Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

GM-træf på Danmarks Jernbanemuseum (Generelt)

af LBC, 26/8 2014, 09:40 (3524 dage siden)

Hej alle

Her er information om GM-træffet og ikke mindst den nye måde at købe billetter til togene på:

Særkørsler med GM-lokomotiver fra Odense d. 6.-7. september
Danmarks Jernbanemuseum fejrer 60-års jubilæet for MY-lokomotiver i Danmark med et stort weekendarrangement med masser af aktiviteter. Her vil der også være en række særkørsler med fødselaren MY 1101 og udvalgte GM-lokomotiver på strækningen Odense-Tommerup samt en aftentur Odense-Fredericia. NYT-NYT: Billetter til særkørslerne SKAL købes på forhånd og kan IKKE købes ombord på toget. Billetter sælges via www.billet.dk eller undtagelsesvis i museets billetsalg. Sørg for at købe i god tid - vi kan ikke garantere, at der stadig er billetter på dagen. Der er tale om unummererede pladser. Togbilletten giver ikke adgang til museet.

Se mere om 60-års jubilæet her: http://www.jernbanemuseet.dk/da/planlaeg-dit-besoeg/aktiviteter/begivenhedsdetalje/7/-/...

---

Med venlig hilsen

Gitte Høegh van Deurs
Marketing- og arrangementsansvarlig

Danmarks Jernbanemuseum
Dannebrogsgade 24
5000 Odense C
T 2468 3945
E gihd@dsb.dk

Mvh
LBC

--
[image]

GM-træf på Danmarks Jernbanemuseum

af Nordexpress, 26/8 2014, 10:23 (3524 dage siden) @ LBC

Ja, der mangler kun en seriøst fordelagtig éndagsbillet til/fra Odense. Det kunne museet godt have sat i værk sammen med den stedlige monopoludbyder.

GM-træf på Danmarks Jernbanemuseum

af Kuscheltier58, Generelt, 26/8 2014, 10:30 (3524 dage siden) @ Nordexpress

Sjovt nok du nævner det ! I Tyskland kan de finde ud af det !! Er det igen den der med" DIE DUMMEN DÄNEN" eller hvad??

GM-træf på Danmarks Jernbanemuseum

af Tonny Brandt Andersen, 26/8 2014, 11:42 (3524 dage siden) @ Kuscheltier58

Når det kommer til museumstog, så betaler jeg gerne det de kræver. Og dertil køber jeg gerne et kaffekrus, en kasket eller hvad de nu sælger. Selvfølgelig i den tro at mine penge går til museumstog.
Hvis man laver et weekendkort, har man ingen styr på hvor mange der vil køre med på hvilke afgange.

GM-træf på Danmarks Jernbanemuseum

af Nordexpress, 26/8 2014, 12:15 (3524 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Min kommentar drejer sig naturligvis om rejsen til og fra arrangementet, ikke om kørslen med veterantogene.

Dvs. f.eks. éndagsretur København-Odense eller Ålborg-Odense.

Som det er nævnt, er man f.eks. i Tyskland dygtig til at anse et tilsvarende arrangement som en markedsføring (for hele familien) af jernbanetransport, typisk med gunstige priser for rejsen til/fra arrangement over længere distancer.

GM-træf på Danmarks Jernbanemuseum

af Kuscheltier58, Generelt, 26/8 2014, 16:05 (3524 dage siden) @ Nordexpress

Jeg tror at der er kulturforskel mellem D og DK til at sådanne billeter er ikke eksisterende. Jamen er der TALL SHIP RACE i Hamburg jamen så er der mulighed for at komme dertil med veterantog - BR 01, V 200 og Br 103 f.eks.. Et andet eks. er QE2 når hun anløber Hamburg så er det set at der også triller et eller andet veterantog til byen. Og ja det er mærkelig at der ikke triller tog KH-OD og AB-OD til 60 års fødselsdag:-(

GM-træf på Danmarks Jernbanemuseum

af Nordexpress, 26/8 2014, 16:58 (3524 dage siden) @ Kuscheltier58

Det samme gælder jo også schweizerne, de er emminent dygtige til at lave jernbaneevents - med tilhørende fordelagtige returbilletter!

Avatar

GM-træf på Danmarks Jernbanemuseum

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 27/8 2014, 07:49 (3523 dage siden) @ Kuscheltier58

Jeg tror at der er kulturforskel mellem D og DK til at sådanne billeter er ikke eksisterende. Jamen er der TALL SHIP RACE i Hamburg jamen så er der mulighed for at komme dertil med veterantog - BR 01, V 200 og Br 103 f.eks.. Et andet eks. er QE2 når hun anløber Hamburg så er det set at der også triller et eller andet veterantog til byen. Og ja det er mærkelig at der ikke triller tog KH-OD og AB-OD til 60 års fødselsdag:-(

Tror der er mere end vilje der mangler. Det hedder tilladelser.
Som jeg husker det, er der ikke nogen af DSB museumstog, der må køre med passagerer under Storebælt, så Øst retningen bliver et problem. Derudover mener jeg at hvis man skal sælge billetter til den slags transport, så skal man være godkendt operatør, altså ikke under kategorien veterantog.
Jeg er ikke helt sikker i mine påstande, men det kunne være derfor.

Men at man ikke laver en eventbillet, i samarbejde med DSB, det forstår jeg heller ikke. Måske kunne der laves en rabat, hvis man lavede et "check-ud" med sit rejsekort på museet..

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh

GM-træf på Danmarks Jernbanemuseum

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 26/8 2014, 12:51 (3524 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

- Hvad hvis man nu på det her weekendkort nederst havde nogle lapper der udgjorde det for de billetter man eventuelt havde købt på forhånd, så var det bare at afrive disse i takt med at man kørte de turer man har bestilt samt brugte sit adgangskort som ind og udgang på museet hele weekenden?

og der kunne både indgå tur/retur rejse til Odense - indgang til museet hele weekenden, og så kunne disse billet-lapper nederst på kortet udgør det som billetter til særtogene.

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

GM-træf på Danmarks Jernbanemuseum

af Lue., 26/8 2014, 13:00 (3524 dage siden) @ mhv_vsvt

Kommer der udenlandske lokomotiver til Odense eller er det kun danske.

GM-træf på Danmarks Jernbanemuseum

af Gæst, 26/8 2014, 15:47 (3524 dage siden) @ Lue.

Det er kun danske, og MX1001 kommer ikke til at køre med vogne.

Hvem kommer?

Følgende lokomotiver forventes til GM-træffet:

  • MY 1101 (1954 – Danmarks første) Danmarks Jernbanemuseum
  • MX 1001 (1960) – Danmarks Jernbanemuseum
  • MY 1126 (1957) – MY-veterantog
  • MY 1112 (1956) – Danmarks Jernbanemuseum
  • MY 1122 (1956) - Captrain
  • MX 42 - Regionstog
  • CFL 1146 (1964) – CFL Cargo
  • MY 1159 (1965) – Danmarks Jernbanemuseum
  • MZ 1401 (1967) – Danmarks Jernbanemuseum
  • MZ IV (1978) – DB Schenker
  • ME 1501 (1981) – DSB
  • MY 1149 (1964) – Michael Frick
  • MY 1155 (1965) – Michael Frick
  • MY 1135 (1957) – Danmarks Jernbanemuseum

GM-træf på Danmarks Jernbanemuseum

af MY1146, 26/8 2014, 21:47 (3524 dage siden) @ Gæst

Det aner du tydeligvis ikke noget om.

Mig bekendt kommer 1149 og 1155 fra Tyskland

--
Mange hilsner fra Jacob
Lokomotivfører
[image][image]

GM-træf på Danmarks Jernbanemuseum

af KimC, 26/8 2014, 21:55 (3524 dage siden) @ MY1146

Indlægget du kommenterer så barsk på kan også forstås som at de deltagend emaskiner alle har rødder i Danmark, eller er "danske" på den måde. Og at der altså ike kommer deciderede udenlandske maskiner som feks fra NSB, eller for den sags skyld de CFL maskiner af 1800 serien som CFL-Danmark bruger her til lands - til trods for at de dog er inden for rækkevidde når CFL alligevel delatager.

GM-træf på Danmarks Jernbanemuseum

af Lue, 27/8 2014, 07:39 (3523 dage siden) @ Gæst

Ok altså ikke nogen speciel grund til at spilde en dag i Odense.

GM-træf på Danmarks Jernbanemuseum

af Krudt, 27/8 2014, 08:36 (3523 dage siden) @ Lue

Ok altså ikke nogen speciel grund til at spilde en dag i Odense.

Det gør mange danske jernbaneentusiaster jo også sjældent, men de er alligevel gode til at have en mening om det.

60 år er jo ikke 50 år. Hvorfor skulle der ikke være forskel på det skarpe 50. hjørne og det knap så skarpe 60. hjørne?

GM-træf på Danmarks Jernbanemuseum

af Steen Nielsen ⌂, Faaborg, 27/8 2014, 09:47 (3523 dage siden) @ Lue

Ham "LUE" skulle nok overveje en anden Hobby :-|

GM-træf på Danmarks Jernbanemuseum

af Kuscheltier58, Generelt, 27/8 2014, 09:52 (3523 dage siden) @ Steen Nielsen

:-D :-D :-D :-D

Avatar

GM-træf på Danmarks Jernbanemuseum

af MYMXnord, Frederikshavn, 27/8 2014, 11:52 (3523 dage siden) @ Steen Nielsen

Enig.
Ser selv frem til et par spændende dage:-)

--
[image][image]

GM-træf på Danmarks Jernbanemuseum

af En anden gæst, 27/8 2014, 15:12 (3523 dage siden) @ MYMXnord

Skal nok blive godt med forspand MY med IC vogne til Fa og MZIV til Tp :)

GM-træf på Danmarks Jernbanemuseum

af John Schmidt 1, 31/8 2014, 00:17 (3520 dage siden) @ Lue

Tjaaa....jeg er på arbejde begge dage..skal sørge for at der er nogle der kan betjene de "rigtige" tog. Så jeg må bide i det sure æble og istedet fløjte og lukke døre begge dage..

Hilsner fra
John;-)

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak