Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Spildes der 350 mio. kr. ved Ringsted? (Trafikpolitik)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 26/8 2014, 06:54 (3530 dage siden)

Folketingets Transportudvalg har modtaget et velformuleret indlæg vedrørende undersøgelserne af en østlig "flyover" ved Ringsted.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Link: http://www.ft.dk/samling/20131/almdel/tru/bilag/361/1393035.pdf

[image]

Spildes der 350 mio. kr. ved Ringsted?

af Lars Kongshøj, 26/8 2014, 09:30 (3530 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg har ikke helt forstået. Jeg har ikke nærlæst alle de rapporter. Vil Banedanmark bygge sammenfletningen vest for Ringsted? Sådan at man ikke kan køre fra Køge N til Ringsted? Det kan jeg simpelthen ikke tro.

Spildes der 350 mio. kr. ved Ringsted?

af Bjarke Hvass, Valby, 26/8 2014, 10:11 (3530 dage siden) @ Lars Kongshøj

Jeg har ikke helt forstået. Jeg har ikke nærlæst alle de rapporter. Vil Banedanmark bygge sammenfletningen vest for Ringsted? Sådan at man ikke kan køre fra Køge N til Ringsted? Det kan jeg simpelthen ikke tro.

Med både den østlige og den vestlige flyover bliver det muligt for alle tog at komme til perron i Ringsted uanset om de kommer fra Roskilde, Køge, Næstved eller Odense.

Formålet med flyoveren har været at gøre det muligt at køre tog Roskilde-Ringsted-Næstved og Køge-Ringsted-Odense og omvendt på samme tid. I modsætning til i dag hvor der ikke kan køres Odense-Ringsted-Roskilde og Roskilde-Ringsted-Næstved samtidig.

Spildes der 350 mio. kr. ved Ringsted?

af Lars Kongshøj, 26/8 2014, 10:23 (3530 dage siden) @ Bjarke Hvass

Jeg har ikke helt forstået. Jeg har ikke nærlæst alle de rapporter. Vil Banedanmark bygge sammenfletningen vest for Ringsted? Sådan at man ikke kan køre fra Køge N til Ringsted? Det kan jeg simpelthen ikke tro.


Med både den østlige og den vestlige flyover bliver det muligt for alle tog at komme til perron i Ringsted uanset om de kommer fra Roskilde, Køge, Næstved eller Odense.

Dvs. at den vestlige "fly-over" også ligger øst for Ringsted? Det er da også det eneste der giver mening.

Spildes der 350 mio. kr. ved Ringsted?

af Bjarke Hvass, Valby, 26/8 2014, 10:44 (3530 dage siden) @ Lars Kongshøj

Dvs. at den vestlige "fly-over" også ligger øst for Ringsted? Det er da også det eneste der giver mening.

Den vestlige flyover ligger vest for Ringsted. Efter nogle gamle planer jeg har set vil tog Køge-Odense benytte spor 4-5 med mulighed for gennemkørsel med 200 km/t. Tog Roskilde-Næstved benytter spor 2-3. Tog Roskilde-Odense spor 1. Tog Odense-Roskilde i spor 5 og med krydsning i niveau for komme ind på de eksisterende spor til Roskilde.

Der er sikkert lavet nogle optimeringer siden da.

Med en østlig flyover vil sporbenyttelsen være omvendt dvs. tog Køge-Odense i spor 2-3 og Roskilde-Næstved spor 4-5.

Spildes der 350 mio. kr. ved Ringsted?

af OJK37, 26/8 2014, 10:31 (3530 dage siden) @ Svend

Er ikke enig med "for megen omtale" af projektet! Tidsforbruget til en ny VVM-redegørelse er påfaldende langt - man må da allerede have foretaget "visse" undersøgelse, dér hvor det 3. og 4. spor fra Kværkeby ind til Ringsted skal ligge. Og nu skal "dyrelivets" passage af nuværende spor lige pludselig også undersøges - jamen??? Man har på fornæmmelsen at BDK's forslag med djævelens vold og magt skal gennemføres! Hele sagen "lugter", er der på forhånd lavet "lokkumsaftaler" med f.eks. entreprenører, er der nogen der ikke må "tabe ansigt", har man lovet lodsejere mellem Kværkeby og Ringsted ikke at berøre deres jorder eller hvad??
Ole-Jørn

Spildes der 350 mio. kr. ved Ringsted?

af Nordexpress, 26/8 2014, 10:11 (3530 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Tag et personligt møde med et Folketingsmedlem af trafikudvalget, helst en der har støttet Togfonden.

Spildes der 350 mio. kr. ved Ringsted?

af Kloge Aage @, Horsens, 26/8 2014, 20:19 (3529 dage siden) @ Nordexpress

Forstår ikke hvad der menes med at spor for 350 millioner er spildt ? Som jeg kan gennemskue det bliver der jo ikke lavet noget i Ringsted, før afklaring om løsning er gennemført ?

Er Thomas A ikke lidt galt på den ?

Spildes der 350 mio. kr. ved Ringsted?

af Bjarke Hvass, Valby, 26/8 2014, 21:11 (3529 dage siden) @ Kloge Aage

Forstår ikke hvad der menes med at spor for 350 millioner er spildt ? Som jeg kan gennemskue det bliver der jo ikke lavet noget i Ringsted, før afklaring om løsning er gennemført ?

Er Thomas A ikke lidt galt på den ?

De udbudspakker som er sent ud til entreprenørerne strækker sig helt frem til omkring Østre Ringvej ved Ringsted, mens en østlig flyover vil medføre ændringer af linjeføringen fra Kværkeby. De ca. 5 km hvor den nye bane og den eksisterende løber parallelt skal derfor laves om hvis en østlig flyover vælges efter anlægsarbejderne er afsluttet. Dertil kommer de gener det giver når alle 4 spor skal flyttes få år efter den nye bane er taget i brug.

Spildes der 350 mio. kr. ved Ringsted?

af steenth, 27/8 2014, 18:25 (3528 dage siden) @ Nordexpress

Tag et personligt møde med et Folketingsmedlem af trafikudvalget, helst en der har støttet Togfonden.

Det er ikke togfonden som finansierer det projektet. Men det er nogen fra det forligskredsen fra 2009 og det er alle partier minus Enhedslisten.

Avatar

Spildes der 350 mio. kr. ved Ringsted? Svar: Nej "kun" 50-80

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 10/9 2014, 10:25 (3515 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Folketingets Transportudvalg har modtaget et velformuleret indlæg vedrørende undersøgelserne af en østlig "flyover" ved Ringsted.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Link: http://www.ft.dk/samling/20131/almdel/tru/bilag/361/1393035.pdf

[image]

Ministeren (det vil sige Banedanmark) har nu svaret:

http://www.ft.dk/samling/20131/almdel/tru/spm/945/svar/1152616/1394996.pdf

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak