Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Christianshavn station (Generelt)

af Lars Kongshøj, 27/8 2014, 18:37 (3502 dage siden)

Jeg skulle lige til Christianshavn station i dag. Nogen der ved hvad det er for et byggearbejde, der er i gang i enden nærmest Amager?

Christianshavn station

af glade-koege ⌂, køge, 27/8 2014, 19:25 (3502 dage siden) @ Lars Kongshøj

Umiddelbart er mit bud endnu en elevator.

Christianshavn station

af Thomas de Laine ⌂, København, 27/8 2014, 19:32 (3502 dage siden) @ glade-koege

Der er tidligere på året kommet nye elevatorer på både Nørreport og Kgs. Nytorv stationer. Begge steder er det i modsatte ende af perronen i forhold til den gamle elevator, altså svarende til "Amager-enden" på Christianshavn.

Christianshavn station

af Lars Kongshøj, 27/8 2014, 22:30 (3502 dage siden) @ glade-koege

Umiddelbart er mit bud endnu en elevator.

Sådan som det ser ud kunne du godt have ret.

Avatar

Christianshavn station

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 28/8 2014, 07:32 (3501 dage siden) @ glade-koege

Umiddelbart er mit bud endnu en elevator.

For nogle år siden blev ovenlysvinduerne lukket af fra oven af, da det gav nogle problemer for folk der færdes på pladsen. Det er disse ovenlysvinduer der nu fjernes, og hullerne lukkes helt af, og der sættes lysspot op i stedet.
Endnu er elevatoren ikke afgjort, men et forsigtigt bud er at den måske kan komme når man nu ser hvor godt den ekstra elevator fungerer på de to andre stationer.

Så mit gode råd er at du ikke skal stille dig op og vente på elevatoren..

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh

Christianshavn station - underdimensioneret - plan for torv

af PD Hansen, 28/8 2014, 22:53 (3501 dage siden) @ metrohenrik

Ændringerne på Christianshavns Torv er omtalt her:
http://www.kk.dk/da/om-kommunen/indsatsomraader-og-politikker/byplanlaegning-og-anlaeg/...

Projektet er mere detaljeret beskrevet her:
http://christianshavns.hammerti.me/assets/Projektforslag-Christianshavns-Torv.pdf

Jeg tvivler på at der kommer elevator, desværre. Den er ellers oplagt. Metroselskabet har i passager-prognoser lige fra starten undervurderet f.eks. hvor mange narko-kunder der hastigt bevæger sig fra stationen til Christiania.

Rulletrapperne er ikke en gang hurtige nok i sig selv - iklædt hættetrøjer nærmest løber narkokunderne op ad rulletrapperne, og maser sig forbi de stående passagerer. På bl.a. Kongens Nytorv er rulletrapperne bredere, men det var man ikke forudseende nok til at gøre dem på Christianshavn.

Christianshavn station - underdimensioneret - plan for torv

af re20000, 28/8 2014, 23:04 (3501 dage siden) @ PD Hansen

Rulletrapperne er ikke en gang hurtige nok i sig selv - iklædt hættetrøjer nærmest løber narkokunderne op ad rulletrapperne, og maser sig forbi de stående passagerer. På bl.a. Kongens Nytorv er rulletrapperne bredere, men det var man ikke forudseende nok til at gøre dem på Christianshavn.


Forkert!
Hættetrøjerne er så dårligt til bens at de alle sammen er nødt til at benytte elevatoren. Synd for cyklisterne og de gamle damer, de må bare vente til den næste elevator. Desværre er der som regel kommet et tog til mens de venter...
(Et stænk sarkasme tilsat her)

Elevatorerne på Kgn er bredere fordi der skal være plads til de fyldte indkøbsposer, Magasin-kunderne slæber på.
(og her)

Nold

Christianshavn station - underdimensioneret - plan for torv

af PD Hansen, 28/8 2014, 23:32 (3501 dage siden) @ re20000

Rulletrapperne er ikke en gang hurtige nok i sig selv - iklædt hættetrøjer nærmest løber narkokunderne op ad rulletrapperne, og maser sig forbi de stående passagerer. På bl.a. Kongens Nytorv er rulletrapperne bredere, men det var man ikke forudseende nok til at gøre dem på Christianshavn.

Forkert!
Hættetrøjerne er så dårligt til bens at de alle sammen er nødt til at benytte elevatoren. Synd for cyklisterne og de gamle damer, de må bare vente til den næste elevator. Desværre er der som regel kommet et tog til mens de venter...
(Et stænk sarkasme tilsat her)

Elevatorerne på Kgn er bredere fordi der skal være plads til de fyldte indkøbsposer, Magasin-kunderne slæber på.
(og her)

Haha. Du har også ret :-) Nogle/mange af hættetrøjerne tager elevatoren. Og her går de aldrig helt ind i elevatoren, selv når den er tom, men stiller sig lige inden for døren, så de kan komme hurtigst muligt ud igen. Det er afgørende sekunder der kan spares i jagten på næste fix.

Den nye elevator på Nørreport Metrostation er bedre til denne type kunder, fordi man går ind og ud i hver sin ende.

Jeg er klar over at der er forskel på elevator-størrelser - men det var nu rulletrappe-bredden, jeg finder underdimensioneret på Christianshavn. Men forklaringen er sikkert den samme: indkøbsposer fra Magasin fylder nok mere end dem fra Christiania ;-)

Bagtrappen og cykelkælderen på Christianshavn station fungerer i øvrigt som en slags rygeklub.

Christianshavn station - underdimensioneret - plan for torv

af re20000, 29/8 2014, 17:31 (3500 dage siden) @ PD Hansen

Bagtrappen og cykelkælderen på Christianshavn station fungerer i øvrigt som en slags rygeklub.

Ikke mere, der er lukket nu.

Nold

Christianshavn station - underdimensioneret - plan for torv

af PD Hansen, 30/8 2014, 14:47 (3499 dage siden) @ re20000

Bagtrappen og cykelkælderen på Christianshavn station fungerer i øvrigt som en slags rygeklub.


Ikke mere, der er lukket nu.

Det havde jeg ikke opdaget. Men jeg parkerer heller ikke cyklen der - og jeg er heller ikke medlem af rygeklubben ;-)

Christianshavn station - underdimensioneret - plan for torv

af Sune Beck, 29/8 2014, 04:42 (3500 dage siden) @ re20000

Folk der har noget på sig, som de ikke burde have, tager elevatoren for at undgå politiets hyppige razziaer på concourseniveauet.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak