Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

ME'er på Lille Syd? (Jernbanen i dag)

af kenkari ⌂, Roskilde, 30/7 2014, 19:00 (3530 dage siden)

Hej. Jeg har lagt mærke til, at der i øjeblikket bliver kørt dobbeltdækker trukket af ME på Lille Syd mellem Roskilde og Lille Skensved. Hvordan kan det være? Det plejer vel at være MR, har sporarbejdet mellem Lille Skensved og Køge en finger med i spillet?

Avatar

ME'er på Lille Syd?

af kenkari ⌂, Roskilde, 30/7 2014, 21:03 (3530 dage siden) @ Jan Lundstrøm

Hej,

da Lille Syd i øjeblikket er afbrudt mellem Lille Skensved og Køge http://www.dsb.dk/trafikinformation/aendringer-i-trafikken/?trafficType=Planned&tra... og DSB i forvejen har adskillige MR indespærret i Kalundborg, Grenaa og Vendsyssel, har man valgt at lade togene på den nordlige del af Lille Syd køre med ME + DD og med lokomotivførere fra Kh.

Okay tak for hurtig svar. Jeg tænkte nok det var derfor, men var ikke sikker.

ME'er på Lille Syd?

af Bruger4711, 31/7 2014, 22:02 (3529 dage siden) @ kenkari

I dag har det ene tog været kørt med ME + 3 DD-vogne og det andet tog med 1 IC3.

ME'er på Lille Syd?

af Niels-Erik Hansen @, Roskilde, 31/7 2014, 22:15 (3529 dage siden) @ Bruger4711

Ikke fra starten. - Mf-en kom i løbet af formiddagen.

ME'er på Lille Syd?

af Bent Jensen, 1/8 2014, 09:19 (3528 dage siden) @ Niels-Erik Hansen

De fleste dobbeltdækkertog jeg har set på strækningen er 4 vogns stammer, hvis jeg skulle være en lille smule kritisk, er det måske ret voldsomt med det passagertal der er her i sommerferien på strækningen, men kørselskomforten er fremragende, ingen larmende dieselmotor under gulvet og lavtgulsindstigningen er perfekt til perronerne på lille syd, så vi nyder det så længe det varer.

Med venlig hilsen

Bent Jensen

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak