssigt, så den har jeg valgt at glemme.
Dog fremgår det af et gulnet kartotekskort, at jeg har vist den i september 1980 - og at den på 3 dage blev set af 96 mennesker. Bestemt ikke noget at skrive hjem om.

Dansk udlejning: Panorama Film, som for længst er ophørt. -Internatinal distributør AVCO/Embassy Pictures, som ikke har været synlige på markedet de seneste tyve år. Jeg kan spore en videoudgivelse (VHS) sidst i firserne; men den er aldrig (ejheller i udlandet) markedsført på DVD, hvilket så bekræfter min erindring óm en lidet mindeværdig film. -Det går ofte galt, når der skal fremstilles jernbanedrama på film. Runaway Train og Cassandra-Broen var yderlige et par eksempler fra den ringe ende...

Defraudanternes Fjende Nr 1

af esni, Frederikssund, 23/7 2014, 22:03 (3558 dage siden) @ KimC

Hej Per Hauberg
Leder efter en film med Lee Marvin og Omar Sharif m. f. : Avalanch Express.
Hvilket filmselskab stod bag filmen?
Håber du er den rette mand til at hjælpe mig der!!;-)


Der er nogen filmbøf i den som er værd at lægge mærke til. En af dem er en helikopter der står på en fladvogn bagest i tget, således at stabsfolkene hurtigt kan få i luften om det skulle blive nødvendigt. Hvordan man vil gøre det under køreledninger melder historien intet om, de får ikke brug for helikopteren. En anden brøler er at lavinen flere gang eundervejs trækker sig tilbage, for igen at styrte ned over et mråde en ellers alerede havde besøgt. Det skæmmer lidt på en elllers god film.

Jeg har en vag ide om at have læst bogen engang (ca 1980) - jeg husker at jeg undrede mig over kombinationen af helikopter og køreledninger. Jeg tror endda at helikopteren kom ud at flyve i bogen.....

Defraudanternes Fjende Nr 1

af Carsten M, 22/7 2014, 10:58 (3559 dage siden) @ KimC

Hej Kim.

Ha ha det har du sikkert ret i, klubben blev lukket på stedet. For sådan noget kan
skrivebordsfolkene da ikke acceptere. Det er der jo ikke sendt 100 stk. papirer ind om og beskrevet om togpersonalet har lange ben nok til at nå over. Om der er ekstra skrudsikkert på trinnene m.m.

Defraudanternes Fjende Nr 1

af Niels Munch, 22/7 2014, 11:05 (3559 dage siden) @ Carsten M

Om der er ekstra skrudsikkert på trinnene m.m.

Næppe nødvendigt, så længe hun bruger benklæder.

M.v.h.
Niels

Avatar

Defraudanternes Fjende Nr 1

af Ove Nygaard, 22/7 2014, 12:53 (3559 dage siden) @ Niels Munch

Om der er ekstra skrudsikkert på trinnene m.m.


Næppe nødvendigt, så længe hun bruger benklæder.

M.v.h.
Niels

Hej Niels og øvrige "muntre" bidragsydere til Per's oplevelser udenlands!

Det er som at se Johnna Steincke, Odderbanen, i hendes "velmagtsdage" og dem havde hun mange af - er jeg sikker på Per af Malling vil bekræfte. ;-)

Bedste hilsener

Ove af Erritsø:-D

Avatar

Defraudanternes Fjende Nr 1

af Per Hauberg, 22/7 2014, 19:30 (3559 dage siden) @ Ove Nygaard

[image]

:-)

Avatar

Defraudanternes Fjende Nr 1

af Ove Nygaard, 23/7 2014, 08:08 (3558 dage siden) @ Per Hauberg

[image]

:-)

Tak Per. Og til Niels. Bemærk benklæderne og den korrekte uniformering.;-)

Bedste hilsener

Over af Erritsø

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak