Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Metro nyt?

af Lars Kongshøj, 24/9 2014, 12:09 (3494 dage siden) @ JensenJ

I metroens nyhedsbreve er der af og til fotoer.

Metro nyt?

af Niels Munch, 24/9 2014, 12:46 (3494 dage siden) @ JensenJ

Det forlyder, at der på InnoTrans, som afholdes i Berlin i indeværende uge, udstilles et nyt metrotog til København.

Mon ikke der dukker billeder fra InnoTrans op her på forum inden længe (selv om nogle af de besøgende i dag protesterer på Potsdamer Plads mod DBs indstillen af nattog).

V.h.
Niels

Metro nyt?

af JensenJ, 24/9 2014, 13:09 (3494 dage siden) @ Niels Munch

Håber jeg ihvertfald :) da jeg ikke lige modtager noget nyhedsbrev fra metro! Takker Niels!

Metro nyt?

af Bruger4711, 24/9 2014, 16:22 (3494 dage siden) @ JensenJ

da jeg ikke lige modtager noget nyhedsbrev fra metro!

Via Metroens informationsside, kan du tilmelde dig deres nyhedsbreve. Du skal dog gøre det for hver enkelt station.

Avatar

Metro nyt?

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 24/9 2014, 21:17 (3493 dage siden) @ metrohenrik

[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh

Metro nyt? Primært stå-pladser - intentioner vs. virkelighed

af PD Hansen, 25/9 2014, 23:48 (3492 dage siden) @ metrohenrik

Tak for billeder :)

Det ser ud til at de fleste kunder i Cityringen forventes at skulle stå?

Ja ja, turene forventes at blive korte, men alligevel. Det ender vel som elevatorerne i den "gamle" metro: Intentionen var at kun ældre/gangbesværede skal bruge dem, men virkeligheden blev en anden. Man indførte derfor senere flere elevatorer, hvilket nok er dyrere end at bygge dem fra starten.

Tilsvarende de få (og hårde) sæder i Cityringen: De er nok kun tiltænkt ældre, gravide m.fl., men andre vil bruge dem alligevel, og rejser sig ikke altid for ældre osv. Hvad gør man mon så senere...? Først informations/opdragelses-kampagner... og til sidst: dyr ombygning?! :-|

Er de "brede vindueskarme" så lave, at man kan sidde i/på dem? (Ved overgangen mellem vogne, hvor der før var klapsæder, men nu er nogle kasser, til hvad mon?)

Avatar

Metro nyt? Primært stå-pladser - intentioner vs. virkelighed

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 26/9 2014, 08:30 (3492 dage siden) @ PD Hansen

Er de "brede vindueskarme" så lave, at man kan sidde i/på dem? (Ved overgangen mellem vogne, hvor der før var klapsæder, men nu er nogle kasser, til hvad mon?)

Yeps, de er lavet til at man kan sidde på dem, og der er teknik inden i.
Om de bliver mere slidt end de nuværende klapsæder skal jeg lade være med at udtale mig om, eftersom der jo ikke er et slid endnu. Men klapsæderne bliver slidt meget, i hængslerne og fjederbelastningen.
Sæderne er ikke hårde, lidt i samme stil som i de nuværende tog. De ser blot anderledes ud, men jeg synes ikke at de var hårde.

Uden at skulle udtale mig skråsikkert, så kan man altså ikke designe sig ud af manglende eller dårlig opførsel, med hensyn til hvem der sidder og hvem der står.

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh

Metro nyt?

af mss-logoff, 26/9 2014, 01:30 (3492 dage siden) @ metrohenrik

Tja, "same but different".

Optisk er den største forskel at der er endnu færre sæder, og at eneste farve er gul (ren discount!).
Ærgerligt at man ikke forlænger togene fremfor at sløjfe sæder. En ekstra mellemvogn var mulig, perronerne har længden, skal bare have flere døre (ihvertfald i den nuværende metro).

Boksene i det tidligere klapsæde-areal er nok teknikbokse, men man kan sikkert godt sidde på dem. Det betyder dog nok at den billge lak slides hurtigt af den billige glasfiber, som på kritiske steder i de nuværende tog...

Tja, mini-massetransportere skal man nok ikke forvente for meget af. Bare de er så pålidelige som de nuværende er blevet går det nok.

Mvh MSS

Indsend billeder

Jernbanebøger

Der kommer tog

Der kommer tog. Pris 270 kr.

Læs mere
Kongerejsen 1908
Kongerejsen 1908

I sommeren 1908 rejste Kong Frederik den 8., Dronning Louise og deres tre børn med tog til Jylland, hvor de besøgte en lang række byer. Lars Christensen har i Rigsarkivet fundet DSBs interne korrespondance, samt flere avisers dækning af begivenheden.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak