Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB´s direktør fratræder. (Generelt)

af Poul Andersen, 1/9 2014, 09:33 (3524 dage siden)

Jesper T. Lok har opsagt sin stilling med fratrædelse om senest et år.

Mvh.
Poul.

Avatar

DSB´s direktør fratræder.

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 1/9 2014, 10:04 (3524 dage siden) @ Niels Munch

Jeg vil blive forundret og skuffet, hvis ikke der mindst er en håndfuld af de regelmæssige brugere af dette forum der søger stillingen!
(Servicemeddelelse: Ironi og sarkasme kan forekomme :-P )

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

DSB´s direktør fratræder.

af Kuscheltier58, Jernbanehistorie, 1/9 2014, 10:14 (3524 dage siden) @ Michael Deichmann

Dejligt med noget "VÆRKSTEDSHUMOR" og nej søger ikke jobbet på ØRETÆVERNES HOLDEPLADS NR 1:-D

DSB´s direktør fratræder.

af Bent Larsen, Kalundborg, 1/9 2014, 12:46 (3524 dage siden) @ Kuscheltier58

Hej
Jeg kom til at tænke på tegningen i PÅ SPORET AF 2012 side 5, hvor rengøringsassistenten siger til håndværkeren der er ved at skifte navneskilt " ka` det betale sig ?" Christian Roslev var der kun få måneder.
vh
Bent Larsen

DSB´s direktør fratræder.

af KimC, 1/9 2014, 13:17 (3524 dage siden) @ Michael Deichmann

Jeg vil blive forundret og skuffet, hvis ikke der mindst er en håndfuld af de regelmæssige brugere af dette forum der søger stillingen!
(Servicemeddelelse: Ironi og sarkasme kan forekomme :-P )

Ansøgning:

Idet DSB's nuværende Generaldirektør har valgt at fratræde posten, tillader undertegnede sig herved at søge den opslåede stilling.
Jeg har 40 års erfaring med drift af jernbane. Min erfaring er baseret på elektriske jernbaner, hvilket jeg skønner vil være en fordel set i lyset af den foretående udbygning af det elektriske jernbanenet. Min erfaring med elektriske baner bygger på både vekselstrøm og jævnstrømskoncepter, en erfaring jeg ser frem til at kunne sætte ind til gavn for både S banen og fjernbanerne.
Jeg er desuden medlem af en tænketank med speciale i jernbaner og jernbanedrift (jernbanen.dk)

DSB´s direktør fratræder.

af Leif Jørgensen, København Ø., 1/9 2014, 14:14 (3524 dage siden) @ KimC


Ansøgning:

Idet DSB's nuværende Generaldirektør har valgt at fratræde posten, tillader undertegnede sig herved at søge den opslåede stilling.
Jeg har 40 års erfaring med drift af jernbane. Min erfaring er baseret på elektriske jernbaner, hvilket jeg skønner vil være en fordel set i lyset af den foretående udbygning af det elektriske jernbanenet. Min erfaring med elektriske baner bygger på både vekselstrøm og jævnstrømskoncepter, en erfaring jeg ser frem til at kunne sætte ind til gavn for både S banen og fjernbanerne.
Jeg er desuden medlem af en tænketank med speciale i jernbaner og jernbanedrift (jernbanen.dk)

Anbefaling:

Ovenstående ansøgning kan på det varmeste anbefales, idet ansøgeren desuden har haft stort held med at fastholde både passagerer og personale, der ydermere aldrig har klaget over noget. Dette skyldes ansøgerens blik for detaljer, der gør at passagerer og personale føler sig som klistret til stedet. Derudover er det lykkedes ansøgeren at skrumpe adskillige problemer til en 87-del og endda fastholde dem på dette niveau.

Således anbefalende
Niels Pæsen MøgBør, bestyrelsesformand
Hong Kong - Indianalund - Toulouse Railway

DSB´s direktør fratræder.

af Gæsten, 1/9 2014, 14:33 (3524 dage siden) @ KimC


Ansøgning:

Tror bestemt ikke, at det er en kvalifikation at vide noget om tog og jernbaner. Snarere tværtimod!

DSB´s direktør fratræder.

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 1/9 2014, 10:13 (3524 dage siden) @ Poul Andersen

Jesper T. Lok har opsagt sin stilling med fratrædelse om senest et år.

Jesper T. Lok's bonus på 4.5 mio. kroner kommer til udbetaling i 2015, hvis DSB når målene i spareplanen.

Hvordan påvirker Jesper T. Lok's fratrædelse, hans muligheder for at få udbetalt den pågældende bonus, DSB's årsrapporter nævner kun han skal være ansat pr. 1/1-2015 - men ikke om en evt. opsagt stilling har indflydelse herpå.

http://www.dsb.dk/global/pdf/%c3%85rsrapport/ekstern%20halv%c3%a5rsrapport%202013.pdf

Avatar

DSB søger administrerende direktør

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 14/9 2014, 09:14 (3511 dage siden) @ Poul Andersen

[image]

Jesper Lok (tidl. adm. dir. i DSB) fyret fra Falck

af re20000, 16/10 2015, 21:23 (3113 dage siden) @ Flemming Jakielski


Lok out ? ;-)

Flemming J

Nok bare bad Lok...

Flere bud?

Nold

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak