Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

236 gange uden billet (Generelt)

af Kuscheltier58, Generelt, 29/8 2014, 19:20 (3527 dage siden)

En 59 årig mand er idømt 13 måneders fængsel for køre med DB uden at have købt en billet i 236 tilfælde. Dette kom retten i Lahr frem til. Dommen kunne ikke ankes.

Så kan han lære det!!!:-D :-D

236 gange uden billet

af Preben, 29/8 2014, 23:18 (3527 dage siden) @ Kuscheltier58

13 mdr samfundstjeneste ved DB ville også ha hjulpet

236 gange uden billet

af Ankita, 29/8 2014, 23:45 (3527 dage siden) @ Preben

HAHA så kan man lære det. Så kan han bare lade vær med at prøve at kører gratis det fæ :-D

Avatar

236 gange uden billet

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 30/8 2014, 09:24 (3526 dage siden) @ Kuscheltier58

Så kan han lære det!!!:-D :-D

Så først kører han gratis i tog og nu får han 13 mdrs gratis kost & logi?

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

236 gange uden billet

af T, 30/8 2014, 09:33 (3526 dage siden) @ Michael Deichmann

Fængselsophold er ikke gratis. De får en regning bagefter.

Thomas

236 gange uden billet

af KimC, 30/8 2014, 11:17 (3526 dage siden) @ T

Fængselsophold er ikke gratis. De får en regning bagefter.

Thomas

Så for at kunne betale for den, fortsætter han med at køre uden billet. Manden må trods alt have en vis erfaring.

236 gange uden billet

af bl, Greve, 30/8 2014, 13:34 (3526 dage siden) @ KimC

Og de 236 gange er vel kun de gange, han er blevet taget? Så det drejer sig vel om meget større beløb? Så måske det har kunnet betale sig....

--
Bjarne Larsen
moderator
[image]

236 gange uden billet

af KimC, 30/8 2014, 18:11 (3526 dage siden) @ bl

Og de 236 gange er vel kun de gange, han er blevet taget? Så det drejer sig vel om meget større beløb? Så måske det har kunnet betale sig....

Faktisk kunne DB forsøge at "omvende" ham og få ham over på deres side som billetkontrollør. Han burde kende fiduserne.

236 gange uden billet

af Bøje Jensen, 31/8 2014, 02:54 (3525 dage siden) @ KimC

Alle der svindler så mange gange og skylder DSB, Arriva eller andre operatører mange penge i kontrolafgifter. Burde lænkes til en pæl med 20 meter kæde på en baneskråning hvor de så kunne gå og ryde op. Når de er færdig med de første 20 meter så flytter man pælen så de kan forsætte med de næste 20 meter osv. osv.

Ved godt at bane-skråningerene tilhøre Banedanmark. Men mon ikke de også ville være glade for lidt hjælp til oprydningen.

236 gange uden billet - Jeg har syndet

af Kuscheltier58, 2/9 2014, 01:00 (3523 dage siden) @ Kuscheltier58

Nu grinte jeg nok så kækt af tyskeren her på tråden og kom så i tanker om en episode jeg havde i begyndelsen af `80 erne. Skulle med toget Fh - Tarp i Tyskland. DSB kunne ikke finde prisen til Tarp af en eller anden grund. Kunne kun komme til Flensburg.Hentede billeten op til togafgang hvor DSB sagde til mig at jeg skulle ud af toget i Flensburg ind på stationen og købe den lokale billet. Nå det skurede i mine ører. Det var en torsdag op til storebededag - godt med passagerer. Ved indkørelsen til AR så jeg lige forløberen for det IC - tog jeg sad i suse ud mod syd - NG . Alt stadig rettidig. Ud af AR til tiden og SÅ....Pludselig holdt IC `eren stille og vi fik forklaret at forløberen var brudt ned og at man nu ville bakke til et sporskifte og så køre i venstre spor hvor forløberen befandt sig og skubbe den til Skanderborg. Toget kom ind på venstresporet da der kom besked om at forløberen var humpet in på Skanderborg station hvor den så blev meldt som nedbrudt. Igen bak med IC`eren. Ad højre spor til Skanderborg og derfra forsinket videre i køreplanen. Nå nu var gode råd dyre . Blev der tid til at smutte ud af toget i Flensburg ? Hvad med paskontrollen? Når jeg toget i FR mod Flensburg - Hamburg ? Togføreren talte de passagerer der skulle i samme retning som mig. 2 DB vogne var hvad det kunne blive til og mener at det var en af de tavse damer der var spændt for - MX. Kom forsinket til Flensburg tyskerne de kæmpede en kamp - told og pas - for at få toget rettidig afsted samtidig med at der blev koblet flere vogne på. Om der var tid til at gå ind i stationsbygningen for en lokal billet? Desværre !!! Det hele gik så hurtigt at jeg ikke ville nå toget igen såfremt jeg lavede denne manøvre.
Afslutningsvis vil jeg sige at under normale omstændigheder har sagerne i orden som de SKAL være.

236 gange uden billet - Jeg har syndet

af Lars Kruse, 2/9 2014, 17:35 (3523 dage siden) @ Kuscheltier58

Muligvis har en kirkelig hjemmeside et sted til at aflevere skriftemål og syndsbekendelse, men så brug dog en af disse sider i stedet, hvis samvittigheden plager - men det med samvittigheden er vist ikke noget påtrængende problem.
I stedet er det påtrængende åbenbart behovet for at fortælle personlige erindringer, hvor det er mere end svært at se den almene interesse i dem. Muligvis sidder nogle og venter på næste afsnit om den klemmende toiletdør i toget over Rendsburg-sløjfen eller noget tilsvarende dramatisk, men det kan ikke være mange!
Der er sikkert et legitimt behov for at udbrede sine erindringer til offentligheden - uanset om offentligheden ønsker dem eller ej - men så er jernbanen.dk forum ikke det rette sted. Der findes talrige muligheder på sociale medier, hvor man sikkert kan finde ligesindede, der måske ligefrem vil være glade for "informationen".

Med venlig hilsen
Lars Kruse

236 gange uden billet - Jeg har syndet

af Holger Sørensen, Hedehusene, 2/9 2014, 17:49 (3523 dage siden) @ Lars Kruse

Enig.

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak