Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Søger betjeningsvejledninger for MY, MX og MZ (Generelt)

af Nla91, 17/9 2014, 21:39 (3480 dage siden)

Som overskriften lyder, søger jeg betjeningsvejledninger til MY, MX og MZ i god stand. Jeg er mest interesseret i 80'er udgaverne fra DSB.

Hvis nogen har dem liggende, må I gerne kontakte mig på mail.

--
Mvh Niclas

Søger betjeningsvejledninger for MY, MX og MZ

af Steff, 17/9 2014, 22:43 (3480 dage siden) @ Nla91

Go´aften Niclas!

Så flere eksemplarer til GM træf i Odense, hvor de solgtes for ca. et par hundrede pr. bind. Salget skete i kiosken/billetsalg.

Mvh

Steffen Dresler

--
Steffen Dresler

Søger betjeningsvejledninger for MY, MX og MZ

af thomash, 17/9 2014, 23:21 (3480 dage siden) @ Steff

Go´aften Niclas!

Så flere eksemplarer til GM træf i Odense, hvor de solgtes for ca. et par hundrede pr. bind. Salget skete i kiosken/billetsalg.

Bordet med alle de ekstra effekter som blev solgt i den weekend er fjernet. Var derinde i sidste weekend for at købe noget som lå på bordet, og der var det væk.

Måske kan man ved at kontakte museet att. Hanne, spørge om de stadig har dem, og om det er muligt at købe.

Mvh
Thomas.

Søger betjeningsvejledninger for MY, MX og MZ

af Mo 568, 18/9 2014, 02:04 (3480 dage siden) @ Nla91

Hvilken e-mail adresse kan jeg skrive til?

Søger betjeningsvejledninger for MY, MX og MZ

af Gammel My-fører, 18/9 2014, 08:18 (3479 dage siden) @ Mo 568

Vanvittigt at forlange flere 100 kr. for gamle brugte betjeningsvejledninger, museet er jo selv
kommet gratis til dem. max 50 kr. for sådan noget brugt lort..

Museums-butikken er også alt for dyr med deres bøger, plakater m.m.

Søger betjeningsvejledninger for MY, MX og MZ, priser!

af Steff, 18/9 2014, 11:53 (3479 dage siden) @ Gammel My-fører

Kære gamle MY fører!

Jeg kan ikke rigtigt lade være med at kommentere, når du nu kommentere i stedet for at anvise mulighed.

Årsagen til at der er kommet priser på instruktionsbøgerne m.fl. er jo denne, at diverse ansatte, herunder lokomotivførere, har set en mulighed for at tjene penge på det, de har fået udleveret tjenstligt, ikke sandt? I købte jo ikke instruktionsbøgerne selv, vel?
Resultatet er, at der nu er et marked for disse ting - vi kan altid diskutere om priser er fornuftige eller ej - men det var jo faktisk jer selv der startede;-)

Der er jo takket være bl.a. TV m.v. kommet en kræmmermentalitet blandt danskerne og der skal laves penge på ALT og hér faglitteratur, instruktioner, vejledninger vedr. jernbaner. Og det er vel i princippet også OK indenfor rimelighedens grænser.

Sidst, hvorfor i alverden skulle jernbanemuseet give arkivalier væk til gud og hver mand, der så sætter skidtet til salg på QXL, her på siden, tidsskrifter, jernbanekræmmermarkeder mv.
Jernbanemuseet er da ikke sat i verden for at tilfredsstille kræmmere, eller har jeg misforstået det hele, at de jo bare skal give alt så andre kan tjene penge? Mange såkaldte jernbaneinteresserede er jo kun ude på at tjene penge på køb og salg af jernbaneeffekter. OK, men det skal ikke financierers af et statsligt museum synes jeg måske naivt.

Igen, vi kan diskutere priser stolper op og stolper ned, men de fastsatte priser man valgte på museet, er vel den markedspris der er og samtidig forhindre "kræmmere" i at købe og videresælge til ofte ublu priser. De kan da lige så godt selv tjene på det der er i overskud til glæde for alle, især nu hvor penge til museumsdrift ikke stiger.

Med venlig hilsen og håbet om en god dag til alle

Steffen Dresler

--
Steffen Dresler

Søger betjeningsvejledninger for MY, MX og MZ

af Bent Larsen, Kalundborg, 18/9 2014, 14:00 (3479 dage siden) @ Gammel My-fører

Hej
Mine bøger er for mig ikke noget gammelt lort, men en unik samling som jeg er glad for.
VH
Bent Larsen

Søger betjeningsvejledninger for MY, MX og MZ

af Holger Sørensen, Hedehusene, 18/9 2014, 08:18 (3479 dage siden) @ Mo 568

Var på samlermarked i Fb-Hallen den 07.09, hvor jeg så flere sæt til salg. Men da jeg ikke selv er interesseret, lagde jeg ikke mærke til sælgeren hhv. pris. Der er marked igen den 07.12.
Og så holder DJK samlermarked i Valby Kulturhus (ved Toftegårds Plads) den 05.10.
Eller kontakt DJK direkte.

Så jeg synes der er flere gode muligheder for at erhverve disse instrukser.

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

Søger betjeningsvejledninger for MY, MX og MZ

af Nla91, 18/9 2014, 08:47 (3479 dage siden) @ Mo 568

Hej Mo568

Min email adresse er nla91@hotmail.com

--
Mvh Niclas

Søger betjeningsvejledninger for MY, MX og MZ

af Nla91, 18/9 2014, 18:45 (3479 dage siden) @ Nla91

Hej alle,

Mange tak for jeres input. Jeg var selv til MY 60 år og så godt de betjeningsvejledninger, museet havde til salg. Desværre havde de fleste mangler, så som kapitler eller sider.
Derfor skrev jeg her, og er nu kommet i kontakt med en, der har dem som nye.

Endnu engang tak for hjælpen;-)

--
Mvh Niclas

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak