Bil på afveje (Generelt)
Der var vist nogen, der havdet set for mange actionfilm:
Skodsborg station:
http://ekstrabladet.dk/112/article4943644.ece
vh Kristian H. Sørensen
af EH6762, Birkerød, 30/7 2014, 11:47 (3557 dage siden)
Der var vist nogen, der havdet set for mange actionfilm:
Skodsborg station:
http://ekstrabladet.dk/112/article4943644.ece
vh Kristian H. Sørensen
af QpoX , 30/7 2014, 13:15 (3557 dage siden) @ EH6762
Nogen har vist set lidt for megt Dukes of Hazzard...
http://youtu.be/aHKwmwDQNjA
--
BjergBanen - Faare Station
af Lars Kongshøj, 30/7 2014, 13:33 (3557 dage siden) @ EH6762
Så er det nok slut med at låne fars bil
Men godt politiarbejde at lade en bil nå fra Nærum til Skodsborg uden at stoppe dem. Flot intelligens at køre ud på banen, især da der svjh. ikke er mulighed for at køre videre på den anden side. Men nu fik perronkanten sat en effektiv stopper. De skal forhåbentlig tillige have en bøde for at parkere til ulempe for trafikken.
af Gæst, 30/7 2014, 15:00 (3557 dage siden) @ Lars Kongshøj
Hørte i radioavisen at der ville gå flere timer med at fjerne bilen, pga. køreledningerne.
De kan da bare trække den op med en kranvogn, pyt med om bilen går i stykker, tusindvis af passagerers tid er mere værd end en bil.
af joendrup, 30/7 2014, 17:28 (3557 dage siden) @ Gæst
De kan da bare trække den op med en kranvogn, pyt med om bilen går i stykker, tusindvis af passagerers tid er mere værd end en bil.
Hvis man bare trækker i bilen, så ødelægger man sikkert perronkanten, så der skal nok en kran til, for at løfte bilen væk.
- Og man er godt dum, hvis man begynder at rumstere med en kran under en køreledning med 25.000 volt, uden at der er taget nogle sikkerhedsforanstaltninger.
Mvh. Anders
af Peter F, 30/7 2014, 18:13 (3557 dage siden) @ Gæst
De kan da bare trække den op med en kranvogn, pyt med om bilen går i stykker, tusindvis af passagerers tid er mere værd end en bil.
Nej, det er jo netop det de ikke kan - altså "bare" trække bilen op med en kranvogn. Der er ret skrappe sikkerhedsforanstaltninger, når man skal arbejde under køreledninger - og man kan ikke komme til at lave et lodret løft når de hænger der.
af esni, Frederikssund, 30/7 2014, 23:07 (3556 dage siden) @ Peter F
De kan da bare trække den op med en kranvogn, pyt med om bilen går i stykker, tusindvis af passagerers tid er mere værd end en bil.
Nej, det er jo netop det de ikke kan - altså "bare" trække bilen op med en kranvogn. Der er ret skrappe sikkerhedsforanstaltninger, når man skal arbejde under køreledninger - og man kan ikke komme til at lave et lodret løft når de hænger der.
Nu kunne man jo bruge andet til det lodrette løft,
Fx kunne man med 4 donkrafte, 2 korte bomme af træ og 2 værkstedsdeployere få bilvraget trillet hen til at sted, hvor man kunne trække vraget til siden uden at ødelægge noget.
Men det havde næppe været hurtigere, og det er i sidste ende sikkerhedslederen der bestemmer hvordan
af Michael Deichmann , Gribskov kommune, 30/7 2014, 19:04 (3557 dage siden) @ Gæst
Hørte i radioavisen at der ville gå flere timer med at fjerne bilen, pga. køreledningerne.
Når der nu alligevel ikke kører tog, er det så ikke bare et opkald til kommandoposten, så er strømmen taget af når diverse tog er nået til perron?
Hvor store sektioner er kørestrømsanlægget delt op i?
--
Venligst
Michael Deichmann
af UTJ, 30/7 2014, 19:13 (3557 dage siden) @ Michael Deichmann
Hørte i radioavisen at der ville gå flere timer med at fjerne bilen, pga. køreledningerne.
Når der nu alligevel ikke kører tog, er det så ikke bare et opkald til kommandoposten, så er strømmen taget af når diverse tog er nået til perron?Hvor store sektioner er kørestrømsanlægget delt op i?
Det ville man gøre på en landevej, men når det er jernbane skal der sikkert et overordentligt bureaukrati til herunder sikkerhedsplaner og muligvis projektering. Vel blot endnu et eksempel på at jernbanen helt af sig selv gør sig ukonkurrencedygtig.
af Preben, 30/7 2014, 20:50 (3557 dage siden) @ UTJ
Ja der skal da en del papir til.
I denne sag skal der en sikkerhedsplan til det er sikker og det kan hurtig fremskaffes
Så skal køreledningstjænesten kaldes ud og afbryde strømmen samt lave en joring på begge sider af arbejdsstedet.
Hvis der ikke er højde nok til at der kan arbejdes med kran så skal ledningen jo også ned.
Når så arbejdet er udført skal alt næsten gentages bare i omvent rekkefølge.
af Gæsten, 30/7 2014, 21:00 (3557 dage siden) @ Preben
Ja der skal da en del papir til.
I denne sag skal der en sikkerhedsplan til det er sikker
Tjek lige SR §§ 85 og 86 vedr. akut kørestrømsafbrydelse og sporspærring. Der er nu ikke ret meget papir involveret.
af Michael Deichmann , Gribskov kommune, 30/7 2014, 21:53 (3557 dage siden) @ Gæsten
Ja der skal da en del papir til.
I denne sag skal der en sikkerhedsplan til det er sikker
Tjek lige SR §§ 85 og 86 vedr. akut kørestrømsafbrydelse og sporspærring. Der er nu ikke ret meget papir involveret.
Præcis.
--
Venligst
Michael Deichmann
af caprani , København, 2/8 2014, 13:02 (3554 dage siden) @ Michael Deichmann
Det forklarer muligvis, hvorfor Tyskerne kan få en nedfalden køreledning, på en hovedstrækning, genophængt og trafikken genoptaget indenfor en times tid, mens vi.......
--
Bedste hilsner......
-Klaus
af Svend, 2/8 2014, 13:33 (3554 dage siden) @ caprani
Det forklarer muligvis, hvorfor Tyskerne kan få en nedfalden køreledning, på en hovedstrækning, genophængt og trafikken genoptaget indenfor en times tid, mens vi.......
Det passer ikke .... hvor har du hørt sådan noget sludder henne ?
--
Svend
af Svend, 2/8 2014, 13:36 (3554 dage siden) @ Gæsten
Ja der skal da en del papir til.
I denne sag skal der en sikkerhedsplan til det er sikker
Tjek lige SR §§ 85 og 86 vedr. akut kørestrømsafbrydelse og sporspærring. Der er nu ikke ret meget papir involveret.
...og det kan gå lynhurtigt. Mange lokale brandvæsener har selv jordingsudstyr med, så man kan gå i gang med redningsarbejdet forholdsvis hurtigt. Det største problem er nok at få fat i en kran "sådan lige her og nu".
--
Svend
af steenth, 30/7 2014, 21:59 (3557 dage siden) @ Preben
Ja der skal da en del papir til.
I denne sag skal der en sikkerhedsplan til det er sikker og det kan hurtig fremskaffes
Så skal køreledningstjænesten kaldes ud og afbryde strømmen samt lave en joring på begge sider af arbejdsstedet.
Jeg har set et billede fra stedet - det var brandfolk som foreslog jordringen.
Mvh
Steen
af esni, Frederikssund, 30/7 2014, 22:40 (3557 dage siden) @ steenth
Ja der skal da en del papir til.
I denne sag skal der en sikkerhedsplan til det er sikker og det kan hurtig fremskaffes
Så skal køreledningstjænesten kaldes ud og afbryde strømmen samt lave en joring på begge sider af arbejdsstedet.
Jeg har set et billede fra stedet - det var brandfolk som foreslog jordringen.Mvh
Steen
Brandfolk, der er uddannet i at sikre deres arbejdssted med foreskreven jording
af Jens Møller, København S, 31/7 2014, 00:38 (3556 dage siden) @ esni
Der har uden tvivl sikkert også været adskillige delegationer fra Miljøministeriet, Forsvaret, FE og PET samt repræsentanter fra Nato m.fl. på uanmeldt besøg på åstedet, hvor evt. tilskuere og ventende rejsende sikkert er blevet tilbudt behørig krisehjælp.
Venlig hilsen
Jens Møller
--
Jens MO-Møller
af Svend, 2/8 2014, 13:38 (3554 dage siden) @ Jens Møller
Der har uden tvivl sikkert også været adskillige delegationer fra Miljøministeriet, Forsvaret, FE og PET samt repræsentanter fra Nato m.fl. på uanmeldt besøg på åstedet, hvor evt. tilskuere og ventende rejsende sikkert er blevet tilbudt behørig krisehjælp.
Ja, ligesom ved ethvert andet uheld på landevejene
--
Svend