Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Pudsigt billede... (Generelt)

af Futfar, Kajerød, 31/8 2014, 15:50 (3518 dage siden)

[image]

En bekendt har sendt mig dette billede. Er der nogen på forum der ved noget om hvor og hvad det handler om? Altså motivet;-).

Vi, og sikkert mange andre, har prøvet det den gang vi kørte med "elektrisk tog", det kan man vist ikke i dag hvor det jo hedder modeltog. At det kan lade sig gøre i 1:1, kommer bag os begge. Det er jo et voldsomt udsving på bogierne.

--
Med venlig hilsen Futfar.

Avatar

Pudsigt billede...

af Futfar, Kajerød, 31/8 2014, 15:55 (3518 dage siden) @ Futfar

Jeg er helt med på årsagen, at sporskiftet er blevet drejet under passage....:-)

--
Med venlig hilsen Futfar.

Avatar

Pudsigt billede...

af BoergeOf61, Randers C, 31/8 2014, 19:21 (3518 dage siden) @ Futfar

Kunne det ikke også være en vogn placeret af en kran under oprydning efter en ulykke i nærheden?

Pudsigt billede...

af KimC, 31/8 2014, 19:30 (3518 dage siden) @ Futfar

Jeg er helt med på årsagen, at sporskiftet er blevet drejet under passage....:-)

Hvorfor skulle kranen så ikke have sporsat vognen ordentligt med det samme? Jeg kunne forestille mig at det er en svær en at sporsætte en vogn på den måde. Desuden ser vognen heller ikke ud til at have være videre kvæstet.

Avatar

Pudsigt billede...

af BoergeOf61, Randers C, 31/8 2014, 19:39 (3518 dage siden) @ KimC

Hvorfor skulle kranen så ikke have sporsat vognen ordentligt med det samme? Jeg kunne forestille mig at det er en svær en at sporsætte en vogn på den måde.

Det ved du sikkert bedre, end jeg gør. For mig ser placeringen mere tilfældig ud, som om en kran ikke kunne komme til at placere den rigtigt. I princippet kan kranen stå bag fotografen.

Desuden ser vognen heller ikke ud til at have være videre kvæstet.

Når lokomotiv og de første vogne bliver afsporet og vælter, kan de bagerste vogne godt være helt uskadte. Jeg mener, det er set flere gange.

Pudsigt billede...

af KimC, 31/8 2014, 19:02 (3518 dage siden) @ Futfar

Jeg kommer til at tænke på "Clockwise" med John Cleese. Left? Right!

Under passage af Hamburg Maschen i bus har jeg en gang set en Rs lignende vogn stå nærmest på tværs af sporene. Der har også været en episode i Tyskland hvor en bogievogn ryddede en del af en perron på den afbildede måde, men det kan ikke være den episode billedet er fra. Man aner at signalet mellem de to spor har overlevet stående, og i øvrigt ikke ser særligt tysk ud.

Pudsigt billede...

af Niels Munch, 31/8 2014, 19:10 (3518 dage siden) @ Futfar

Billedet er fra "et sted i Østeuropa" og optræder på "en million hjemmesider", der viser billeder af jernbaneuheld. Men ingen af dem ulejliger sig tilsyneladende med at forklare, hvor og hvornår uheldet fandt sted.

V.h.
Niels

Avatar

Pudsigt billede...

af Futfar, Kajerød, 31/8 2014, 20:08 (3518 dage siden) @ Niels Munch

Tak Niels.
Da jeg så farverne på vognen, sprang Ukraine lige op på min indre skærm, det er jo et ret omtalt område i øjeblikket, dog ikke ferrovialt. At billedet så forekommer i et 7-cifret antal, kommer noget bag på mig.

--
Med venlig hilsen Futfar.

Pudsigt billede...

af Torben Villumsen, Odder, 31/8 2014, 21:14 (3518 dage siden) @ Futfar

Det kunne også være fra Ungarn - farverne passe:-)

Pudsigt billede...

af esni, Frederikssund, 31/8 2014, 22:32 (3518 dage siden) @ Futfar

Tak Niels.
Da jeg så farverne på vognen, sprang Ukraine lige op på min indre skærm, det er jo et ret omtalt område i øjeblikket, dog ikke ferrovialt. At billedet så forekommer i et 7-cifret antal, kommer noget bag på mig.

Det kan ikke være Ukraine, da vognen ser ud til at have skruekobling og buffere

Pudsigt billede...

af Gæsten, 31/8 2014, 20:13 (3518 dage siden) @ gæst

"Relativ almindelig" type uheld.

http://ic3.dk/?tag=uheld

Ja, set sker faktisk tiere end man lige skulle tro men oftest med godsvogne, som ikke er helt så bevægelige som en lang bogievogn. Derfor ender det som regel med an afsporing... Men længere kørsel på to spor er da forekommet herhjemme også...

Avatar

Ungarn

af Futfar, Kajerød, 2/9 2014, 18:00 (3516 dage siden) @ Hedegaard

Tak til alle for fine indlæg, og jeg finder at mine spørgsmål er besvaret. Jeg er dog stadig imponeret over de udsving der er afbilledet. Det er ikke lige til modeljernbanen.

--
Med venlig hilsen Futfar.

Pudsigt billede...VLTJ MX26

af Niels, Aarhus, 1/9 2014, 15:09 (3517 dage siden) @ Futfar

Hej

Jeg fandt dette billede på nettet for en del år siden og tillod mig at gemme det. Jeg husker ikke hvem, der er ophavsmanden til det, og jeg ved dermed heller ikke hvis rettigheder, jeg eventuelt gør vold på. Under alle omstændigheder, så undskylder jeg hermed over for vedkommende.

Men jeg synes altså, at billedet passer så godt ind i denne tråd, at jeg vover det ene øje;-) .

[image]

Venlig hilsen

Niels H.

--
Niels

Pudsigt billede...VLTJ MX26

af Morten, 1/9 2014, 15:39 (3517 dage siden) @ Niels

Hej

Det billede med Mx 26 i Vemb er en af VLTJ´s utallige afsporinger, denne gang her blev "smuto" isolationen overstroppet og sporskiftet omstillet under lokomotivet.
Det samme gjorde sig gældende i den anden ene af Vemb ca 5-6mdr senere, og stadig helt samme årsag.

Mvh
Morten

Pudsigt billede...VLTJ MX26

af OnAir112 ⌂, 1/9 2014, 17:19 (3517 dage siden) @ Morten

VLTJ´s utallige afsporinger?
Det er en del overdrevet, så mange har de ikke haft.

--
OnAir112
Paul

På to spor i Kiel

af OD, Od ⌂, 17/9 2014, 14:46 (3501 dage siden) @ OnAir112

Her et eksempel fra Kiel taget den 15/5-1987. Jeg står næsten ude for enden af perronen og ser på Køffen, der ved at trække en stamme ud på P-risten. Inden sidste bogie på silberlingevognen er kommet over sporskiftet, der ligger lige til højre for hvor jeg står, drejer det til afvigende gren! Jeg stod med åben mund og så den ene lysmast efter den anden blive nedlagt, mens sporskiftedrevene "eksplodere". Toget stoppede først da Køffen ikke havde mere power :-)
[image]

På to spor i Kiel

af h087 ⌂, køge, 17/9 2014, 15:05 (3501 dage siden) @ OD, Od

:-)

da en jo er til "engelsk sort humor" - håber en så bare på - at DSB ikke får "gode ideer" - mht at "rydde" perronerne i myldertiderne !! :-D - mener at man vist har forsøgt med en MX eller MY på Kh :-D

m"esh"

henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

På to spor i Kiel

af H. Stückler @, randers, 17/9 2014, 17:33 (3501 dage siden) @ h087

Hej.

Den med GM-lokomotivet i København mener jeg blev vist i bladet Signalposten.
Angående Kiel havde der nok været mere oprydning i dag hvor der også er overledninger. Indsat et billede taget næsten samme sted i juli 2013.

[image]


Hilsen

Hans S.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak